Kommentar til

Fotografering kan give 10 års fængsel

Skjult indlæg
Niels Riis Ebbesen skrev 30. januar 2009 10:52
Tja.. det er jo mediernes fornemste opgave, at vogte over demokratiet, og vi må vel bare konstatere, at de engelske medier har snork sovet i timen, for hvis de havde været vågne, og havde presset politikerne hårdt nok, så ville et lovforslag med så vidtrækkende konsekvenser for demokratiet, ytringsfrihedden og nyhedsformidlingen aldrig være nået så langt, at det blev vedtaget, og blev gældende lov.

Konsekvensen er, at engelsk politi vil kunne bruge loven i flæng, det kan f.eks. være en demonstration, hvor politiet har været lidt for håndfaste, her kan de anholde samtlige fotografer og beslaglægge deres kameraer og billeder, og så kan der gå en to - tre år i retssystemet, og når sagerne endelig bliver afgjort, så er billederne desværre slettet, eller de er så gamle og uaktuelle, at de ikke længere har den store betydning.

Det sørgelige er dog, at England også er medlem af EU, der er nemlig en tendens til, at politikerne i EU-landene lærer af hinandens unoder, og det skal nok vise sig, at der er danske politikere som mener, at de kan bekæmpe terror ved at begrænse demokratiet, og som derfor godt kan se det smarte i at kopiere den engelske model.

Niels Riis Ebbesen