RSS

Erfaringer søges med Mac Book Pro brugere 15" i7 2,2 GHz

Skjult indlæg
billede
PF-Medlem
Kreds 4
#1
Claus Sjödin skrev 18. januar 2012 13:32
Jeg har en Mac Book Pro, Model-id: MacBookPro8,2, (MBP) som giver mig hovedbrud.

Specifikationerne er sådan:
Modelnavn: MacBook Pro
Model-id: MacBookPro8,2
Processornavn: Intel Core i7
Processorhastighed: 2,2 GHz
Antal processorer: 1
Antal kerner i alt: 4
L2-buffer (pr. kerne): 256 KB
L3-buffer: 6 MB
Hukommelse: 4 GB
Boot ROM-version: MBP81.0047.B24
SMC-version (system): 1.69f3

Jeg oplever, at blæserne kører med høje omdrejninger, så snart jeg skal have billeder igennem Adobe RAW. Omdrejninger på cirka 6000 pr. min er ikke usædvanligt. Det samme sker, hvis jeg eksempelvis vil se video på youtube - høj CPU temp. på 85-90 grader og blæserne der lyder som et jetfly der starter.

Det sker også meget, meget ofte, at photoshop ikke svarer - at jeg får den farverige og snurrende pizza at se - og jeg står og bander og stamper i gulvet over møgmaskinen.

Der er skiftet køler på CPU, og der er sat nyt logicboard/bundkort i - intet hjælper.

Er der andre der oplever samme høje blæseromdrejninger - er det normalt? Min lidt ældre MBP fra 2008 finder sig i stort set alt, uden den skal gøre sig bemærket med blæsere der hviner afsted og programmer der ikke svarer.

Giv et pip hvis du har en MBP af samme moedel og oplever noget tilsvarrende eller bare mener ovenstående slet, slet ikke passer på din maskine med samme konfig.

På forhånd tak


Claus Sjödin
Skjult indlæg
billede
PF-Medlem
Kreds 4

Erfaringer søges med Mac Book Pro brugere 15

#2
Claus Sjödin skrev 18. januar 2012 14:22
Vil tilføje, at jeg har en ekstern macskærm af ældre dato på thunderbolt udgangen, begge usb-udgange benyttes, det samme gør FW800 udgangen.

Claus
Skjult indlæg
billede
PF-Medlem
Kreds 1
#3
Jonathan Grevsen skrev 18. januar 2012 17:17
Hej Claus.

Har du prøvet at resette din macs SMC?

http://support.apple.com/kb/ht3964

Mvh. Jonathan
Skjult indlæg
billede
PF-Medlem
Kreds 4
#4
Claus Sjödin skrev 18. januar 2012 23:35
Desværre ja - jeg har resettet PRAM, NVRAM og SMC og hvad jeg ellers har kunnet finde af almindelige løsninger på nettet.

Mvh, Claus
Skjult indlæg
© Sofus Comer, www.scomer.dk All rigths reserved. Foto: Sofus Comer
PF-Medlem
Kreds 5
#5
Sofus Comer skrev 19. januar 2012 16:29
Skal bare lige sikre mig. Har du evt installeret Lion på den?
Skjult indlæg
avatar
Ikke medlem
#6
Jørgen Bech skrev 19. januar 2012 17:33
Du kan jo starte med at læse de 700+ indlæg i denne diskussionstråd: https://discussions.apple.com/thread/2764570?start=0&tstart=0

Her efter 10 måneder kører diskussionen stadig på fuldt tryk og det ser ikke ud til, at dem, der er ramt, har fundet en konkret løsning.

Det var den diskussion, der gjorde, at jeg selv afholdte mig fra at købe en MacBook Pro sidste sommer.

For mig lyder det mest som enten et problem med kvalitetskontrollen (for meget kølepasta, der virker isolerende så cpu'en og gpu'en ikke kan komme af med deres varme) og/eller en konstruktionsfejl.
Skjult indlæg
billede
PF-Medlem
Kreds 4
#7
Claus Sjödin skrev 19. januar 2012 21:00
Jeg kører ikke Lion.

Har lige sendt maskinen på værksted igen i dag. Som jeg skriver tidligere, fik den nyt bundkort og batteri i sidste uge. Da jeg fik den tilbage forleden, opdagede jeg at den skulle lade 12-14 timer for at blive fuldt opladt. Derfor afsted på værksted igen.

Sidst på eftermiddagen ringede værkstedet og sagde at batteriet var ok. Men, det var bundkortet der var stået af igen.

Status: Afventer hvad apple foreslår, jeg vil foreslå en ny maskine.

Tak for alle tilbagemeldinger, det er rart.

PS. Jørgen, den tråd kender jeg - men tak for linket alligevel. Hvis man læser lidt i den, kan man virkelig tale om meget frustrerede mac-brugere. Det var faktisk den der gav mig ammunition til at apple tog min maskine på værksted allerførste gang, hvor der blev skiftet en blæser - men med tiden er det blevet værre og værre.

mvh,
Claus
Skjult indlæg
© Sofus Comer, www.scomer.dk All rigths reserved. Foto: Sofus Comer
PF-Medlem
Kreds 5
#8
Sofus Comer skrev 20. januar 2012 08:51
Giv dem tørt på!!! Deres hardware og senest software er virkelig begyndt at sutte r..
Dernæst den arrogance der følger med når man forsøger at få afklaring på problemerne.. Jeg vil stærkt overveje om det skal være en mac næste gang.
 

Alle rettigheder til de anvendte billeder på dette site tilhører den enkelte fotograf. Det er derfor ikke tilladt at anvende disse foto uden tilladelse fra fotografen.

Valid XHTML 1.0 StrictValid CSS!
Pressefotografforbundet
Gl. Strand 46 · 1202 København K

Kontakt Pressefotografforbundet

Dansk Journalistforbund