Kommentarer til

Find dine stjålne billeder i Google

Skjult indlæg
Ikke medlem
Erik Daugaard skrev 23. august 2011 16:44
DET er noget der dur. Har i løbet af et øjeblik fundet en masse af mine billeder, som taget fra min flickr side, eller de nonprofit steder som jeg har givet lov til, at bruge dem.

F.eks. er min asturiske ostebonde ven Fermin Cotera at finde her i dette Stil- og gourmet magazin:

Men.....hva´skal man egentlig gøre ved det ? Har aldrig brugt hverken vandmærker eller signatur nede i hjørnet.

Har lyst til bare at sende en regning, men det er sikkert spild af tid
Skjult indlæg
Niels Riis Ebbesen skrev 23. august 2011 22:29
Ja, gode advokater med speciale i ophavsret er ikke billige i drift, så det er meget dyrt og besværligt at forfølge den slags sager, og det første der sker når billedtyven modtager din regning, det er, at han straks fjerner dit billede fra hjemmesiden, og erstatter det med et andet billede, og så nægter han ethvert kendskab til, at han skulle ha' brugt et af dine billeder, og det er desværre ikke bevis nok, at du laver et skærmdump, du skal ha' to uvildige personer til at lave et print af siden, som de skal datere og underskrive, og så skal de også være villige til at møde op i retten og vidne.

Niels Riis Ebbesen