Ny freelancestrategi for DJ

Dansk Journalistforbund indkalder til medlemsmøder omkring en fornyelse af forbundets freelancestrategi.

Freelanceres forhold har været heftigt debatteret i den seneste tid på baggrund af Journalistens artikler om, hvor freelancere aflønnes på dagbladene. Det har nu fået Dansk Journalistforbund op ad stolen og fået dem til at indkalde til en række medlemsmøder om den fremtidige freelancestrategi.

"I Forretningsudvalget er vi optaget af, at en fremtidig freelancestrategi både skal tage højde for de mange udfordringer, freelancerene møder og som noget helt centralt bygge på de muligheder, der ligger i iværksættelse og jobskabelse for freelancere, selvstændige og andre medlemmer, der ikke er fastansatte," siger Mogens Blicher Bjerregård til Dansk Journalistforbunds hjemmeside.

Der lægges ud med et medlemsmøde tirsdag den 19. juni kl. 17 på Gammel Strand og den 7. august holdes et lignende møde i Århus. Invitationer til begge arrangementer sendes direkte til registrerede freelancere i DJ.

Indtryk fra møderne i København og Århus vil indgå i det videre arbejde, hvor der lægges op til et særligt visionsseminar i september. Her vil DJ fastlægge hovedlinjerne i den nye freelancestrategi ligesom hovedbestyrelsesmødet d. 21. juni har også fornyelsen af freelancestrategi på dagsordenen.

Oprettet 13-6-2012 11:42

Tor Birk Trads

www.tortrads.com

Holger Bundgaard