Velkommen til Boost!

Mere efteruddannelse har været et ønske fra mange fotografers side i en del år. Derfor starter der en kursusrække sideløbende med de øvrige efteruddannelsesmuligheder PF´s medlemmer har via blandt andet DJE/Update.

Vi starter med at sætte fokus på behovet ved et arrangement inden generalforsamlingen den 19. november i København.

Kvalitetsprojekt under PF

Boost sættes i søen med en debat om fagets fremtid mandag den 19. november 2012 kl. 11.00 på Borups Højskole, Frederiksholms Kanal, København, hvor et panel vil komme med deres bud på fremtidens visuelle indholdsleverandør

• Niels Hjerrild, direktør for Scanpix
  • Christian Schade, stifter og CEO for New Media Crew
  • Peter Hove Olesen, pressefotograf/fotojournalist, Politiken

Introduktion & baggrund:

PF´s bestyrelse har i Jubilæumsåret besluttet udvikle et kvalitetsprojekt ved navn Boost. Bestyrelsen finder det naturligt at se fremad, og komme fagets udfordringer i møde

Baggrunden er, at vores medlemmer fremover arbejder i en medieverden, hvor forandring er en permanent tilstand.

Udgiverne har et konstant behov for at kunne tilpasse sig til markedet, og dermed også et behov for at kunne tilpasse arbejdsstyrken til et marked, hvor nye medietyper vil fortrænge klassiske medier.

PF´s medlemmer er som visuelle historiefortællere uundværlige på fremtidens mediemarked. Men vi er samtidig nemme at outsource. PF´s bestyrelse vil med kvalitetsprojektet bygge et fundament for fagets arbejdsvilkår.

Idé & formål

Kvalitetsprojektets formål er at kvalificere PF-medlemmer, således at vi fortsat bevæger os opad i medieverdens værdikæde. Vi vil være uundværlige, fordi vi er dygtige. Vi skal tage medansvar for udviklingen af medielandskab, hvilket helt konkret betyder, at vi ikke blot skal levere indhold, men også indhold på alle platforme. Vi skal være foran på de medietyper som informationsteknologien konstant udvikler. Vi skal have de gode idéer. Og vi skal vide, hvordan man tjener penge på det hele.

Kvalitetsprojektet er efteruddannelse i form af kortere kurser/fyraftensmøder/workshops for fastansatte og freelancere. Projektet har ikke noget med uddannelsen på Danmarks Medie og Journalisthøjskole at gøre, men henvender sig til PF´ere på arbejdsmarkedet eller arbejdsløse.

Projektets mål er at udbyde de rigtige kurser, på de rigtige tidspunkter. PF´s bestyrelses opgave er, at få idéerne, opfange behovene for kurserne, og sætte dem i værk. Planlægningen og afvikling af kurser skal være agil, hurtig fra tanke til handling. Vores egne kurser kendetegnes ved, at man ikke skal vente på kataloget for næste års efteruddannelse.

Projektet skal handle om mere end journalistisk indhold og formidling på forskellige platforme. Emner er blandt andet forretningsudvikling, forretningsforståelse, konceptudvikling, netværk, branding, salg og markedsføring.

Organisation & partnere

PF´s bestyrelse er hovedansvarlig for kurserne, evt, i samarbejde med partnere for eksempel Freelancegruppen, DJFotgraferne. Kurserne skal ikke konkurrerer med det eksisterende udbud af efteruddannelse, men tilbyde alternativer, som er nemme at deltage i for fastansatte og freelancere, for eksempel éndagskurser eller flerdageskurser, hvor undervisningsdagene spredes ud over en længere periode.

Oprettet 12-10-2012 07:33 · Sidst ændret 25-11-2012 17:11

Sofia Busk

www.sofiabusk.com

Thomas Nielsen

Fotograf

www.thomasnielsen.dk

Rudy Hemmingsen

Arkitektur, mennesker i miljø, natur og landskab,...

www.fotograf-rudyhemmingsen.dk

Rune Backs

Freelance fotograf. portrætter og reportage.

www.runebacks.dk

Mette Mørk

www.mettevuns.dk

Ole Joern