Har du taget årets musikfoto?

Det er ved at være allersidste chance, hvis du vil deltage i konkurrencen GAFFA Photo Award. Fristen udløber ved midnat den 1. oktober.

Portrættet af Søren Huss blev kåret til Årets Musikfoto 2011. Foto: Nikolai Linares Larsen Foto: Nikolai Linares
ForstørPortrættet af Søren Huss blev kåret til Årets Musikfoto 2011. Foto: Nikolai Linares Larsen

Konkurrencen blev afholdt for første gang i 2009 og startede op som et ønske om at øge interessen for musikfotografiet. Sidste år modtog GAFFA ikke færre end 2800 billeder, hvilket var langt over redaktør Peter Ramsdals forventninger.

"Det var helt fantastisk med den store tilslutning sidste år. Det er en fornøjelse år efter år at se den store kvalitet af de mange billeder, vi får tilsendt. Og det er imponerende, hvordan deltagerne på hver sin måde får indfanget magien ved blandt andet at være til en koncert, og det er jo det, konkurrencen handler om; at man virkelig kan indkapsle følelser via sine fotografier, og det synes jeg, folk har formået utroligt flot", siger han.

Der kæmpes i fire kategorier: Feature, Live, Portræt og Publikum. Ligesom sidste år vil man denne gang også kåre et overordnet vinderfoto ud af de fire kategori-vindere. Sidste års vinderbillede blev taget af Nikolai Linares Larsen.

Vinderen i årets konkurrence modtager 5000 kr. kontant, mens de enkelte vindere af de fire kategorier modtager et gavekort på 1.000 kr. hver til GAFFA shop.

Man kan kun indsende billederne digitalt. Det sker via GAFFA's hjemmeside, hvor du også kan læse betingelserne for at deltage. GAFFA påberåber sig brugsretten til vinderbillederne i et år, men fotografen bevarer sin ophavsret.

Som noget nyt i år afholdes konkurrencen også i Norge og Sverige, hvor GAFFA også udkommer.

Oprettet 1-10-2012 15:22

Peter Kristensen

www.peterkristensen.com

Christian Als