Deltag i debatten

For at skrive en kommentar skal du være registreret bruger og være logget ind.

Deltag i debatten

FORRIGE 25 · 1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9 · NÆSTE 25
Debat

Nyt medlem af PF?
Claus Sjödin: Overførselsindkomster tæller ikke med, når der søges om optagelse i PF :-)
22. april 2012 17:14
PF optager fotograferende journalister
Claus Sjödin: Det er desværre ikke føste gang webmaster er gået over stregen http://www.pressefotografforbundet.dk/index.php?id=10058 Nu må vi se om bestyrelsen formår at holde ham på afstand denne gang, eller han...
3. april 2012 21:33
Husk sommertiden
Claus Sjödin: Du har en pointe dér Lars :-) Problemet bliver vel løst, når producenterne på et tidspunkt kobler sig op på Frankfurt så det sker automatisk (det kræver selvfølglig at man er indenfor senderens rækkevidde),...
25. marts 2012 22:02
Husk sommertiden
Claus Sjödin: Man kan også bare bruge dansk normaltid hele året. Hvem spekulerer egentlig over om billedet blev taget kl 05 eller kl 06? Og hvad gjorde man i filmens tidsalder :-) Go' sommer mvh Claus Sjödin
25. marts 2012 18:47
Nyt professionelt Canon tilbehør
Claus Sjödin: Canon Speedlite 600EX-RT fås til 3836,- + moms hos http://kamerahuset.dk/product/canon-speedlite-600ex-rt-5296b003 Et eksempel. Kamerahuset er ofte lidt billigere end Goecker, eksempelvis koster Nikon...
11. marts 2012 20:08
Firefox mac og æ ø å
Du skal være medlem af Pressefotografforbundet og registreret bruger på hjemmesiden for at læse dette indlæg.
9. marts 2012 19:39
Læreplads som fotograf
Claus Sjödin: Hej Poul, I 2012 er virkeligheden nok sådan skruet sammen, at du skal være en god fotograf, allerede når du søger en læreplads. På et godt år er der ca. 35 praktikpladser iflg. medieskolernes egne oplysninger...
6. marts 2012 20:19
PF - De Professionelle Fritidsfotografer
Claus Sjödin: Jørn - sorry :-)
1. marts 2012 09:30
Claus Sjödin: Hej Jørgen, Jeg skriver faktisk ikke, at det er negativt at være organiseret i 3F - jeg skriver om organisationsforhold (det var i hvert fald min hensigt). Jeg kunne have skrevet 'specialarbejder med foto...
1. marts 2012 09:29
Claus Sjödin: Kære Torben Sørensen, Jeg er glad for det går dig godt, men beklager, at du føler dig personlig ramt af mit debatindlæg. Jeg omtaler ikke enkelte personer eller udtrykker foragt for nogen. Jeg vurderer...
29. februar 2012 09:40
DJ arbejder på udspil om licenser
Claus Sjödin: Jens jeg skyder ikke - refererer kun ydmygt, ganske som du :-) Og det der med licenser kan også sagtens bruges ved redaktionelle billeder, der sælges til engangsbrug . Jeg laver allermest den slags jobs,...
19. februar 2012 22:27
Claus Sjödin: Tjaaa, sådan er journalistik også - får ikke altid det hele med http://www.pressefotografforbundet.dk/index.php?id=14413 På det punkt ligner den fotografiet :-) mvh, Claus S
19. februar 2012 20:58
Claus Sjödin: "Pressefotografforbundets formand, Lars Lindskov, oplyste på DJ:Fotografernes Generalforsamling, at der vil komme mere konkret information om licensskabeloner, når Pressefotografforbundet fejrer sit jubilæum...
19. februar 2012 19:55
Claus Sjödin: Det er jo ikke mindre end fantastisk at der endelig er sket noget på licens-fronten. Undertegnede foreslog det allerede på PF's generalforsamling i 2005, og har spurgt ind til arbejdet på de generalforsamlinger...
7. februar 2012 10:17
Manipulation er...
Claus Sjödin: Michael Bager skrev 1. februar 2012 20:13 "Du nævner eksemplet med Casper Balslevs safari-foto (det var i øvrigt fra 2008/9-udstillingen, hvis nogen vil se det i kataloget) Det er indsendt i Åben Klasse,...
2. februar 2012 19:47
Årets Pressefoto: Paprør forbudt
Claus Sjödin: Næææ, Sofus. Det er nok en overilet konklusion. Du må KUN bruge snoot/paprør, hvis det ikke påvirker troværdigheden, af det der er sket foran dig i eksponeringesøjeblikket. Med andre ord, må du ikke bruge...
2. februar 2012 11:35
Paprør til salg
Claus Sjödin: Når jeg kigger på Uffes billeder fra 08/09, må jeg konstatere at det er dagsformen og humøret hos udstillingsudvalget, der er afgørende for om et bidrag kasseres eller ej. Der mangler afgjort en linie i...
28. januar 2012 17:22
Bestyrelsen inviterer - hvem betaler?
Du skal være medlem af Pressefotografforbundet og registreret bruger på hjemmesiden for at læse dette indlæg.
25. januar 2012 21:17
25. januar 2012 18:14
24. januar 2012 17:36
Erfaringer søges med Mac Book Pro brugere 15
Claus Sjödin: Jeg kører ikke Lion. Har lige sendt maskinen på værksted igen i dag. Som jeg skriver tidligere, fik den nyt bundkort og batteri i sidste uge. Da jeg fik den tilbage forleden, opdagede jeg at den skulle...
19. januar 2012 21:00
Claus Sjödin: Desværre ja - jeg har resettet PRAM, NVRAM og SMC og hvad jeg ellers har kunnet finde af almindelige løsninger på nettet. Mvh, Claus
18. januar 2012 23:35
Claus Sjödin: Vil tilføje, at jeg har en ekstern macskærm af ældre dato på thunderbolt udgangen, begge usb-udgange benyttes, det samme gør FW800 udgangen. Claus
18. januar 2012 14:22
Erfaringer søges med Mac Book Pro brugere 15" i7 2,2 GHz
Claus Sjödin: Jeg har en Mac Book Pro, Model-id: MacBookPro8,2, (MBP) som giver mig hovedbrud. Specifikationerne er sådan: Modelnavn: MacBook Pro Model-id: MacBookPro8,2 Processornavn: Intel Core i7 Processorhastighed: 2,2...
18. januar 2012 13:32
De der kan og de der gør
Claus Sjödin: Hej Jens, Kan du trække tal ud, der viser, hvad fordelingen er mellem fastansatte, studerende (incl. praktik) og freelancere i årets udgave af ÅP? vh, Claus Sjödin
9. januar 2012 20:05
Sammenligning: Nikon D4 og Canon 1DX
Claus Sjödin: Det er ikke kameraet der tager gode billeder, det er en fejlantagelse, som har huseret blandt amatører i mange år. Tror det stadig er muligt, at få et godt brugt F4 eller F5 til en god pris - det kan det...
7. januar 2012 15:00

Alle rettigheder til de anvendte billeder på dette site tilhører den enkelte fotograf. Det er derfor ikke tilladt at anvende disse foto uden tilladelse fra fotografen.

Valid XHTML 1.0 StrictValid CSS!
Pressefotografforbundet
Gl. Strand 46 · 1202 København K

Kontakt Pressefotografforbundet

Dansk Journalistforbund