farvestyring

skrev 22. maj 2004 16:05
Kære kloge venner
Jeg har af og til en opgave, hvor jeg skal fotografere en række personer - f.eks. en bestyrelse. Disse mennesker sættes op ad en eller anden ensfarvet baggrund - et par lamper rigges til og så skulle den jo være hjemme, men ak. Når jeg efterfølgende skal behandle billederne får jeg lige så mange baggrundsnuancer, som der er personer. Findes der dog ikke en eller anden måde, hvorpå man kan overføre farveværdierne fra den ene baggrund til den næste - hvis I forstår, hvad jeg mener.
Mange hilsner
Niels Nyholm
Kreds 1
Jens Dige skrev 23. maj 2004 07:47
Hej Niels

Hvis du bruger auto hvidbalance,kan det sagtens gå galt !!!

Et andet trick er at tage et billede hvor du har en gråtone skala på og så bruge den i Curves. Altså ikke noget med autolevels, men brug cuves til manuelt at sætte sort og hvid og medium grå. Disse værdier kan du så gemme og ved næste billede starter du med at åbne kurves og loade den værdi du havde fra dit første billede. Hvis din eksponering er nøjagtig den samme vilbilledet være præcis som det første farve og kontastmæssigt.[:]NUT[/:]
Ikke medlem
Storkøbenhavn
Find Clausen skrev 24. maj 2004 07:39
Nemmere med ALT GR + M (tidligere værdi)
i stedet for CTRL + M
Skjult indlæg
til bryllups brochure, tryksag, Foto: portrætbillede
Kreds 1
Michael Altschul skrev 24. maj 2004 09:56
C/AV forhandler en minigråtoneskala bestående af en lille sort + hvid + grå firkant og med tape på bagsiden på samme måde som post-it sedlerne.

På den første optagelse placeres kortet så på væggen ved siden af personen eller direkte på personen.

Fra denne optagelse stilles niveauerne så med pipetten i Photoshop som Jens Dige beskrevede det i levels/niveauer.

Man kan gemme justeringen som en "acv" profil og hente den frem til de andre billeder, eller trykke ALT GR + M for hvert efterfølgende billede for at få den samme filtrering, så baggrunden bliver ens på alle billederne.

Disse kort bliver lanceret under navnet: QPcard og består af 25 små kort, der i øvrigt kan genbruges mange gange.

Prisen er vist kr. 149 + moms.