Se og Hør opruster på paparazzi-billeder

Ugebladet Se og Hør relancerer sig med et løfte om flere paparazzi-billeder. Baggrunden er bl.a., at billeder ikke kan citeteres.

Chefredaktør Kim Henningsen forklarer således til politiken.dk, at Ekstra Bladet og B.T. hver uge stjæler Se og Hærs bedste historier og bringer dem på deres hjemmesider.

"Nogle gange holder de sig inden for citatrammerne, andre gange gør de ikke. Men i Danmark må man ikke stjæle billeder, så nu vil vi sikre, at køberne af Se og Hør får noget unikt i form af mere af den billeddokumentation, der hører til de enkelte historier. Det er suverænt det, læserne efterspørger mest", siger han til politiken.dk.

Chefredaktøren understreger dog, at Se og Hør ikke vil bryde grænser, når det drejer sig om at skaffe paparazzi-billederne. Det skal derimod ske inden for lovens rammer og med respekt for de fotograferede, siger han.

"Vi går ikke længere, end vi allerede gør. Altså lige til grænsen og enkelte gange lidt over. Men vi udvider spektret af kendisser, især inden for realitygenren. Så det er mere paparazzi, ikke værre paparazzi", siger Kim Henningsen til politiken.dk.

Oprettet 30-1-2012 07:34

Se og Hør opruster på paparazzi-billeder
Mogens Laier: Se og Hør samt hele Aller huset vil gerne have noget fornyende, nu skal det være paparazzi billeder i det. En fantastisk tankegang de har i bestyrelses lokalerne hos aller, jeg kan se ideerne fra gamle...
1. februar 2012 10:23

Lars Holm

www.larsholm.dk

Ulrik Bang

BANG.GL - Primarily offering tv/video production...

www.bang.gl

Anastazia Anjo Jørgensen

85.000 billeder online i alle genre

www.anjofoto.dk

Christian Klindt Sølbeck

christiansolbeck.com

Torben Sørensen

Selvstændig Freelance fotograf med eget bureau....

kalabas.dk

Hélène Mogensen De Monléon

www.h2m-Photography.com

René Schütze

www.rsfotografi.dk

Henrik Petit

Portræt, reportage, ervhervsstof, film, teater

www.henrikpetit.dk

Sif Meincke

www.sifmeincke.dk

Jacob Djurhuus Stejskal

www.jacobdjurhuus.com

Jakob Carlsen

www.jakobcarlsen.dk

Laust Jordal

laustjordal.com

Henrik Bjerg

Reportage, portræt, feature

www.henrikbjerg.dk

Sofia Busk

www.sofiabusk.com

Magnus Holm

Fotojournaliststuderende fra 1. februar 2010.

www.magnusholm.com
394 medlemmer af Pressefotografforbundet har egen hjemmeside. Besøg medlemmernes hjemmesider her:Hjemmesider