PF-Konferencen:

Pulizervinderen Barbara Davidson gæster konferencen

Barbara Davidson er dobbelt Pulizer-pris-vinder, flere gange hædret i Picture of the Year, vinder af Visa d`Or Daily News i 2009 m.m.

Ten-year-old Erica Miranda was shot three times in the back, knee and hip while playing basketball outside her home in Compton. A young man had walked up to the crowded street corner and started firing a handgun in what police believe was a gang assault. A 17-year-old relative and a 45-year-old family friend, both men, were also shot three times and survived. At Long Beach Memorial Medical Center: Miller Children¹s Hospital, Erica waits for her bandage to be changed. Barbara Davidson/Los Angeles TimesFoto: Barbara Davidson Foto: Barbara Davidson
ForstørTen-year-old Erica Miranda was shot three times in the back, knee and hip while playing basketball outside her home in Compton. A young man had walked up to the crowded street corner and started firing a handgun in what police believe was a gang assault. A 17-year-old relative and a 45-year-old family friend, both men, were also shot three times and survived. At Long Beach Memorial Medical Center: Miller Children¹s Hospital, Erica waits for her bandage to be changed. Barbara Davidson/Los Angeles Times Foto: Barbara Davidson

Hun er født og uddannet i Montreal i Canada, hvor hun tog bachelorgrad i fotografi og filmvidenskab, hvorefter hun har arbejdet på flere canadiske og amerikanske aviser og kom til Los Angeles Times i 2007.

Barbara Davidson har dækket krige og uroligheder i Irak, Afghanistan, Congo, Israel, Gaza og Bosnien.

Et halvt års tid efter ankomsten til LA Times mødte Barbara Davidson Rose, som var et uskyldigt offer for en bandekrig og hendes historie gjorde Barbara meget interesseret i de mange forskellige ofre og hun begyndte derfor at opsøge og fotografere ofre og deres familier.

Avisen var i starten ikke interesseret i at fortsætte efter serien med Rose og Barbara Davidson brugte derfor en del af sin fritid på projektet. Løbende viste hun resultatet til avisen, som blev interesseret. De sidste seks måneder blev hun derfor taget ud af den almindelige vagtplan, så hun kunne bruge al sin tid på at fortælle de nødvendige historier.

Barbara Davidson fik i 2006 Pulizer-prisen for dækningen af orkanen Katrina og fik i 2011 atter Pulizer-prisen for omtalte arbejde ”Victims of Gang Violence” og det kan du læse om her.

Fotografierne indgår også i multimedieproduktion som du kan se her.

På kirkegården. Foto: Barbara Davidson Foto: Barbara Davidson
På kirkegården. Foto: Barbara Davidson
Oprettet 17-9-2011 16:40 · Sidst ændret 17-9-2011 16:42

Rudy Hemmingsen