Kommentarer til

billede
Kreds 2
Finn John Carlsson skrev 7. september 2010 07:39
Det har vel aldrig været tilladt at fotografere i "Snapstinget"!

Munter morgenhilsen
FINN
Ikke medlem
Luci Smith skrev 7. september 2010 07:52
Tak for den oplysning. Ozlem Sara Cekic er en forholdsvis ny MF og det kan være, at der er protokol spørgsmål, som hun er uvidende om.
Foto: Jens Tønnesen
Kreds 4
Jens Tønnesen skrev 7. september 2010 08:20
Det er korrekt, at det i følge Folketingets hjemmeside ikke er tilladt at fotografere i Snapstinget, jævnfør http://www.ft.dk/Aktuelt/Presse/~/media/Pdf_materiale/Pdf_publikationer/Folketinget/Pressens_adgang_... (side 10).

På den anden side kunne man vel forestille sig, at lige netop dette arrangement vil have offentlighedens interesse, så der skulle dispenseres for ovenstående?

At man fra Folketinget side ikke generelt ønsker billeder af fordrukne folketingspolitikere, der muntrer sig i Snapstinget, er selvfølgelig naturligt, men heller ikke nødvendigvis i offentlighedens interesse.

hilsen

Jens
billede
Kreds 4
Claus Sjödin skrev 7. september 2010 08:34
Selvfølgelig er det, som udgangspunkt, i offentlighedens interesse, at der kan fotograferes og refereres frit fra offentlige steder og bygninger. Det vækker min undren, at et ramadan-arrangement i Folketinget, som netop er sat i scene for at signalere mangfoldighed og tolerance, bliver offer for censur fra Folketingets formand.
Kreds 1
Mikael Hjuler skrev 7. september 2010 08:51
Det helt normalt at der er forbud mod at fotograferer i snapstinget, det har der været i alle årene,jeg har været fotograf, derimod må der fotograferes i sidegemakkerne ved snapstinget, men selve snapstingets lokaler har altid været et fristed og helle for både journalister og politikere der refereres normalt heller ej fra samtaler ført i snapstinget