Sådan finder du rundt på Copenhagen Photo Festival

Copenhagen Photo Festival er i fuld gang, men at finde frem til de forskellige udstillinger på Carlsberg i Valby er meget vanskeligt. Vi bringer en guide.

Oversigtskort over Carlsberg. Foto: dkwehmar
ForstørOversigtskort over Carlsberg.

Det er sin sag at finde rundt på det enorme område, der i mange år udgjorde Carlsberg-bryggerierne i København. Og det bliver ikke bedre af, at skiltningen til de forskellige fotoudstillinger lader meget tilbage at ønske.

Desuden er de bygninger, hvor fotoudstillingerne afholdes i flere tilfælde ikke plottet ind på de oversigtskort, der hænger rundt omkring på området. Men her på siden kan du downloade et opdateret oversigtskort med de omtalte udstillingssteder plottet ind.

På 'Slottet' (A) kan man se Henrik Saxgrens udstilling 'Brikby', der blev omtalt forleden her på sitet.

I rummet ved siden af kan man opleve fotograferne Jan Dagø, Martin Lehmann, Jacob Dall, Martin Bubandt, Kristian Sæderup og Niels Hougaard. Det foregår på sjette sal, men der findes en ældre vareelevator, hvis man ikke orker trapperne.

Getty Images Gallery viser fotos på etagen nedenunder.

Lige rundt om hjørnet, bag Elefantporten, findes indgangen til 'Bryghuset' (B), hvor en række studerende fra Danmarks Journalisthøjskole udstiller forskellige projekter, bl.a. Marie Hald, Tobias Nørgaard Pedersen, Morten Germund, Tobias Selnæs Markussen og Nicolai Linares.

I lokalet ved siden af er der en særudstilling med billeder fra urolighederne i Egypten taget af vores egyptiske kolleger.

Halmlageret. Foto: Ditte Valente

Går man i retning ind mod byen ad Ny Carlsbergs Vej forbi Carlsbergs hovedkontor, så ser man på venstre hånd (bag en stor parkeringsplads) 'Halmlageret' (C), hvor en en række kvindelige danske fotografer som Linda Henriksen, Lærke Posselt, Sisse Jarner, Nanna Kreutzmann, Ditte Valente, Tine Harden og Astrid Dalum udstiller.

Fra Halmlageret kan man passende gå over til Fotografisk Center på Pasteursvej (D), hvor man kan se udstillingen 'Behind the surface' om dansk hverdagsliv. Lige rundt om hjørnet i Dansehallerne udstiller Fatamorgana.

Herfra fortsætter man til Ny Tap (E), hvor man både kan se en censureret udstilling og en udstilling af billeder taget af Politikens fotografer.

Men det er ikke kun på Carlsberg, at du kan se spændende dansk fotografi.

I Øksnehallen, Halmtorvet 11, præsenterer ti fotografer deres Personal Projects: Maria Fonfara, Thomas Lekfeldt, Mads Nissen, Miriam Dalsgaard, Lærke Posselt, Jonathan Bjerg Møller, David Høgsholdt, Christian Als, Niels Christensen og Tobias Selnæs Markussen.

Fotograferne fra Das Büro står bag udstillingen Big Bang på Slagtehusgade 3D, København V, og i Vor Frue Kirke udstiller Bjørn Stig Hansen.

På Vesterbrogade 45 kan du opleve Klaus Bos billeder fra Indien af ligbrænding, mens Brian Berg udstiller på Harbo Bar i Blågaardsgade.

Og så er der selvfølgelig også Pressefotografforbundets jubilæumsudstilling på Nytorv i København.

Oprettet 8-6-2012 22:07 · Sidst ændret 11-6-2012 18:25

Sådan finder du rundt på Copenhagen Photo Festival
Brian Berg: Jo det gør han såmænd, og det er ikke første gang MJ prikker PFér på skulderen. Hvad jeg mener vi skal spørge os selv om, og MJ måske hinter lidt til..., er "hvad laver vi på Foto-festivalen?" Vi vil sikkert...
17. juni 2012 15:33