Anholdt for at tage billeder af tog

billede
Ikke medlem
Kreds 6
Simon Wedege Petersen skrev 9. marts 2009 08:34
Seriøs historie, men med en sjov indgangsvinkel:
Niels Riis Ebbesen skrev 9. marts 2009 11:31
Jeg synes det er en særdeles tragisk historie, for den viser desværre, at vi er inde i en udvikling, hvor en fotograf med et kamera straks opfattes med mistillid, næste skridt er nemlig, at fotografering bliver kriminaliseret en lang række steder, og det er en meget trist udvikling.

Det at vi frit kan fotografere og dokumentere det samfund som vi lever i, det er nemlig lige så eksistentielt som retten til frit at kunne ytre sine synspunkter, og vi bør allerede nu gøre os klar til kamp, for ellers bliver vi bare overhalet indenom ved en stramning af den alle steds nærværende antiterror lovgivning.

Niels Riis Ebbesen
Niels Riis Ebbesen skrev 9. marts 2009 11:37
Prøv også at læse denne artikel.

BT skriver:
"De otte personer er nu sigtet for overtrædelse af ordensbekendtgørelsen, og mon ikke de husker, at melde deres optagelser til politiet næste gang de skal ud at filme."

Jeg blev i hvert fald så interesseret i den der "ordensbekendtgørelse", at jeg gav mig tid til at læse den, og jeg kan ikke se, at den skulle indeholde en paragraf som siger noget med, at filmhold og fotografer skal søge om tilladelse til at lave on-location optagelser.

Men læs selv, og giv et bud på hvad I mener.

Niels Riis Ebbesen
billede