Foredrag med Ed Kashi

Kom gratis til et inspirationsforedrag med fotografen Ed Kashi fra VII i Nørrebrohallen i København.

Ed Kashi har viet hele sin fotografiske karriere til at dokumentere sociale og politiske sager som definerer tiden vi lever i.

Efter han blev færdig med sit studie i fotojournalistik på Syracuse University i 1979 har han fotograferet i over 60 lande. Hans billeder er blevet publiceret i National Geographic, The New York Times Magazine, Time, Fortune, Geo, Newsweek og en række andre internationale magasiner.

Med sit projekt ”Iraqi/Kurdistan Flipbook” på MSNBC.COM i 2006 var han desuden en forgangsperson i sin tilgang til multimedieproduktioner. Hans kombination af brug af stillbilleder og film i dokumentarisk historiefortælling resulterede i at han modtog Black Maria Film and Video Festival Award i 2007.

Sammen med sin kone Julie Winokur, startede Kashi Talking Eyes Media, et non-profit multimedieselskab som fokuserer på at vise aktuelle sager gennem visuelt tiltalende produktioner.

Ved foredraget vil Kashi vise et varieret udvalg af stillbilleder og multimedieproduktioner indenfor fire forskellige temaer; den fotografiske historie, store produktioner, den subjektive fotojournalist og konceptuelt arbejde.

Bag arrangementet står Bilder Nordic School of Photography i samarbejde med Grundtvig højskole og Das Buro. Det er gratis at deltage, men det kræver forhåndstilmelding.

Foredraget afholdes den 9. maj mellem 19.30 og 21.30 i Nørrebrohallen (Multisalen).

Oprettet 4-5-2012 09:22

Inge Lynggaard Hansen

www.lynggaardhansenfoto.dk

Morten Laursen