RSS

Kommentarer til

Rygte: Ny autofokus til video-spejlrefleks

Skjult indlæg
billede
Ikke medlem
Kreds 6
Simon Wedege Petersen skrev 18. juli 2010 08:42
Nu er jeg ikke den store teknik-nørd, men burde autofokus ikke være muligt på de nuværende DSLR'ere der kan optage video (f.eks. Canon EOS 7D eller 5D MkII) med en software/firmware opdatering?

Citat:
"Bl.a. kameraernes autofokus, som mildt sagt sjældent fungerer optimalt under selve optagelsen."

Findes der overhovedet et DSLR som har AF i video-mode?
Skjult indlæg
Nyborg: PF-bestyrelses medlem Michael Bager.NEF. Foto: Robert Wengler Foto: Robert Wengler
Ikke medlem
Kreds Fyn
Michael Bager skrev 18. juli 2010 14:38
Mig bekendt har flere DSLR-kameraer med video-funktion også mulighed for AF under optagelserne (blandt andre Nikon D3S og Canon 5D II)

Jeg har kun prøvet det i Nikon D3S, og synes slet ikke, AF kunne måle sig med den jeg kender fra egentlige videokameraer: Dels er AF alt for langsom og usikker, dels kommer fokuseringsstøjen tydeligt med på optagelsen (hvis man bruger den indbyggede mikrofon).

I praksis er det single-AF.

Det, der skulle være cluet med D3100 (og det er stadig kun et rygte!), er at det skulle tilbyde kontinuerlig AF, der virker.

Vh
Michael Bager.
Skjult indlæg
billede
PF-Medlem
Kreds 1
Jens Panduro skrev 19. juli 2010 21:32
Jeg synes faktisk, som jeg skrev til Casper Dalhof forleden, at ansigtsgenkendelsesautofokus på 5D mk II virker. Bedst med vidvinkel. Har brugt det med 24 mm og mindre godt med min 50 mm.

Jens

Alle rettigheder til de anvendte billeder på dette site tilhører den enkelte fotograf. Det er derfor ikke tilladt at anvende disse foto uden tilladelse fra fotografen.

Valid XHTML 1.0 StrictValid CSS!
Pressefotografforbundet
Gl. Strand 46 · 1202 København K

Kontakt Pressefotografforbundet

Dansk Journalistforbund