RSS

Billig kameraforsikring?

Skjult indlæg
avatar
#1
Thomas Gunge skrev 21. december 2004 23:24
Hej!
Er der nogen der kan anbefale et forsikringsselskab hvor man kan tegne en allrisk forsikring til sit kamera?
Jeg tænker ikke på Europæiske. Der må findes noget billigere.
Bedste hilsner
Thomas Gunge
Skjult indlæg
avatar
#2
Steen Larsen skrev 22. december 2004 09:18
Jeg har i årevis brugt Max Levig all risk forsikring
som er yderst rimelig.

Max Levig
Klausdalsbrovej 601
2750 Ballerup
max.levig@tryg.dk
tlf.44203960
Skjult indlæg
avatar
PF-Medlem
Kreds 4
#3
Tom Fangel skrev 23. december 2004 13:53
Har brugt Max Levig de sidste 9 år. Rimelige priser og god service.

vh

Tom

Skjult indlæg
billede
PF-Medlem
Kreds 2
#4
Lars Rønbøg skrev 23. december 2004 14:29
Mig bekendt kræver Max Levig, at man i forvejen er kunde hos Tryg Forsikring eller placerer nogle andre forsikringer hos Tryg - Max Levig er et selskab i Tryg-familien.
Lars Rønbøg
Skjult indlæg
billede
Ikke medlem
Kreds Fyn
#5
Geert Mørk skrev 23. december 2004 15:38
En all-risk hos Europæiske koster 2,5 % af forsikringssummen.
Det kan godt være, at det er mig der er både dum og naiv. Men er det dyrt?
Skjult indlæg
Bent SoerensenBellisvaenget 6P.O.Box 3311Esbjerg VDenmark+45 75117454medvind@medvind.dk Foto: MEDVIND-BENT SORENSEN
Ikke medlem
#6
Bent Sørensen skrev 3. januar 2005 18:09
Max Levig har ikke krævet noget af mig i de mht. Tryg m.m. de sidste mere end 15 år hvor jeg har haft forsikret hos dem. Jeg har ikke haft grund til at klage og har haft skalder stort set hvert eneste år

MVH
Bent Sørensen
Medvind Fotografi/ArkiPix
Skjult indlæg
avatar
PF-Medlem
Kreds 4
#7
Jørgen Ploug Larsen skrev 5. januar 2005 15:05
Tilslutter mig Geerts spørgsmål - er det dyrt?
Skjult indlæg
Bent SoerensenBellisvaenget 6P.O.Box 3311Esbjerg VDenmark+45 75117454medvind@medvind.dk Foto: MEDVIND-BENT SORENSEN
Ikke medlem
#8
Bent Sørensen skrev 5. januar 2005 15:14
Det er meget billigt - ved Max Levig giver jeg 4,5% med 300,- selvrisiko, men da det altid har virket godt tror jeg nu ikke jeg skifter.

Jeg er bl.a. også forsikret mod uheldige hændelser, behøver ikke dækket til i bilen og brud på glas er også med.

MVH
Bent Sørensen
Medvind Fotografi/ArkiPix
Skjult indlæg
avatar
PF-Medlem
Kreds 4
#9
Jørgen Ploug Larsen skrev 5. januar 2005 15:29
3,5 % hos Europæiske med samme bildækning - altså den billigste af de to.
Thomas Gunge, kan man mon få det billigere? I dont know.

vh
Jørgen Ploug
Skjult indlæg
avatar
PF-Medlem
Kreds 4
#10
Jørgen Ploug Larsen skrev 5. januar 2005 15:30
Øh - jeg er altså ikke konsulent hos Europæiske...
Skjult indlæg
til bryllups brochure, tryksag, Foto: portrætbillede
PF-Medlem
Kreds 1
#11
Michael Altschul skrev 5. januar 2005 15:32
4,5% med 300,- i selvrisiko, skriver du Bent.
Men Europæiske koster kun 2,5% uden selvrisiko for en all-risk - også fra biler.
Skjult indlæg
avatar
PF-Medlem
Kreds 4
#12
Jørgen Ploug Larsen skrev 5. januar 2005 15:36
Ja, men udstyret skal i så fald være låst væk i en boks, bagagerum eller lign. Ellers 3,5%. Godt til st.car.
Skjult indlæg
Bent SoerensenBellisvaenget 6P.O.Box 3311Esbjerg VDenmark+45 75117454medvind@medvind.dk Foto: MEDVIND-BENT SORENSEN
Ikke medlem
#13
Bent Sørensen skrev 5. januar 2005 16:03
ja det lyder billigt, men jeg tror nu alligevel jeg bliver.

Har ført skiftet til et billigt selskab med alle mine forsikringer - det kostede mig næsten 50.000 da vi fik en badeværelseskade de løb fra og sørgede for at vi var uden badeværelse i 3 uger i en sommerferie.

Max Levig har aldrig anfægtet hvad jeg har skulle have erstatning for.

Men det er svært med forsikringer, man ved aldrig hvordan de reagerer i en aktuel situation uanset hvad de har lovet forsikringstageren.

MVH
Bent Sørensen
Medvind Fotografi/ArkiPix
Skjult indlæg
avatar
#14
Thomas Gunge skrev 11. januar 2005 14:39
Tusind tak for en herlig debat. Jeg ender med at vælge Max Levig.
Venlige hilsner
Thomas Gunge
Skjult indlæg
avatar
PF-Medlem
Kreds 6
#15
Anne Mette Welling skrev 12. januar 2005 10:20
Hej Thomas

Lige den sidste kommentar.
Har været kunde i 10 år hos Max Levig. Jeg startede med at betale 4,5 %, men endte med at betale 2,5%.
M.L forlanger ikke alarm på bilen, kun en hattehylde eller anden overdækning.
Jeg har været tilfreds.

Mvh. Anne Mette Welling
Skjult indlæg
avatar
#16
Thorbjørn Hansen skrev 20. januar 2005 15:00
Hvor længe gik der før du fik det til 2,5%, og pressede du selv for at få det eller tilbød de det?

Kreative hilsner Thorbjørn
Skjult indlæg
avatar
PF-Medlem
Kreds 6
#17
Anne Mette Welling skrev 21. januar 2005 10:34
Hej Thorbjørn

Jeg havde været skadesfri alle årene ca. 14 år. For et par år siden var jeg nødsaget til at stoppe forsikringen (ikke klogt) midlertidigt, fordi jeg ikke havde råd.
Her fik jeg så det gode tilbud på 2,5 % uden at presse.

mvh. Anne Mette Welling
Skjult indlæg
avatar
PF-Medlem
Kreds 2
#18
Michael M. Jørgensen skrev 22. januar 2005 13:13
:-) Jeg har kontaktet Max Levig og de tegner ikke sådanne forsikringer solo der skal mindst tegnes to andre hos dem. Jeg spurte om en pris på mit udstyr men kunne ikke få en sådanne oplyst.

Jeg tror dog på at man nok kunne få lavet en ordning med dem måske igennem PF på lige fod med den som der er i Euopaiske. spørgsmåler kan jo så være om der er interesse herfor

mvh
Michael
Skjult indlæg
avatar
#19
Johnni Borggaard skrev 30. januar 2006 11:34
Jeg har haft kontaktet Max Levig dags dato og de havde ikke noget problem med at forsikre mit kamera. De ville have 500,-kr pr. år. Det er et kamera til 12500,-DKR :-))

De havde ikke nogle krav om at jeg skulle have forsikret noget der i forvejen. Ved ikke om det er dyrt, men det lyder temmelig prof.

Alternativt kan siges at jeg opgav at komme i kontakt med Europæiske efter 5min. venten i telefonen!

Alternativ 2 var Solid som forhandleren solgte. Der kunne man kun være i 3år. Dog til 1045kr for ALLE 3 år. Men de virkede nu ikke til at være et særligt godt selvskab. Sagt på en anden måde ville jeg ALDRIG turde at forsikre noget andet der, så hvorfor prøve sådan et selvskab med sit højt elskede Kamera???

Johnni
 

Alle rettigheder til de anvendte billeder på dette site tilhører den enkelte fotograf. Det er derfor ikke tilladt at anvende disse foto uden tilladelse fra fotografen.

Valid XHTML 1.0 StrictValid CSS!
Pressefotografforbundet
Gl. Strand 46 · 1202 København K

Kontakt Pressefotografforbundet

Dansk Journalistforbund