RSS

Kommentarer til

DE STORE ARMBEVÆGELSERS MÆND

Skjult indlæg
avatar
Ikke medlem
#1
Luci Smith skrev 7. maj 2012 10:32
Tak for et fint indlæg, Hr. Stjerneklar!

Jeg voksede op i Texas i 1960'erne og min mor gjorde det til en hobby med at følge med i alle dem, der udgav sig for grever og baroner for så at snyde andre. Hun var blevet adopteret af en familie i New York i 1929 og hun mente, at vi alle kunne komme ud for en krak. At man selv var født i 1950'erne og oplevede en boom økonomi, gør også, at jeg var vidne til en del scams og blev belært om folk, der blev dømt for at bedrage andre. Min mor sagde altid, "If it sounds too good to be true, then it is".
Skjult indlæg
billede
Ikke medlem
Kreds Fyn
#2
Geert Mørk skrev 7. maj 2012 17:10
Bare der nu ikke er nogen der begynder at skrive om de store armbevægelsers mænd i mediebranchen :-D
Skjult indlæg
billede
Ikke medlem
Kreds Fyn
#3
Geert Mørk skrev 13. maj 2012 14:02
Kære Jørn.

Nu har jeg ventet i 1 uge på, at nogle (flere) skulle kommentere din historie, men det er ikke sket. Så nu vil jeg i stedet spørge dig: "hvad er egentlig dit formål med at bruge mandagsblokken til at hænge et par dårlige betalere ud i offentligt forum på nettet?". Vores branche er jo fyldt med mænd med store armbevægelser, så hvorfor lige de pågældende?

:-) Geert
Skjult indlæg
billede
PF-Medlem
Kreds 1
#4
Per Daugaard skrev 13. maj 2012 21:41
Kære Geert.
Lidt retorisk, men alligevel:
Hvorfor skulle de gå fri? Det er meget befriende, og stærkt underholdende, at hr. Stjerneklar kalder en spade for en spade og en skiderik ved sit rette navn.
Måske er vi lidt for pæne her i DK.
Jeg tør næsten ikke skrive dette, men altså, og her skal trædes med yderste forsigtighed: Jeg tror at vi ville få en værdifuld debat om billederne i Årets Pressefoto, hvis medlemmerne ville være ærlige og have modet til at stå frem med deres meninger.
Allervenligst Per Daugaard
Skjult indlæg
billede
Ikke medlem
Kreds Fyn
#5
Geert Mørk skrev 13. maj 2012 23:03
Kære Per.

Joh, en spade kan vel godt kaldes en spade. Men her taler vi altså om at Jørn hiver en over 20 år gammel rykkersag fra sit private bogholderi ud i fuld offentlighed på nettet. Mit spørgsmål er helt ydmygt: med hvilket formål? Vi må vel antage at den sag er afsluttet for længst? På den ene eller den anden måde? Så hvorfor hive den frem lige nu?

Jeg spørger bare. Måske er der en pointe........?
Skjult indlæg
billede
PF-Medlem
Sydafrikanske rep
#6
Jørn Stjerneklar skrev 14. maj 2012 10:47
Kære Geert

Behøver der være et formål?

Hvis du læser historien så slutter den med en meget aktuel sag. Derfor syntes jeg, at det ville være på sin plads at fortælle om et par af de andre sager der har været. De mere markante.
Hvis man ikke kan skrive om f.eks. dårlige betalere på bloggen, så begynder mulighederne at indskrænke sig.
Ud over det, mener jeg, at bloggen er rimelig underholdende. Og der er selvfølgelig en mening med at sætte navne på. Så kolleger der støder ind i f.eks. Kresten Schultz Jørgensen er orienterede om hans lempfældige omgang med sandheden.

Det er ikke en 20 år gammel rykkersag der er udgangspunktet for bloggen. Men der er skrevet om en 20 år gammel sag, hvor der var en kendt politiker indvolveret, som ikke betalte sin regning. På trods af, at han kunne arrangere kunstudstllinger på Charlottenborg og være økonomisk ekspert i Informations spalter. Ikke en af den slags kunder jeg har mange af - altså folk med høj offentlig profil, som snyder og bedrager. Men har du sådannne sager liggende i skuffen, synes jeg du skal dele dem med os allesammen.

Glæder mig allerede til læsningen.
Skjult indlæg
avatar
PF-Medlem
Kreds 1
#7
Morten Juhl skrev 21. maj 2012 22:12
Kære Jørn.

Jeg synes det var befriende blog du skrev. Tingene fik deres rigtige navne, og skurkene blev nævn ved navn. Det er nemlig det eneste de har respekt for. Vi er allesammen blevet snydt af de små fisk, og der betyder offentliggørelse ingenting. For ingen kender dem. Men Jens Maigaard og Kresten Schultz Jørgensen de har rigtig godt af, at få deres løgne udbasuneret. Jeg vil tro at der er rigtig mange, som godt kunne tænke sig at overvære, hvis du en dag møder Kresten Schultz Jørgensen, og giver ham samme overhaling i det offentlige rum, som Maigaard fik.
Nu er det mange år siden jeg var free-lance, men jeg havde også en rigtig oprørende affære med en galleriejer i Kolding, hvor vi boede i en periode. Han brugte 3 billeder af Robert Jacobsen, som Robert havde fået af mig, efter at jeg havde fotograferet ham til et ugeblad. De var stemplede, og Robert havde oplyst galleriejeren om, at han skulle kontakte mig. Alligevel lavede han et stort katalog med mine billeder, han skrev også fotonavn under dem, men da det skulle bruges ved en udstilling i Paris, kontaktede han mig ikke, så jeg var uvidende om projektet.
Til hans store ulykke kom en af mine bekendte tilfældigvis forbi den udstilling i Paris, helt tilfældigt, og tog kataloget med hjem. Og et stykke tid efter roste han så billederne, og jeg anede ingenting.
Jeg fik tryksagen af ham, og håndbar en regning til galleriejeren, som boede i samme rækkehusbebyggelse som vi, 100 tættere ved fjorden. Men han ville ikke betale, han mente det var nok, at der var sat navn under billederne. Vi landede i byretten i Kolding, med DJ-direktør/advokat Jens Buhl, som opførte det helt store ophavsret-cirkus, hvor han belærte dommeren, galleriejeren og dennes advokat. Vi vandt selvfølgelig sagen 100%.
Så lad os bare få nogle flere historier om snydere, og især de kendte.

mvh morten juhl
Skjult indlæg
billede
Ikke medlem
Kreds Fyn
#8
Geert Mørk skrev 22. maj 2012 00:00
Ja, lad os bare få noget mudderkastning. Det løser helt sikkert fotografernes udfordringer i nutiden:-)
Skjult indlæg
#9
Benny Kühnell skrev 22. maj 2012 10:37
I mine øjne ligner Gert Mørk en sur gammel mand der ikke tåler at blive talt imod:)

Vh. BK
Skjult indlæg
billede
Ikke medlem
Kreds Fyn
#10
Geert Mørk skrev 22. maj 2012 21:02
Talt imod????? Ingen har talt mig imod. Jeg stillede et åbent spørgsmål til Jørn, og fik et svar. Det har da intet at gøre med at blive talt imod. Læs dog hvad der står i debatten Kühnell, og prøv at holde dig til emnet, som handler om ubetalte regninger og store armbevægelser. På forhånd tak.
Skjult indlæg
#11
Benny Kühnell skrev 23. maj 2012 09:11
Kære Gert Mørk.

Jeg har skam fuldt med i debatten inden jeg skrev min mening. Så når du påstulerer Jeg ikke har fuldt med så tjae..... Lad læserne selv dømme.

Vh. BK
Skjult indlæg
billede
Ikke medlem
Kreds Fyn
#12
Geert Mørk skrev 25. maj 2012 14:45
Kære Jørn.

Du efterlyser flere historier om store armbevægelser i mediebranchen. Hvad med den her: Søndagsavisen skriver i 2010 en løgnagtig historie om en producent af sutter af naturgummi. Søndagsavisen skriver imod bedre vidende, at producenten bruger ftalater, hvilket er løgn, da sutterne er lavet udelukkende af naturgummi. Hvilket Søndagsavisen ved, inden de trykker historien. Virksomheden må fyre samtlige ansatte og leve med mistanke om snyd og bedrag. Endelig har sagen været i retten og producenten har fået den største erstatning nogensinde i mediebranchen på baggrund af Søndagsavisen løgne.

Læs mere på Iværksætteren.dk

Er du tilfreds med denne historie? Og hvorfor er den ikke blevet forside på Journalisten.dk?

God pinse fra
Geert
Skjult indlæg
billede
PF-Medlem
Sydafrikanske rep
#13
Jørn Stjerneklar skrev 26. maj 2012 10:34
Hej Geert

Enten har du ikke læst den samme blog som jeg skrev eller også læser du anderledes end de fleste?

Jeg er ikke redaktør på, eller fast leverandør til Journalisten. Heller ikke blog-skriver på det medie.
Men hvis vi sidder med en god historie her i vores lille firma, prøver vi at sælge den til interesserede kunder. Det er altid en vurdering, hvem der skal have den tilbudt, selvfølgelig.
Det kan, som vi alle ved, være svært. Men du sidder åbenbart med en super historie. Og hvis du mener den er relevant for Journalisten, synes jeg, du skal foreslå at lave den til bladet. Normalt skriver vi til redaktøren, når vi har noget stof, så det vil jeg hermed rådgive dig om at gøre. Om han så er tilfreds med ideen, skal jeg ikke kunne udtale mig om. Han er sikkert som redaktører er flest og vil umiddelbart sige nej.

Men det behøver jo ikke at betyde, at historien ikke er god.

Så klø på - det lyder absolut som en forsidehistorie på det, du refererer.

Held og lykke med projektet.

PS. Vi hverken holder eller fejrer Pinse her i landet. Så god weekend.

Stjerneklar
Skjult indlæg
billede
Ikke medlem
Kreds Fyn
#14
Geert Mørk skrev 27. maj 2012 16:18
Come on Jørn. Jeg har været i branchen ligeså længe som dig, og ved udmærket hvordan man afsætter en historie. Noget jeg ikke har haft særlig stort besvær med i mange år. Heldigvis. Og du ved udmærket, at du selv bad mig komme med eksempler på store armbevægelser i mediebranchen. Det var såmænd bare hvad jeg gjorde med eksemplet med Søndagsavisen. Så - jo, jeg HAR skam læst din blog og blot budt ind i forhold til dine egne kommentarer. Men kommunikation er åbenbart en svær ting.

Og så vil jeg ellers nyde pinsen, som vi heldigvis fejrer her i landet.

:-) Geert
 

Alle rettigheder til de anvendte billeder på dette site tilhører den enkelte fotograf. Det er derfor ikke tilladt at anvende disse foto uden tilladelse fra fotografen.

Valid XHTML 1.0 StrictValid CSS!
Pressefotografforbundet
Gl. Strand 46 · 1202 København K

Kontakt Pressefotografforbundet

Dansk Journalistforbund