RSS

Kommentarer til

Hvem har ret?

Skjult indlæg
billede
PF-Medlem
Kreds 1
#1
Peter Clausen skrev 6. juni 2011 09:31
Øøøhh kan man bare bruge PFs nyhedsbrev til skamløst at reklamere for sit produkt?
Det er sgu da lidt tyndt.
Skjult indlæg
billede
Ikke medlem
Kreds Fyn
#2
Geert Mørk skrev 6. juni 2011 16:45
Hvilket produkt taler du om??
Og prøv at uddybe, hvad du mener med "skamløst". Jeg forstår ikke, hvad der menes.
Når du siger "lidt tyndt" - hvad mener du så?????

Glæder mig til at høre fra Peter Clausen.

:-) Geert Mørk
Skjult indlæg
billede
Ikke medlem
Kreds Fyn
#3
Geert Mørk skrev 6. juni 2011 18:34
Iøvrigt en lille korrektion til Clausens bemærkninger: jeg skriver ikke et nyhedsbrev, men derimod et blogindlæg. Jeg er - sammen med alle andre PF´ere iøvrigt - blevet opfordret til at melde mig til at skrive på PF´s Mandagsbloggen. Vi var nogle få stykker, der havde noget på hjertet, og derfor meldte os til webmasteren. Vi er så vidt jeg husker 7 medlemmer, der på skift skriver på bloggen om noget, der optager os.

Jeg er f.eks. meget optaget af måden vi kommunikere på og bruger vores sprog på. Og mit seneste indlæg handler såmænd bare om, at man måske engang imellem skulle være lidt nysgerrig på, hvad andre tænker og mener, i stedet for at skabe vores egne billeder af, hvad vi TROR andre mener og har til hensigt.

Men måske har Clausen slet ikke læst, hvad jeg har skrevet..............

:-) Geert
Skjult indlæg
billede
PF-Medlem
Kreds 1
#4
Peter Clausen skrev 7. juni 2011 09:34
Hej Geert
Jeg har læst hele dit lange indlæg. Jeg ville være helt sikker på at jeg ikke missede en eller anden god pointe i slutningen, der gjorde at jeg alligevel ikke mente at det var en reklame for din coaching-forretning – og det er netop det produkt jeg taler om. Jeg går ud fra, at du tjener penge på det, og derfor kalder jeg det også en forretning.

Med hensyn til ordet skamløst, så kan jeg jo i princippet ikke vide om du skammer dig ved at lave et indlæg som dette – Det ville jeg gøre.

Tyndt? Det troede jeg var relativt oplagt. Jeg mener at det er en for nem og billig(mener ikke noget med priser) måde at reklamere for sit produkt på den måde. Og nu bruger jeg ordet reklamere igen for det synes jeg det er.
Jeg ved godt du ikke skriver nyhedsbrevet.

Håber det er svar nok.

Mvh
Peter
Skjult indlæg
avatar
PF-Medlem
Kreds 6
#5
Jan Pedersen skrev 7. juni 2011 09:53
Jeg synes det har været både interessant og spændende at læse "bloggen", og noget der kan relateres og bruges af alle. Det kan måske ikke flytte bjerge, men bare det at tankerne falder derhen, retfærdiggør indlægget.

Om det er reklame eller ej, er vel svært at afgøre. Alle "eksperter" og politikkere der optræder i aviser og på TV, reklamerer vel for sig selv og sine synspunkter. Det må da ikke afholde budbringeren for at stille spalteplads tilrådighed, så længe "ordet" er sagligt og probert (hvornår det så er det).
Skjult indlæg
billede
Ikke medlem
Kreds Fyn
#6
Geert Mørk skrev 7. juni 2011 18:21
Hej Peter Clausen.

Tak fordi du har læst min blog. Du er da vist et godt eksempel på min pointe i bloggen: du skaber din helt egen opfattelse af virkeligheden, uden nogen særlig refleksion over, hvad jeg måske kan have ment og haft af pointer. Det er selvfølgelig ØV, men en helt almindelig udbredt praksis hos de fleste mennesker. Det kaldes autopoiese, og betyder at når man ikke forstår noget, laver man sin egen definition og forklaring af verden og virkeligheden. Når det foregår på en arbejdsplads (og det gør det hele tiden!) skaber det en pokkers masse problemer.

Et konkret eksempel fra dit eget indlæg: du nævner noget om en coach-forretning. Måske fordi du tror, at jeg har en coach-forretning. Men det har jeg ikke. Jeg underviser bl.a. ledere i coaching på akademiuddannelsen på Fyn, men det har jeg vist ikke nævnt noget om i indlægget. Og så hjælper jeg teams, organisationer, virksomheder og enkeltpersoner med at nå deres mål og få mest muligt ud af deres ressourcer. Men det har jeg da vist heller ikke nævnt noget om i bloggen. Det har jeg så gjort nu - og det er muligvis reklame. Det kan hver enkelt tolke som de har lyst til.

Hvad jeg derimod har nævnt er et eksempel fra min tid som fastansat coach i en mindre dansk fagforenings kompetenceafdeling. Hvordan det kan blive reklame for noget helt andet, som jeg laver idag, forstår jeg ikke helt. Men det behøver jeg nok heller ikke.

Du syntes jeg burde skamme mig over, at jeg har lavet et blogindlæg om refleksion over hvordan vi taler med hinanden, og hvordan vores sprog kan gøre noget godt og somme tider noget skidt ved vores medmennesker. Men det skammer jeg mig ikke over. Især ikke da jeg har gjort det på opfordring af PF og vores dygtige webmaster.

Du syntes jeg har lavet en tynd omgang reklame. OK - det må du såmænd gerne mene. Jeg ved bare ikke rigtig, hvad jeg så skulle have reklameret med. PF/DJ er ikke ligefrem min målgruppe rent forretningsmæssigt. Når jeg "reklamerer" med mine kompetencer foregår det efter en helt anden og meget mere målrettet metode, der giver langt mere brød på bordet. I tilfældet med bloggen valgte jeg at sige ja tak til at skrive blog-indlæg fordi jeg tænkte, at også PF´s medlemmer kan have god gavn af at reflektere over andet en brændvidder og megabytes, når de skal holde gang i forretningen og karrieren. Men det kan der jo eksistere en masse andre og ligeså gode meninger om. Og du har så givet udtryk for din. Tak fordi du mente noget.

:-) Geert Mørk
Skjult indlæg
billede
PF-Medlem
Kreds 3
#7
Lars Lindskov skrev 8. juni 2011 06:55
Nu kan Geert Mørk jo fint svare selv, men jeg synes alligevel at det er en lidt pudsig tilgang til Geert Mørks klumme. Er det reklame, fordi Geert skriver om noget der ligger ham på sinde og om et område han har kompetence og erfaring?

Det synes jeg ikke - det vil jo svare til at det også er reklame, når andre her på siden skriver om god fotografi, teknik eller andet.

Så tak til Geert Mørk (og andre klumme-skrivere) for jeres indlæg

mvh
Lars L
Skjult indlæg
Foto: Jens Tønnesen
PF-Medlem
Kreds 4
#8
Jens Tønnesen skrev 8. juni 2011 07:47
Hej Peter

Geert Mørk er medlem af en gruppe af bloggere på ialt seks personer, der skiftes til at skrive et indlæg til offentliggørelse hver mandag. Jeg efterlyste bloggere blandt medlemmerne i april og han var en af dem, der meldte sig.*)

'Mandagsbloggen' er et eksperiment - som udgangspunkt var beskeden til bloggerne, at ordet var frit, sålænge indholdet var af relevans for forbundets medlemmer. De står selv til ansvar for, hvad de skriver.

På et eller andet tidspunkt skal vi evaluere mandagsbloggen og beslutte om konceptet skal ændres. Her vil medlemmernes kommentarer her på siden naturligvis indgå i overvejelserne.

Ordet er frit, ja, men naturligvis skal blogindlæggene her på siden ikke være 'skamløs reklame for egen virksomhed'. At Geert Mørk skriver om coaching og 'mønsterbrydning' er i mine øjne naturligt, men jeg synes ikke, at det konkrete indlæg kan betragtes som reklame for hans (kursus)virksomhed.

hilsen

Jens Tønnesen
Webmaster
Pressefotografforbundet

*) PS: Skulle der blandt medlemmerne være andre, der kunne have lyst til at blogge på PF's hjemmeside, så smid en mail til webmaster@pressefotografforbundet.dk.
Skjult indlæg
avatar
PF-Medlem
Kreds 1
#9
Morten Juhl skrev 8. juni 2011 11:36
Kære Geert Mørk.

Befriende med en blogger der brænder for det der skrives om, som ved noget om det, og som kan lægge holdninger frem til debat. Der er rigeligt med eksempler på dårlige bloggere, som bare skriver fordi det er deres tur, læs bare i hovedorganet(Djf) !!!

Og det er jo ingen hemmelighed, hvorfor Geert er på hjemmenbane lige med det emne.


mvh morten
 

Alle rettigheder til de anvendte billeder på dette site tilhører den enkelte fotograf. Det er derfor ikke tilladt at anvende disse foto uden tilladelse fra fotografen.

Valid XHTML 1.0 StrictValid CSS!
Pressefotografforbundet
Gl. Strand 46 · 1202 København K

Kontakt Pressefotografforbundet

Dansk Journalistforbund