RSS

Kommentarer til

Retten til at gi' udtryk for brødnid...

Skjult indlæg
#1
Niels Riis Ebbesen skrev 6. juli 2012 19:43
Det handler vist mere om, at Mick Andersen vil ha' ret til, at gi' udtryk for brødnid, men han skulle ta' og lytte til hans kokke-ven, for hvis han som proff. fotograf ikke kan lave noget, der rager et godt stykke op over et amatør knipseri, så bør han nok se sig om efter et andet levebrød.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Skjult indlæg
avatar
PF-Medlem
Kreds 3
#2
Karin Riggelsen skrev 7. juli 2012 09:08
Jeg synes det er fint at alle anskaffer sig et camera..større eller mindre. Men jeg blir lidt ærgerlig, når det kun er pressefotograferne, som jages om bag en snor eller anden form for afspærring..når alle andre kan få lov at stå helt fremme med deres apparater. F.eks kongeligt besøg. Eller når Al Gore kommer til Sønderborg og ikke vil fotograferes, mens den halve sal sidder og tar billeder af ham under foredraget.
Koncerter, hvor vi bliver jaget ud efter første nummer. Men publikum på første række har udmærkede apparater vendt mod bandet.
Men vi skal nok bare til at tænke anderledes, og jeg ved mange allerede gør det.
Det ender måske med en pressefotograf bag ved afspærringen og 12 blandt publikum iklædt deres små "amatør" apparater.
Min søn sendte mig en tegning af en stor flok amatører, alle med armene i vejret for at få et billede, bagved stod en prof fotograf og råbte..Hej jeg er fotograf...og alle som en råbte ..det er vi også ! Og det er de. Så må VI jo bare skille os ud !
Skjult indlæg
avatar
Ikke medlem
#3
Mogens Hansen skrev 7. juli 2012 11:29
Blot for at undgå misforståelser fra Niels Riis Ebbesens antydninger, så er der ingen tvivl om at Mick Andersons (sejlsports)billeder rager et godt stykke over amatør knipseri - ellers ville han formodentlig heller ikke blive hyret til f.eks. at være fotograf for det amerikanske OL sejlsports landshold.

Mick Anderson er ubetinget Danmarks dygtigste sejlsports fotograf. Hans billeder er rigtigt gode i absolutte termer.

Jeg kender ikke Mick Anderson personligt, men som amatør (/semi-prof) sejlsports fotograf er jeg muligvis en af dem Mick Anderson er sur på.
Det kan være interessant at kigge på styrker og svagheder hos henholdsvis den profesionelle (eksemplificeret ved Mick Anderson) og amatør fotografen (eksemplificeret ved mig).
Den profesionelle fotografs styrke er at han ubetinget er en dygtigere fotograf, som kan komme til en opgave og leverer varen.
Amatør eller semi-prof fotografens styrke er at jeg er i sejler miljøet, kender sejlerne godt, de kender mig og har tillid til mig. Jeg er hos dem i deres største, sværeste, sjoveste, hyggeligte etc. øjeblikke. Jeg er der i mange af træningstimerne. Jeg har kendskab til deres baggrund, forskelligheder og drømme. Derfor har jeg muligheden for at skildre de nuancer.
Jeg er af den opfattelse at begge tilgange til fotografiet rummer ægte, håndgribelig kvalitet, som betragterne (brugerne) af billederne bemærker, genkender, anerkender og værdsætter.
Samtidig vil jeg hævde at være habil, seriøs fotograf. Jeg har beskæftiget mig seriøst med fotografi i over 30 år, og opfatter ikke tilnærmelsesvis at beskrivelsen "enhver skolelærer kan købe en murerske..." rammer.

Venlig hilsen

Mogens Hansen
Skjult indlæg
avatar
PF-Medlem
Kreds 4
#4
Mogens Laier skrev 7. juli 2012 11:47
Hej Mogens Hansen, du tar fejl, du er faktisk som skolelæren der kører bus i fritiden, fordi det er så hyggeligt. Du er tumben af amatørfotografer der ødelægger et fag, du siger du er habil, det er min mormor også, men hun klarer den uden at fotografere på plejehjemmet. Jeg har aldrig haft den tanke at du ikke må fotograferer men det er en belastning for vores arbejdsmiljø,
på amatørlinien på Facebook kalder alle der har købt et SLR kamera sig som fotograf, du er sikkert en af dem, billy billy.
Skjult indlæg
#5
Lars Bahl skrev 7. juli 2012 19:11
Retten til at gi' udtryk, set fra motivernes side:

Der var engang et motiv der var meget langt væk. faktisk millioner af lysår væk. Så langt væk at det kunne få menneskene til at bruge miliarder på fremstilling af rumteleskoper som Hubble og Spektr-R. "Måske er der liv på Kepler-22b" sage menneskene til hinanden og holdt vejret til det næste, endnu større telescop kunne opfindes og sendes ud, på en kostbar mission.

Alle de andre motiver, der var fulde af liv og lige i nærheden, blev meget misundelige på sådan en som Kepler-22b. De var vant til at blive fotograferet. Faktisk var menneskene ved at fotografere al ting for 286ende gang. Billeder af alt det nære manglede de aldrig. Det der før var dårligt håndværk nu blev til gode billeder. Alt det bedste, som fotograferne kunne lave med Canon/Nikon blev helt af sig selv meget, meget kedeligt. "Vi har set motivet for mange gange før" sagde menneskene til hinanden.
Et halsbrækkende teknologisk dårligt mobilfoto blev hurtigt til en god og charmerende lille poesi.

Ingen kan mere se kvalitet, kun kvantitet. Den lille havfrue er gået i virtuel opløsning som motiv. Tæret op i visuelle fragmenter vi alle kan se, hvor som helst.

Her på jorden er du nød til at stille med et foto af en skabning/hændelse der ikke før er fotograferet, for at være sikker på at få det vist og betalt.

Jeg tror at pris og opmærksomhed hænger sammen med motivets tilgængelighed. Ikke med billedekvaliteten.
Skjult indlæg
#6
Niels Riis Ebbesen skrev 7. juli 2012 21:30
Mogens Hansen skrev: "Blot for at undgå misforståelser fra Niels Riis Ebbesens antydninger, så er der ingen tvivl om at Mick Andersons (sejlsports)billeder rager et godt stykke over amatør knipseri - ellers ville han formodentlig heller ikke blive hyret til f.eks. at være fotograf for det amerikanske OL sejlsports landshold."

Det er dig som har misforstået noget, hvis du opfatter mit indlæg som en kritik af Mick Andersens evner som fotograf, mit budskab er ene og alene, at proff. fotografer skal finde på noget andet at lave, hvis de føler, at konkurrencen fra amatørfotografer er for hård.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Skjult indlæg
billede
Ikke medlem
Kreds Fyn
#7
Geert Mørk skrev 7. juli 2012 23:41
Kære Mogens. Du lyder nu så vred og bitter;-) Og dine hårde angreb minder jo om mange andre frustrationer i vores debatforum. Men hvad ønsker du at opnå med at skælde ud på de stakkels amatører? Du opnår næppe at få flere professionelle jobs. Så hvis vi nu vender fokus i retning af løsninger i stedet for i retning af problemer - hvad ser du så?

Det må vel handle om at finde nogle løsninger i stedet for at sidde og råbe efter nogle amatører, der vel ret beset ikke er skyld i noget som helst. Det er næppe muligt at forbyde amatører at tage billeder - eller at forbyde billedredaktører at købe billeder af amatører.

Så hvad gør man så som PF´er - eller anden fagfotograf? Jeg tænker, at der er mange muligheder. Ann Malmgren og jeg selv lagde for en uges tid siden noget inspiration på dette forum. Der findes sikkert 1.000-vis af andre muligheder, hvor professionelle fotografer kan gøre sig gældende - og hvor amatører ikke har en chance. Men det kræver at man som proff fotograf gør noget. Et eller andet. Og ikke bare sidder på Samsø eller andre steder og er sure.

Lav netværk. Find inspiration nogle nye steder. Tag på studieture og kurser. Sænk paraderne. Sæt dig selv i spil som fotograf. Markér dig med blogs og twitter og Facebook. Lav udstillinger. Vær synlig. Sælg ideer og forslag til artikler. Vi har som fotografer langt nemmere adgang til en række kilder og andre kontakter, end amatørerne har. Udnyt det! Sæt dig et mål for din karriere. Find ud af hvad du brænder for. Og så gør det!!!!!! Der er masser af dygtige fotografer, der stadig lever godt af deres arbejde.

:-) Geert
Skjult indlæg
avatar
PF-Medlem
Kreds 4
#8
Mogens Laier skrev 8. juli 2012 13:08
Geert, tak for ordene, jeg vil sige at jeg egentlig ikke er bitter, ved også godt at der er tusinde af fotoudtryk som kommer til deres ret i de sociale midler, de er nu kun lavet for folk som keder sig generelt, og det gør faktisk amatørfotograferne, for de begynder i deres naivitet at kalde det fotografi. De tror de træder i karakter når de laver bryllupper for folk og tager for lidt penge for det.
Jeg er opmærksom på også i vores egne rækker er meget dygtige folk, dem roser jeg til høje skyer. for nylig så jeg den internationale fotoseance i København, strålende at vi er kommet med på de steder i verden hvor man ser foto. Det er dejligt at Pressefotografforbundet er med.
Jeg er glad hvert år når vi er i Perpignan, jeg ser mange gode fotografer i mit lokale eldorado for fotografi Paris. Mit otium er ikke så kedelig som det lyder.
Skjult indlæg
#9
Benny Kühnell skrev 9. juli 2012 10:10
Kære Mogens Laier og Mick Anderson.
Der er masser af mennesker i dette land, der hver dag må leve med en stigende konkurrence. Det gælder alle fag.

Disse mennesker må se sig om efter et andet erhverv fordi konkurrencen bliver for stor på grund af udviklingen. Så hvorfor uddannede fotografer (de før så fredet og forkælede) syntes det er synd for lige netop dem, har jeg meget svært ved at se.

Men hvis I ser sådan på det så skift erhverv, Tag til Indien og bliv vogter, her findes der stadig hellige køer.

Mvh. Benny K.
Skjult indlæg
billede
Ikke medlem
Kreds Fyn
#10
Geert Mørk skrev 10. juli 2012 13:54
Hej Kühnell.

Forstår godt hvis det for folk (dig f.eks.) udenfor PF-kredse kan virke forstyrrende, at vi diskuterer priser og ophavsret osv. Men løsningen for danske PF´ere er nok ikke at flytte til Indien. Der er masser af hellige køer at passe i Danmark, f.eks. ophavsretten, som er vigtig for professionelle fotografer, forfattere, kunstnere og andre kreative.

Da du jo ikke har været en del af vores fags udvikling igennem de seneste 20 år, er det nok det nemmeste at foreslå, at folk skifter job, hvis noget går op ad bakke i en periode. Efter nogle år som karriererådgiver i Dansk Journalistforbund/Pressefotografforbundet er det nu min opfattelse, at der er andre muligheder end blot at kaste håndklædet i ringen, som du foreslår.

Vores forbund rummer faktisk en meget stor mængde tilbud indenfor bl.a. efteruddannelse og karriererådgivning, og jeg har haft den meget store glæde at opleve mange af mine PF-kolleger finde nye muligheder gennem uddannelse og sparring. Det kræver selvfølgelig, at man som PF´er har lyst til gøre noget andet, end det "man plejer" at gøre. Jeg kan så fortælle, at dette ikke kun er en udfordring for pressefotografer, men i dén grad også gælder alle andre faggrupper. Det er en kæmpe udfordring af droppe gamle vaner og finde nye muligheder med de kompetencer, som de fleste af os i forvejen bærer rundt på. Men med den rette hjælp lykkes det faktisk for rigtig mange mennesker.

Så MIT råd vil ikke være at flytte til Indien eller skifte erhverv. Medmindre det er meningsfyldt for den enkelte. Et bedre råd ville - efter min mening - være, at få en snak med en karriererådgiver eller andre professionelle vejledere eller coach´es, så posen kan blive rystet. Et nyt syn på sine kompetencer og på faget og på markedet og på mulighederne har hjulpet rigtig mange PF´ere indtil nu. Og de mange fantastiske tilbud om uddannelse, coaching, studierejser osv gælder jo alle der er medlem af Pressefotografforbundet. Og heldigvis er der rigtig mange kolleger, der har benyttet sig af DJ/PF´s tilbud. Hvilket bl.a. kan aflæses på tallene for ledighed i faget.

Venlige hilsner - på vej på ferie
Geert Mørk
Skjult indlæg
#11
Benny Kühnell skrev 11. juli 2012 15:56
Kære Gert Mørk.

Det virker på mig som om du ikke har fattet at der i dag er fri konkurrence på alle områder, og dermed ikke faste priser på noget som helst.

Dernæst skriver du at ophavsret er vigtig for professionelle fotografer. Javist så, men det er den for alle der fremstiller et værk af en eller anden art. Det er ikke kun proffessionelle fotografer der er omfattet af lov om ophavsret, som man fejlagtig kunne få opfattelsen af når man læser dit indlæg.

I dag er der ca. 160.000 arbejdsløse mennesker i Danmark. Det er de blevet af mange forskellige årsager, primært stigende konkurrence og dermed mindre indtjening for den enkelte og virksomheden.

Jeg tror ikke at der er mange i dette land der på et eller andet tidspunkt i kortere eller længer tid har prøvet at være uden job.

Du skriver at "vores forbundrummer et meget stort tilbud af bl.a. efteruddannelse og kariererrådgivning".

Kære Gert Mørk. Alle de forbund jeg kender til har også disse tilbud til deres medlemmer. Det er der ikke noget nyt i.

Selv har jeg også i mit liv prøvet at være uden job, og har derfor været tvunget til at hører om alle mine "muligheder" der kun eksisterede i teorien. Jeg har enda været forbindelse med proff.rådgivning som fik betaling for at vejlede mig, men de kunne ikke give garentier. Kan du det eller det bare varm luft du lukker ud?

Og er det virkelig så nemt som du påstår så forstår jeg ikke at vi der læser disse sider altid skal høre på en eller anden form for klynkeri, Det er i sig selv nedværdigende for den pågældende person. Har man så ondt af sig selv (og det tror jeg gerne) så hold det for sig selv.

Kun en ting kan løse arbejdsløsproblemet og det er KRIG. Så dræber man hinanden og smadrer alt. Det skal derfor bygges op igen.

Men hånden på hjertet. Det er der inger der ønsker - vel?

Endnu engang. Stop det offentlige klynkeri.

God ferie til Gert Mørk og andre.
Benny K
Skjult indlæg
#12
Niels Riis Ebbesen skrev 12. juli 2012 15:46
Det har jo altid været sådan, at der er utrolig mange pressefotografer, som ikke er specielt dygtige fotografer, og det har også altid været sådan, at der har været nogle meget dygtige amatørfotografer, som faktisk er rigtig gode og kreative.

Det nye er så bare, at digitaliseringen af fotografiet har medført, at amatørfotograferne nu også kan levere deres billeder lige så hurtigt og effektivt som de proff. pressefotografer, og Internettet har skabt en direkte kanal mellem amatørfotograferne og billedredaktørerne på medierne.

Her i dag sad jeg netop og bemærkede et eksempel på, at det er sådan, prøv at se flg.:

Dette foto er taget af Thomas Borberg/Polfoto på Roskilde Festivallen
http://ekstrabladet.dk/musik/dkmusiknyt/article1791021.ece

Og her er et billede af den samme sanger, som også er taget på Roskilde Festival, og udstillet af en bruger på et foto-community - http://fotonation.dk/?module=profile&page=gallery_image&gallery_image=25479

Der hersker vist ingen tvivl om, at sidtnævnte billede er adskillige gange bedre end det proff. pressefoto, som EkstraBladet bringer i deres artikel.

Så er det at vi kan spørge os selv, hvad er det så de proff. fotografer kan levere, som amatørfotograferne ikke kan lave, mit bud er, at en proff. fotograf kan lave en konsistent og ensartet produktion. Men den fordel er aldrig blevet udnyttet, for de proff. pressefotografer har så travlt med at passe på deres deres ophavsret, at det faktisk har været et stort problem for aviserne, at få en fornuftig og brugbar aftale, så de uden en masse ekstra omkostninger, kunne bruge pressefotografernes billeder både i den trykte avis, og i digital form på internettet.

Pressefotograferne lever stadig i den analoge og det trykte medies tidsalder, de har slet ikke gjort et forsøg på at skabe sig et forspring på den digitale platform. På avisernes hjemmesider er der stadig kun et eller to små forkølede fotos, ved hver nyhed og artikel, li'som var det den trykte udgave med begrænset spalteplads.

Internettet har snart eksisteret i 20 år, og der er ingen tvivl om, at fremtiden er digitale medier, og at vi allerede nu kan se, at de trykte avisers dage er talte. Men vi har stadig til gode at opleve, at de proff. pressefotografer kaster sig over at lave produkter, som på alle måder udnytter det nye medies muligheder.

Det skyldes nok, at det vil kræve en hel ny tankegang, og frem for alt en ny prispolitik, for fremtiden på Internettet er ikke et enkelt forkølet 600x400 pixel foto fra en begivenhed, for det kan enhver amatørfotograf levere lige så godt, meget billigere, og i mange tilfælde helt gratis.

Fremtidens pressefoto er derimod et multimediashow, som er et mix af stilbilleder, video, reallyd og speak, og det skal være i en høj opløsning, som kan tåle at blive vist på en hel HD-skærm. Og nej det nytter ikke noget, hvis pressefotograferne forsøger at fastholde den nuværende prispolitik, i fremtiden skal de være indstillet på, at levere et slideshow med 8-10 billeder, til den samme pris som de i dag får for et enkelt billede. Det bliver først når der også er video, lyd og speak på, at de kan få en lidt højere pris.

Nu er der sikkert rigtig mange som straks vil indvende, at mediernes CMS-platforme slet ikke er gearet til at håndtere sådan nogle multimedieshows som illustrationer til nyheder og artikler, men det skyldes kun, at de proff. pressefotografers pris har været alt for høje for den slags produkter, så mit forslag er, at de skal prøve at lave dem til en pris, som medierne kan og vil betale, for så vil de også købe dem. Og pressefotograferne vil med et slag ha' genskabt et stort forspring til amatørfotograferne.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Skjult indlæg
billede
Ikke medlem

Retten til at være sur ( Glad Fotograf )

#13
Jens Hofby skrev 18. juli 2012 00:46
Måske er du bare ikke dygtig nok, hvis du føler dig truet på din profession. af en flok teenager men et iPhone mobil camera.

Måske du skulle ha været mere aktiv på fotojournalistuddannelsen på Danmarks Journalisthøjskole. og lyttet til din gamle mentor og lærer Søren Pagter, i stedet for at være sur og gnaven.

Jeg har personligt valgt ikke at tage fotojournalistuddannelsen, og derved ikke kalde mig proffesionel fotograf. ofte lyder tiltlen som det rene rip-off i kunders øre.
Vist tager jeg betalt....

Fotografere med hjertet, se de små detaljer. Find din egen nicje.
Glem alt om hvad andre tager sine billeder med, der er plads til alle, og husk på, du kan jo ikke være alle steder på en gang..
Skjult indlæg
avatar
PF-Medlem
Kreds 3

Retten til at være sur

#14
Claus Fisker skrev 18. juli 2012 21:39
Denne tråd rammer det jo fint.

Når jeg sætter en hylde op derhjemme kalder jeg mig ikke håndværker.
Når jeg sætter en lampe op i sommerhuset kalder jeg mig ikke elektriker.

Når jeg så som pressefotograf kommer på opgave oplever jeg mine arbejdsforhold bliver dårligere og dårligere.
Eksempel. Sidste weekend startede Superligaen i fodbold. Esbjerg mod Silkeborg.
Før kampen 2 fotografer inde på banen. Under kampen satte 2 fotografer sig foran de elektroniske bandereklamer - det må man bare ikke. Og hvad er nu problemet med det?
Jo næste gang DBU og Co går reglerne igennem gør de måske vores arbejdsforhold dårligere. Laver små områder til fotografer mm. Sidste tiltag er at vi ikke må have en paraply med når det regner.
Eksempel 2. Dronningen skulle på sommerferie, og Kongeskibet kommer til Aabenraa.
Politiet placerer fotograferne i et område hvor vi så ser dronningen med ryggen til og da hun vender sig om mod os er afstanden omkring de 100 meter. Fine forhold ;-)
Da vi så spørger politiet om grunden er den at de vil kunne styrer de mange fotografer.
Vi var 4 pressefotografer og nok 10 "amatør" fotografer.

Get my Point - og jeg er stadig ikke blevet elektriker.

God sommer - jeg skal på ferie i 3 uger - jeg har nemlig en overenskomst.

Claus Fisker
Skjult indlæg
avatar
PF-Medlem
Kreds 3
#15
Claus Fisker skrev 18. juli 2012 22:35
Undskyld - jeg skulle i eksemplet fra Superligaen brugt ordet "fotografer" i stedet for fotografer - sorry.
Skjult indlæg
#16
Niels Riis Ebbesen skrev 19. juli 2012 10:15
Hej Claus, hvis DBU laver nogle regler som gør, at arbejdsforholdene ved fodboldkampe bliver uacceptable, så skal vi da bare lade være med at dække kampene, klubbernes reklameindtægter er jo afhængige af, at sponsorernes reklamer kommer med på de stil- og TV-billeder som bliver bragt i medierne, og hvis medierne ikke bringer nogle billeder fra kampene, så forsvinder sponsorerne.

Det samme gælder kongehuset og ved koncerter, hvis vi ikke ka' få rimelige arbejdsforhold, ved royale events og koncerter, så skal vi bare lade være med at dække den slags begivenheder, for de lever jo af mediernes omtale. Hvis alle danske medier i en periode undlod at nævne og omtale kongehuset, så skulle du se, hvor desperat det vil blive for igen at blive omtalt.

Men problemet er nok, at de skrivende journalister ikke er solidariske med pressefotograferne, de skriver gerne om begivenheder, hvor fotograferne ikke har kunnet få rimelige arbejdsforhold, de bruger også gerne gratis billeder som de får af knipserne, og derfor har jeg aldrig fattet, at pressefotograferne vil være med i deres forbund.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Skjult indlæg
billede
Ikke medlem
Kreds Fyn

Retten til at gi' udtryk for brødnid...

#17
Geert Mørk skrev 25. juli 2012 11:50
Kühnell skriver: "Selv har jeg også i mit liv prøvet at være uden job, og har derfor været tvunget til at hører om alle mine "muligheder" der kun eksisterede i teorien. Jeg har enda været forbindelse med proff.rådgivning som fik betaling for at vejlede mig, men de kunne ikke give garentier. Kan du det eller det bare varm luft du lukker ud?"

Eftersom du stiller mig et direkte spørgsmål er jeg vel nødt til at svare. Jeg aner ikke hvad du mener med "varm luft". Hverken jeg eller andre professionelle rådgivere eller coaches lover nogensinde noget som helst. Det eneste jeg lover er, at jeg i en professionel sammenhæng stiller al min viden og erfaring til rådighed for den, jeg taler med. Og så ligger det ikke i hverken min eller andre professionelle rådgivere/coaches rolle at give nogen garantier for at vores rådgivning/coaching giver vores fokuspersoner et job. Den eneste der kan skaffe dig et job - er dig selv. Men jeg og mine professionelle kolleger kan gøre det nemmere for dig at få et job. Længere er den ikke.

Og så er det noget vrøvl at du skriver, at mulighederne kun eksisterer i teorien. Der er ca. 700.000 jobskift om året i Danmark, så mulighederne eksisterer i høj grad. Og mulighederne bliver nærmest eksplosivt større, når man ved hvordan man griber karriere og jobsøgning an på en professionel måde. Og det er desværre kun et mindretal, der har indsigt i dette. Der findes en "manual" til karriere/job på 5-8 trin, som - næsten - er en garanti for at lykkes med karrieren. Men det kræver at man selv yder en ganske stor indsats. Men så oplever jeg til gengæld også nærmest dagligt, at folk lykkes med deres drømme og karriere.

Så til alle medlemmerne af DJ/PF vil jeg sige, at mine tre tidligere kolleger i forbundet i høj grad er værd at tage en snak med. Det er gratis. Og de hører til blandt de bedste.

Mvh
Skjult indlæg
#18
Benny Kühnell skrev 26. juli 2012 10:02
Kære Gert Mørk.

Hvis det er så nemt hvorfor skal vi så høre/læse om alt det klynkeri som af medlemmer af Pressefotografforbundet lægger her på siden? Og ja der vil altid være bevægelse på job markedet.

700.000 skifter job hvert år skriver du. Jeg vil mene at du i stedet skulle have skrevet bytter job. For så længe arbejdsløshedstallet ikke falder skabes der reelt ingen nye job, undtaget i de såkaldte vejlederes fantasi. Men det er jo også vigtig for dem/dig at blive ved med at overbevise jeres arbejdsgiver om, at jeres funktion tjener et formål, for eller kunne i jo stille op bagerst i køen.

Igen stop det offentlige klynkeri.

Velkommen tilbag fra ferie.

Vh. Benny K.
 

Alle rettigheder til de anvendte billeder på dette site tilhører den enkelte fotograf. Det er derfor ikke tilladt at anvende disse foto uden tilladelse fra fotografen.

Valid XHTML 1.0 StrictValid CSS!
Pressefotografforbundet
Gl. Strand 46 · 1202 København K

Kontakt Pressefotografforbundet

Dansk Journalistforbund