Hvad ville du udstille, hvis du kunne?

PF´s jubilæum fejres også under Copenhagen Photo Festival - og du kan blive en del af udstillingsaktiviterne.

Udstillingsrammerne bliver lidt anderledes end på dette historiske billede. Foto: Mogens von Haven Foto: Mogens von Haven
ForstørUdstillingsrammerne bliver lidt anderledes end på dette historiske billede. Foto: Mogens von Haven

2012 er det store jubilæumsår, hvor vi gør alt, hvad vi kan for at sætte fokus på pressefotografi på nye måder og i stor skala. Et af de spændende projekter, vi har planlagt i årets løb, er et samarbejde med Copenhagen Photo Festival midt i juni. Det kunne blive din chance for at udstille dit arbejde i en større sammenhæng, hvor du evt. også kan få mulighed for at fortælle om dit fotografi og tankerne bag.

Har du et projekt liggende i skuffen, der aldrig kom ud over rampen? Har du en idé, som har savnet en platform? Har du længe overvejet at lave et gruppeprojekt men manglet en god grund til at realisere tanken? Eller kunne du bare godt tænke dig at vise, det bedste du har?

Send os dine ideer med en kort beskrivelse af, hvad du forestiller dig senest 15. marts.

PF lægger kvadratmeter og markedsføringen af udstillingerne til samt hjælper med organisere talks og andre aktiviteter. Men du skal som udgangspunkt selv betale for kopiering og udstillingsmaterialer og desuden regne med, at bruge mindst en halv dag på praktisk arbejde udover ophængning og nedtagning.

Der er plads til mange, men ikke til alle, så der vil foregå en kuratering af de indsendte forslag. Du kan ved indsendelse af forslag vedlægge ansøgning om økonomisk tilskud af begrænset karakter

Til gengæld håber vi på, at kunne skabe nogle helt nye og bredere rammer for præsentation af dansk pressefotografi, som både genererer mere opmærksomhed på den høje kvalitet - og nye muligheder for inspiration og faglige fællesskaber.

Oprettet 8-2-2012 21:19 · Sidst ændret 8-2-2012 22:13

Leo Grøndal

www.groendals-pressefoto.dk

Poul Madsen