RSS

Kommentarer til

Ribbet for udstyr

Skjult indlæg
billede
PF-Medlem
Sverige
Lars Bech skrev 13. maj 2011 08:10
Den er ikke god, men come on.....Det er det mest idiotiske jeg har hørt, at lade så meget udstyr ligge i bilen.....i postnummer 8220......(rangere lige under blågårds plads) Spændt på at høre hvad forsikringen siger til det....???? Der er så meget udstyr det må have fyldt flere tasker.- Tønnesen, følg lige op på den og fortæl om forsikringen dækkede det.

Men pøj pøj til kollegaen.....
Skjult indlæg
billede
Ikke medlem
Sjælland
Kristian Buchmann skrev 13. maj 2011 08:48
Helt ærligt, hvad havde denne fotograf egentlig tænkt på? Man efterlader da ikke sit udstyr, og så endda så meget, i sin bil. Jeg glæder mig også til at høre, hvad forsikringen siger til det. Jeg håber selvfølgelig det bedste, meeeeen.
Held og lykke til fotografen.
Skjult indlæg
billede
PF-Medlem
Kreds 1
Jens Panduro skrev 13. maj 2011 09:33
Hov Hov Lars.

8220 my hometown!
Det kommer sgu an på hvor i 8220 man bor!
Det vil Tønnesen nok bakke op om for han bor der selv!
I den pæne del.

Jens

PS: Jeg havde nu nok heller ikke ladet så meget gear ligge i min bil om natten!!
Skjult indlæg
billede
PF-Medlem
Kreds 2
Allan Andersen skrev 13. maj 2011 11:04
Egentligt spøjst at flere er mere oprevne over at fotografen lader sit udstyr ligge i bilen, end det faktum at man ikke kan have sine ting i fred i en aflåst bil, i en privat indkørsel - og endda mens man selv er hjemme !

Jeg har da også mit udstyr i bilen, men afdækket under plade, og delvist et fastmonteret pengeskab - og intet af det kan ses udefra.
Skjult indlæg
billede
PF-Medlem
Kreds Fyn
Søren Skarby skrev 16. maj 2011 16:33
Interessant at den eneste der har de empatiske evner helt intakt er en der ikke er medlem. Måske skulle manden bare allerhelvedes tidligt op og havde forberedt sig om aftenen. Det er altså underligt, at den forurettede bliver den skyldige. Så vidt jeg ved er det stadigvæk sådan, at det er ulovligt at stjæle folks ting. Og så lige den sidste detalje: Det nærmer sig mere end mangelfuld begavelse at fortælle forsikringsselskabet hvad de skal mene. Så er man virkelig en god kollega.
i al fredsommelighed
Søren Skarby
Skjult indlæg
PF-Medlem
Kreds 1
Morten Juhl skrev 17. maj 2011 00:02
Ja det er helt rigtigt Søren, at man grundlæggende må leve efter, at der IKKE er en tyv på hvert gadehjørne. Desværre er de kriminelle ret gode til at spotte os fotografer. For 10 år siden fik jeg ryddet bilen, en stilfærdig forårssøndag i København, hvor jeg havde været i Nordsjælland i 5-6 timer for at fotografere. Jeg kom hjem og gik op uden at åbne bagagerummet. Der var intet synligt i bilen, men da jeg kom ned 10 minutter efter for at hente mine ting, var begge sideruder smadret, bagsædet revet op, og bagagerummet tømt den vej. 2 stk nikon F5 med alle objektiver, og 2 leicaer med 4 objektiver. Så der er nogen derude som holder os under observation. Man føler sig skyldig, men er det ikke, og hvor har du har ret i den sidste detalje vdr. den mangefulde begavelse.
Men husk at skribenten bor i Sverige, hvor det er helt forbudt at stjæle, alle de forkerte ting er forbudt derovre---------måske er det derfor de er førende vdr. antallet af forfattere, som skriver kriminalhistorier.

i al fredsommelighed morten juhl
Skjult indlæg
billede
PF-Medlem
Sverige
Lars Bech skrev 17. maj 2011 11:06
Tyveri af udstyr fra bil er et relevant emne for alle fotografer.
Derfor er det vigtigt at høre hvordan sagen ender. Det er jo ikke et ubetydeligt beløb der er blevet stjålet for. Vel nærmest samme beløb som man kan købe et mindre sommerhus på Læsø for. Jeg kender ikke forsikringspolicen i den pågældende sag, men håber som jeg skrev på det bedste.
Ha Ha, nu har jeg ikke udstyr i Sverige, men på vores studio i Kødbyen. Og der kan man ikke efterlade noget i bilen........

Alle rettigheder til de anvendte billeder på dette site tilhører den enkelte fotograf. Det er derfor ikke tilladt at anvende disse foto uden tilladelse fra fotografen.

Valid XHTML 1.0 StrictValid CSS!
Pressefotografforbundet
Gl. Strand 46 · 1202 København K

Kontakt Pressefotografforbundet

Dansk Journalistforbund