RSS

Jeg er et kundetræningscenter

Mine kunder er i absolut topform. Jeg træner dem nemlig adskillige gange hver dag. For eksempel har jeg været på Facebook mindst ti gange, når dagen er gået, og det er en vigtig del af træningen.

Jeg er med på et kursus i august 2011 med Kim Kampp fra House of Vision og Hanne Bros, som er konsulent og freelancejournalist.

I to dage giver de råd om, hvordan jeg som fotograf gør opmærksom på mig selv.

På kurset gennemgår vi forskellige veje til et bedre salg, specielt er jeg ret vild med den model, at jeg skal ”træne” mine kunder (lige i min sportsånd), som betyder, at folk skal lære mig at kende. Man skal forestille sig, at man har en tragt, som består af blogs, artikler, opdateringer på Facebook, pressemeddelelser, en e-bog, alt sammen gratis arbejde som jeg laver.

Fra bunden af tragten strømmer energi til min målgruppe. Jo mere aktivitet, jo mere trafik genererer det til hjemmesiden.

Før var de mange daglige besøg på Facebook helt sikkert en overspringshandling, nu er det en vigtig del af træningen. Skulle jeg glemme det, minder min kalender mig om, at jeg skal huske Facebook og at blogge, for nu må jeg godt.

Det handler for mig om at få det sat i system nu, så jeg ved, at jeg skal bruge tid på Facebook og tid til at skrive blogs.

Jeg har en almindelig profil og en fotografprofil på Facebook, og jeg er mandagsblogger her på Pressefotografernes hjemmeside.

Denne blog er altså også en del af kundetræningen. Det kan godt være, at det er gratis arbejde og dufter let af overspringshandling, men jeg forstår, at det bringer mine kunder i topform og købehumør.

Hvis alt går efter planen, har jeg således lagt grunden for en ny kunde i løbet af dette indlæg.

Hvis det ikke virker, kan jeg altid stille op i 100 meter overspringshandling ved næste nationale mesterskab.

Oprettet 19-2-2012 19:08

Skriv en kommentar til denne artikel

For at kommentere artikler skal du være registreret bruger på sitet og være logget ind.

Debat

Jeg er et kundetræningscenter
Kasper Palsnov: John Mayer er en genial popmusiker. Derudover har han også et par gode ting at sige om karriere og livet generelt. I den her clinic spørger en deltager, hvad hans råd om brug af sociale medier som markedsføringsmiddel...
22. februar 2012 15:36
Jeg er et kundetræningscenter
Kristian Djurhuus: Nævnte konsulenterne noget om, hvad de vil anbefale, når størstedelen af danske fotografer blogger om dagligdagens store og små gøremål, og dermed ikke adskiller sig fra hinanden? Jeg spekulerer over det...
20. februar 2012 22:28

Hjemmesider

Mette Krull More

www.krullfoto.dk

Stefan Kai Nielsen

Reportage, portræt- og pressefotografi

www.ekko.dk

Rie Neuchs

www.rieneuchs.dk

Vibeke Toft

www.vibeketoft.dk

Søren Wesseltoft

Reportage til dagblade,magasiner og fagblade....

www.wesseltoft.com

Betina Fleron

www.fleronfotografi.dk

Thomas Lekfeldt

F o t o j o u r n a l i s t.

www.thomaslekfeldt.com

Flemming Keith Karlsen

Presse & reklamefoto mv

www.lfpressefoto.dk

Asbjørn Sand

www.asbjornsand.com

Ilan Brender

Ilan Brender er fotojournalist og arbejder...

www.ilanbrender.dk

Sofus Comer

Fotograf og Webdesigner

www.sofuscomer.com

Laura Ragnhof

www.lauraragnhof.dk

Sisse Jarner

Free lance pressefotograf - pressefoto, illustrationer,...

www.jarner.com

Kennett Krebs

www.krebs-fotografi.dk

Uffe Frandsen

Fotojournalist DJ

www.uffefrandsen.com
381 medlemmer af Pressefotografforbundet har egen hjemmeside. Besøg medlemmernes hjemmesider her:Hjemmesider

Alle rettigheder til de anvendte billeder på dette site tilhører den enkelte fotograf. Det er derfor ikke tilladt at anvende disse foto uden tilladelse fra fotografen.

Valid XHTML 1.0 StrictValid CSS!
Pressefotografforbundet
Gl. Strand 46 · 1202 København K

Kontakt Pressefotografforbundet

Dansk Journalistforbund