Deltag i debatten

For at skrive en kommentar skal du være registreret bruger og være logget ind.

Deltag i debatten

FORRIGE 25 · 1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9 · NÆSTE 25
Debat

Erfaringer søges med Mac Book Pro brugere 15" i7 2,2 GHz
Claus Sjödin: Jeg har en Mac Book Pro, Model-id: MacBookPro8,2, (MBP) som giver mig hovedbrud. Specifikationerne er sådan: Modelnavn: MacBook Pro Model-id: MacBookPro8,2 Processornavn: Intel Core i7 Processorhastighed: 2,2...
18. januar 2012 13:32
De der kan og de der gør
Claus Sjödin: Hej Jens, Kan du trække tal ud, der viser, hvad fordelingen er mellem fastansatte, studerende (incl. praktik) og freelancere i årets udgave af ÅP? vh, Claus Sjödin
9. januar 2012 20:05
Sammenligning: Nikon D4 og Canon 1DX
Claus Sjödin: Det er ikke kameraet der tager gode billeder, det er en fejlantagelse, som har huseret blandt amatører i mange år. Tror det stadig er muligt, at få et godt brugt F4 eller F5 til en god pris - det kan det...
7. januar 2012 15:00
Åhhh...
Claus Sjödin: Har du selv nogle bud på, hvad svarene på dine spørgsmål kan være? :) Claus
5. januar 2012 16:34
Cavling-pris
Claus Sjödin: Jeg kan sige som en af de medvirkende i tv-dokumentaren 'Wall Street indefra' (frit citeret efter min hukommelse). "Når du spørger sådan, ved jeg ikke hvordan jeg skal svare på dit spørgsmål".
4. januar 2012 20:29
Cavling-pris
Claus Sjödin: Tillykke til Information, Ulrik Dahlin og Anton Geist. Absolut fortjent!
4. januar 2012 18:47
Vi slår dig ihjel!
20. december 2011 07:16
Kvinder og mænd i PF
Du skal være medlem af Pressefotografforbundet og registreret bruger på hjemmesiden for at læse dette indlæg.
11. december 2011 14:39
Misbrug af billede... igen
Du skal være medlem af Pressefotografforbundet og registreret bruger på hjemmesiden for at læse dette indlæg.
2. december 2011 11:05
Anbefaling af billeddatabase
1. december 2011 09:57
Anbefaling af billeddatabase
28. november 2011 19:50
Debat om debatten
28. november 2011 19:47
Foto
Claus Sjödin: Det nemmeste er vel at aktivere funktionen "skjul bruger". Funktionen er der - og virker - så brug den. Go' weekend.
25. november 2011 16:52
Kom nu igang!
Claus Sjödin: En rigtig god mandagsblog (som mange andre i øvrigt). Det er meget relevante spørgsmål Geert Mørk stiller - og et indlæg med go' energi i. Tak for det Geert! :) Claus Sjödin
21. november 2011 19:31
Fotografer overtrådte retsplejeloven
Claus Sjödin: I lovens tekst står der: "Stk. 6. Billedoptagelse uden for rettens bygninger af sigtede, tiltalte og vidner, der er på vej til eller fra et retsmøde i en straffesag, er forbudt, medmindre den pågældende...
4. november 2011 12:44
Luderfotografi
Claus Sjödin: Hej Jørn, Hvad en tudekiks er, kan du læse her http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=tudekiks Du er ikke 'folket', men kan være en del af 'folket'. Det ærgrer mig, at du slet, slet ikke bemærker/nævner at...
25. oktober 2011 16:02
Luderfotografi
Claus Sjödin: Bloggerne på PF's hjemmeside (Jørn, Geert og den resignerede Michael) skal skal smide tudekiksene væk og tørre øjnene. Der er ikke den store debat på sitet, og når det endelig sker, er det ofte ikke medlemmer...
24. oktober 2011 20:42
Moms regler
Claus Sjödin: Og en fotograf kan faktisk godt eje et kamera privat, ligesom en taxavognmand kan eje en bil til privat brug. Og så skal der ikke moms på ved salg.
21. oktober 2011 13:47
Storytelling med multimedie
Claus Sjödin: Hvis man læser kursusbeskrivelsen, er der lagt en del op til, at deltagerne er på en redaktion i dagligdagen (det kan selvfølgelig tolkes bredt). Så det må være de fastansatte du 'fisker' efter. Selvklart...
28. september 2011 12:54
Rensning af chip
Claus Sjödin: Der findes også VisibleDust, som i dk kan købes her http://www.visibledust.dk Produktet er canadisk og har flere år på bagen. Har selv købt Artic Butterfly 724, og det virker umiddelbart som et godt produkt,...
12. september 2011 13:19
Prisbelønnet norsk fotograf afsløret i photoshop-fusk
Claus Sjödin: Desværre er linket til Terje Hellesøs hjemmeside 'dødt', men i artiklen der henvises til skriver Hellesø følgende: "Idag arbetar jag dagligen med Photoshop – mina inskannade bilder behöver rengöras från...
7. september 2011 07:46
Prisbelønnet norsk fotograf afsløret i photoshop-fusk
6. september 2011 07:52
Brug af billede i annonce
Claus Sjödin: Men Ebbesen forsøger da at komme med et svar, og holder sig til emnet i tråden. Det er ikke alle (incl. undertegnede) der gør det :-) mvh Claus
5. september 2011 12:19
Nyt magasin: Tumult Magazine
Claus Sjödin: Her er et eksempel på, hvad jeg mener er, rigtig god læsbarhed, flot præsentation af billederne, billedtekst integreret i det lille (i) på billedet hjælper mig med lidt mere info om billedet (det savner...
30. august 2011 08:56
Idolbilleder
Claus Sjödin: Hehe, det kan jeg sagtens hjælpe dig med. Jeg har en kopi :-)))
29. juni 2011 21:39
Photoshelter - (og andre webarkiver i det hele taget)
Claus Sjödin: Jeg bruger selv PhotoShelter http://claussjodin.photoshelter.com og anvender det udelukkende for at mine kunder kan downloade deres billeder i et lukket system som fungerer. Derudover kan PhotoShelter...
6. juni 2011 11:37

Alle rettigheder til de anvendte billeder på dette site tilhører den enkelte fotograf. Det er derfor ikke tilladt at anvende disse foto uden tilladelse fra fotografen.

Valid XHTML 1.0 StrictValid CSS!
Pressefotografforbundet
Gl. Strand 46 · 1202 København K

Kontakt Pressefotografforbundet

Dansk Journalistforbund