RSS

Billeder af bare bryster kan lukke avis

Avisen Irish Daily Star risikerer at blive lukket af dens ejer, efter at avisen bragte 13 billeder af en topløs hertuginde Kate, taget under hendes ferie i Frankrig.

"Jeg er meget vred over, at avisen valgte at trykke disse billeder. (Det) har ingen berettigelse overhovedet," siger Richard Desmond ifølge The Guardian.

Richard Desmond er ejer af avisen og har bebudet, at han vil lukke avisen helt og holdent.

De famøse billeder er taget på lang afstand ved den terrasse på Autet Château i Provence, hvor hertuginde Kate tog solbad. Hertuginde Kate er gift med prins William, der er ældste søn af det britiske tronfølger, prins Charles.

Det første blad, der publicerede billederne, var det franske magasin Closer, og det italienske blad Chi ventes at publicere et udvalg af billederne mandag. Begge magasiner udgives af det italienske forlag Mondadori, der er ejet af Italiens tidligere premierminister Silvio Berlusconi.

Silvio Berlusconi har tidligere i retten kæmpet for at få stoppet publicering af fotos af topløse kvinder, der opholdt sig ved hans villa på Sardinien. Det er sket under henvisning til 'privatlivets fred'. Det skriver The Guardian.

Det forventes, at det britiske kongehus vil lægge sag an mod det franske magasin for at have publiceret billederne, og et sagsanlæg mod det italienske magasin kan derfor også komme på tale.

Herhjemme overvejer Se og Hør, om ugebladet skal bringe billederne.

Chefredaktør Kim Henningsen siger til B.T., at man undersøger mulighederne, men også er i dialog med ugebladets advokat. Om prisen på billederne siger han:

"Det klokkeklare guld, men selv guld kan købes for dyrt, og vi må se, hvor vi er henne med pris, og hvad advokaten siger. I øvrigt er billederne ikke taget af en papperazzi fotograf, men af en privatmand, der tilfældigt er kommet forbi".

Se og Hør er i øjeblikket involveret i en anden sag om topløse billeder, hvor tv-værten Christiane Schaumburg-Müller blev fotograferet på en privat ferie. Publiceringen af disse billeder fik i en periode TV2 til at udelukke ugebladet fra at dække 'Vild med Dans' og 'Voice'.

Oprettet 16-9-2012 14:59

Skriv en kommentar til denne artikel

For at kommentere artikler skal du være registreret bruger på sitet og være logget ind.

Debat

Ingen debatindlæg fundet!

Hjemmesider

Kissen Møller Hansen

Reportage, portræt, illustration og større...

www.kissenmoellerhansen.dk

Emil Ryge Christoffersen

www.emilryge.dk

Henrik Joel Dons Christensen

www.henrikdons.dk

Michael Medgyesi

Allround fotograf - alt fra mad, over mode...

www.vimeo.com

Morten Germund

www.mortengermund.com

Simon Bruun Fals

Simonfals.com

Michael Jensen

Undervandsfotos fra ind og udland

www.underwater.dk

Christian Fisker

Pressefotograf i ind /udland.Fag/Dagblade.Kommunikation.Kultur.Magasiner.Årsberetninger.Web

www.christianfisker.dk

Peter Hauerbach

Presse, reportage, rejse- og undervandsfotografering.

www.globalpresse.dk

Michael Bo Rasmussen

Reportage, portræt og illustration

www.baghuset.dk

Jens Dresling

www.dresling.com

Jacob Kjerumgaard

danskfotografi.dk

Simon Jeppesen

Portræt, reportage, optræden. I billeder såvel...

www.jeppezen.dk

Rasmus Baaner

www.rasmusbaaner.dk

Henrik Petit

Portræt, reportage, ervhervsstof, film, teater

www.henrikpetit.dk
380 medlemmer af Pressefotografforbundet har egen hjemmeside. Besøg medlemmernes hjemmesider her:Hjemmesider

Alle rettigheder til de anvendte billeder på dette site tilhører den enkelte fotograf. Det er derfor ikke tilladt at anvende disse foto uden tilladelse fra fotografen.

Valid XHTML 1.0 StrictValid CSS!
Pressefotografforbundet
Gl. Strand 46 · 1202 København K

Kontakt Pressefotografforbundet

Dansk Journalistforbund