RSS

FTP Program?

Skjult indlæg
billede
PF-Medlem
Kreds 5
#1
Michael Lange skrev 7. januar 2010 22:22
Kære Gode kollegaer

Jeg leder efter et godt FPT program! Hvilket skal jeg bruge. Lige nu bruger jeg Zilla, men det har nogle ulemper

mvh

Michael Lange
Skjult indlæg
Foto: Jens Tønnesen
PF-Medlem
Kreds 4
#2
Jens Tønnesen skrev 7. januar 2010 22:44
Du skulle måske skrive, om det er til PC eller Mac...? Og om det skal være et gratisprogram eller om du er parat til at flashe Visa-kortet.

hilsen
Jens
Skjult indlæg
avatar
PF-Medlem
Kreds 1
#3
Carsten Lundager skrev 8. januar 2010 07:51
Hej til Jer begge.

Nu vi er ved et FTP program, er der så ikke også nogen , som ved hvordan man får et betalingsprogram/modul ind over, så andre kan købe billeder via FTP.
Det ville jo være ideelt at kunne sælge sine arkiv billeder denne vej med dankort.


Fo2hilsen Carsten Lundager
Skjult indlæg
avatar
PF-Medlem
Kreds 3
#4
Frank Cilius skrev 8. januar 2010 08:18
Hej Michael

Er det til Mac, kan Panic Transmit varmt anbefales. Jeg har brugt det i en del år og det fungerer bare.

Programmet kan anvendes uden betaling, men den fulde version kan købes for 29,95 af de amerikanske devaluerede.

FInd det her:

http://www.panic.com/transmit/

Venligst

Frank
Skjult indlæg
billede
Ikke medlem
Kreds 1
#5
Jeanne Kornum skrev 8. januar 2010 08:42
Hej

Jeg er glad for Ipswitch FTP


God arbejdslyst med det :-)
Jeanne
Skjult indlæg
Foto: Jens Tønnesen
PF-Medlem
Kreds 4
#6
Jens Tønnesen skrev 8. januar 2010 08:57
Jeg tvivler på, at du kan lave en betalingsløsning via FTP - mig bekendt er de fleste online-betalingsløsninger webbaserede og det vil i mine øjne også være at foretrække.

Med en webbaseret løsning kan kunderne typisk se de billeder, de kan købe, lægge de ønskede billeder i kurv, gå til kassen og derefter betale. Det er en helt almindelig webshop-løsning, der sikkert kan købes for rigtig mange penge.

Det er mit indtryk, at rigtig mange alm. kunder ikke aner, hvad et FTP-program er eller hvordan det bruges. Derfor ville jeg ikke vælge en sådan løsning. Til gengæld ved de fleste internetbrugere, hvordan en internetbrowser virker og mange er vant til at handle på nettet. Brugerne kender altså webshop-systemer i forvejen.

Så vidt jeg ved, så skal Image2use opdannes til en 'personlig markedsplads for fotografer'. Spørgsmålet er, om der her faktisk er et system (søgbart arkiv med betalingsmodul), der kan bruges uden at du skal ud og investere i din egen webshopløsning?

hilsen

Jens
Skjult indlæg
billede
PF-Medlem
Kreds 1
#7
Jens Panduro skrev 8. januar 2010 09:25
Jeg bruger også Transmit.

Det er nemt at overskue og har en god brugerflade.

Men der kan også ftp'es fra Photomechanic og direkte fra OS X.

Jeg har altid brugt Transmit så de sidste løsninger må du hellere spørge mere teknikmindede medlemmer om.



Jens
Skjult indlæg
avatar
Ikke medlem
#8
Karsten Jensen skrev 8. januar 2010 09:33
Programmet TotalCommander er et godt bud. Det er Shareware og ganske billigt. Det findes dog ikke til Mac.

Programmet er et filhåndteringsprogram, med mange forskellige funktioner og har man først lært at bruge det er det ikke til at undvære.

Programmet taler også dansk og findes her: http://www.ghisler.com og på:
http://www.totalcmd.dk kan man læse mere om det.

Har benyttet det i flere år og programmet opdateres jævnligt.
Skjult indlæg
billede
PF-Medlem
Kreds Fyn
#9
Birger Vogelius skrev 8. januar 2010 09:34
Jeg bruger flittigt Ipswitch FTP på min PC
Skjult indlæg
billede
PF-Medlem
Kreds 5
#10
Michael Lange skrev 8. januar 2010 10:42
Kære Alle

Jeg skal bruge programmet til Mac. og vil ikke betale for det ! He

mvh

Michael Lange
Skjult indlæg
billede
PF-Medlem
Kreds 4
Skjult indlæg
billede
PF-Medlem
Kreds 4
#12
Claus Sjödin skrev 8. januar 2010 13:39
Fire-ftp hvis du bruger Firefox som browser.

http://fireftp.mozdev.org
Skjult indlæg
avatar
PF-Medlem
Kreds 1
#13
Morten Juhl skrev 8. januar 2010 21:32
Kære Michael.

Transmit er uhyre driftsikkert og enkelt----og temmeligt billigt, og der er meget langt mellem opdateringerne. Det er lavet til Mac og det har aldrig kikset for mig, ligegyldigt hvor jeg har været.

www.panic.com

vh morten juhl
Skjult indlæg
billede
PF-Medlem
Kreds 2
#14
Søren Steffen skrev 9. januar 2010 00:07
Hej Michael,

Hvis du ikke vil betale for det, så skal du da bare lave det selv ;o)
Du laver en folder action i Automator der starter et lille script du skriver i Terminal, så er den ged barberet.


vh
Søren Steffen
Skjult indlæg
billede
PF-Medlem
Kreds 5
#15
Michael Lange skrev 9. januar 2010 10:00
Kære Alle

Jeg har nu prøvet med FileZilla og Transmit begge freeware udgaven. Kundens server vil ikke modtage, eller kun få filer.
Jeg har prøvet små Tiff filer 36 Mb. og sidst 3 Mb JPG filer. Kan det være kundens server som ikke vil modtage? Ved den ene sending sagde serveren "size excided" elle sådan noget ligende!
Måske er der nogle som gan hjælpe?

På forhånd tak!

Michael Lange
Skjult indlæg
Foto: Jens Tønnesen
PF-Medlem
Kreds 4
#16
Jens Tønnesen skrev 9. januar 2010 11:04
Michael Lange skrev:

"Kundens server vil ikke modtage, eller kun få filer."

Det kunne jo tyde på, at det ikke er FTP-programmet, men snarere kundens FTP-server, der er problemet. Fejlmeddelelsen tyder på, at pladsen er begrænset, enten fordi harddisken er fyldt eller fordi kunden kun har købt X plads på FTP-serveren.

Nu ved jeg ikke, hvor mange filer og hvor mange megabytes, du forsøger at sende, men der findes på nettet forskellige services, hvor man kan uploade filer, som andre senere kan downloade. De fleste er betalingsservices, men i mange tilfælde kan man få f.eks. 100 Mb gratis plads. Her er en nogenlunde ny liste: http://online-storage-service-review.toptenreviews.com/

En anden mulighed er at uploade billederne til en undermappe på din hjemmeside, f.eks. som en zip-fil, og så sende kunden et link til filen, f.eks. www.langefoto.dk/undermappe/fotos.zip - men den løsning kræver selvfølgelig også, at du har plads på dit webhotel til disse billeder.

hilsen

Jens
Skjult indlæg
avatar
PF-Medlem
Kreds 1
#17
Morten Juhl skrev 9. januar 2010 22:34
Kære Michael.

Der er en anden mulighed som er gratis, og som ikke er FTP. Du kan sende filer, uanset størrelsen via SKYPE. Modtageren skal selvfølgelig have SKYPE, det er meget enkelt. der er en knap -send file- når I er online begge, og det kører, alt efter båndbredden hurtigt.
Der var en" klog mand" på Berlingske IT, som prøvede at installere FileZilla på min maskine, men han fik det aldrig til at virke ordentligt.
Så jeg smed det ud så snart jeg var holdt op derinde.
VH morten juhl
Skjult indlæg
avatar
PF-Medlem
Kreds 1
#18
Uffe Weng skrev 11. januar 2010 11:55
cyberduck

Prøv det.
 

Alle rettigheder til de anvendte billeder på dette site tilhører den enkelte fotograf. Det er derfor ikke tilladt at anvende disse foto uden tilladelse fra fotografen.

Valid XHTML 1.0 StrictValid CSS!
Pressefotografforbundet
Gl. Strand 46 · 1202 København K

Kontakt Pressefotografforbundet

Dansk Journalistforbund