RSS

Pressefotografforbundets jubilæumsbog med posten???

Skjult indlæg
billede
PF-Medlem
Kreds 1
#1
Morten Bjørn Jensen skrev 14. februar 2012 14:12
Hvad h..... er meningen?
Jeg modtog jubilæumdbogen idag med posten. Hvor mange af forbundet penge skal der bruges på den bog.
Os der bor i storbyerne kunne nok godt have hentet bogen selv.
Jeg tør slet ikke tænke på havde det har kostet. 800 bøger + forsendelse.

Bliver der et regnskab lagt frem?

God fest.
Morten Bjørn Jensen.
Skjult indlæg
billede
PF-Medlem
Kreds 3
#2
Lars Lindskov skrev 14. februar 2012 18:15
Meningen er sådan set at give alle medlemmer en bog og dermed vise at det er alles jubilæum vi gerne vil fejre.
Mange kolleger kan meget naturligt ikke deltage i hverken reception eller jubilæumsfest og derfor synes vi i bestyrelsen, at bogen kunne være en god ting.

Vi har undersøgt forskellige muligheder for distribution og haft forskellige overvejelser. Selvafhentning var en af mulighederne, men det ville være en stor administrativ opgave for en del mennesker.
Vi overvejede såmænd også muligheden for nogle freelance kolleger måske ville påtage sig opgaven, men hensynet til administration og faglighed gjorde vi valgte denne løsning.

Naturligvis bliver der lagt regnskab frem i forbindelse med generalforsamlingen.

Håber du er glad for bogen

mvh
Lars L
Skjult indlæg
avatar
PF-Medlem
Kreds 2
#3
Lars Skov skrev 14. februar 2012 22:32
Jeg bor i udkant-nordsjælland og fik bogen håndbåret af min pakkepost. Tusind tak for det.
Det er en fremragende bog.
Ja, det koster - det betaler jeg gerne for.
Venlig hilsen
Lars Skov
Skjult indlæg
billede
Ikke medlem
Kreds Fyn
#4
Geert Mørk skrev 15. februar 2012 09:44
Kære Lars L.

Jeg vil også gerne sige tak for en flot-flot bog! Og TAK fordi den kom med posten. God beslutning.

Og det er jo flere år siden vi på en generalforsamling i Nyborg efter forslag fra Hans Otto besluttede at betale lidt ekstra i kontingent, for at kunne fejre 100-året på behørig vis. Så mon der overhovedet er nogen grund til at begynde at kræve særlige regnskaber for denne del af festen. Jeg ihvertfald 100% tillid til bestyrelsens beslutninger!

:-) Geert Mørk
Skjult indlæg
Redaktionschef Jens-Kristian S¿gaard. Jyllands-Posten Foto: LIND OLE
PF-Medlem
Kreds 4
#5
Jens-Kristian Søgaard skrev 15. februar 2012 11:55
Det er intet mindre end et imponerende værk forbundet har udgivet om dansk pressefotograf!
Den første medlemskommentar til dette er brok over portoudgiften.
Jeg forstår godt, hvis bestyrelsesmedlemmerne engang imellem bliver trætte og overvejer, om det er slidet værd.

Lidt mere begejstring ville være på sin plads!

Jens-Kristian
Skjult indlæg
Foto: Jens Tønnesen
PF-Medlem
Kreds 4
#6
Jens Tønnesen skrev 15. februar 2012 12:08
Jens-Kristian Søgaard skrev:

"Den første medlemskommentar til dette er brok over portoudgiften."

Det er ikke helt rigtigt - der har været mange positive - ja, ligefrem begejstrede - tilkendegivelser om bogen i den lukkede gruppe på Facebook og senere her på hjemmesiden.

Og så har der ganske rigtigt været én negativ kommentar, der gik på udgiften til forsendelse.

Jeg aner ikke, hvad det har kostet at sende bogen ud til alle medlemmer, men et hurtigt opslag på Post Danmarks hjemmeside afslører, at erhvervspakker i den vægtklasse koster 82 kr. Det giver en samlet udgift på knap 70.000 kr. Hertil kommer selvfølgelig udgiften til indpakning og naturligvis bogens pris.

I ovenstående pris er der det forbehold, at Forlaget Ajour, der har stået for forsendelsen, har en eller anden form for storkundeaftale med Post Danmark, der måske giver en form for rabat?

Personlig synes jeg, at pengene er givet godt ud. Det kan godt være, at medlemmer i Storkøbenhavn selv kunne have hentet bogen på Gl. Strand, men hvis man samtidig vil sikre, at samtlige medlemmer får en bog, så er postlevering i mine øjne den eneste mulighed.

Men selvfølgelig skal der fremlægges et regnskab, som det forventes af en fagpolitisk forening som Pressefotografforbundet.

hilsen Jens
Skjult indlæg
Redaktionschef Jens-Kristian S¿gaard. Jyllands-Posten Foto: LIND OLE
PF-Medlem
Kreds 4
#7
Jens-Kristian Søgaard skrev 15. februar 2012 12:18
OK, Jens. Det glæder mig, for begejstring og ros er i høj grad på sin plads.

Forbundet fremlægger regnskab hvert år på generalforsamlingen. Det er jo en selvfølge.

mvh

JK
Skjult indlæg
avatar
PF-Medlem
Kreds 3
#8
Holger Bundgaard skrev 15. februar 2012 16:13
En fremragende jubilæums bog, som er alle portopengene værd. Tak for den. PF sparer mange mange portokroner, når vi nu får alle oplysninger via hjemmesiden i stedet for en mængde kuverter sendt med posten i årets løb.

mvh.
Holger
Skjult indlæg
billede
PF-Medlem
Kreds 1
#9
Morten Bjørn Jensen skrev 15. februar 2012 18:46
Hej alle.

Set i lyset af jeres allesammens indlæg og begejstring, vil jeg da godt lige undskylde tonen i mit indlæg om omkostningerne ved forsendelsen af jubilæumsbogen.

Vi har da nu alle været med til at støttet Post Danmarks skræntede økonomi.

Der kan ikke herske nogen tvivl om at det er en super flot bog.

Morten Bjørn.
 

Alle rettigheder til de anvendte billeder på dette site tilhører den enkelte fotograf. Det er derfor ikke tilladt at anvende disse foto uden tilladelse fra fotografen.

Valid XHTML 1.0 StrictValid CSS!
Pressefotografforbundet
Gl. Strand 46 · 1202 København K

Kontakt Pressefotografforbundet

Dansk Journalistforbund