Claus Sjödin: Du har fat i en interessant ting. Ganske rigtigt er der en lov, som ikke tillader at fotografere tiltalte, vidner, dømte etc. foran retsbygninger. Det til trods kan vi, gang på gang se, at der bringes den...
Claus Sjödin: Tillykke til Scanpix, som skal have et super kamera. Hvis Nikon skulle få den tanke, at give mig et godt tilbud på mit Canon udstyr, er de velkommen til at ringe (40584029) og jeg vil overveje deres bud...
Claus Sjödin: Det kunne jo være en glimrende sag at gå i gang med for forbundet DJ/PF. Måske kunne der ligefrem laves en aftale om forsikring, som kan tegnes gennem medlemsbutikken. De har i forvejen en del forsikringer...
Claus Sjödin: Det er en rigtig god ide. Jeg nævnte det selv i en anden forbindelse for et par år siden, og argumenterede med at man i dag uddannes til fotojournalist fra DJH, og at pressefotografuddannelsen stort set...
Claus Sjödin: Jilly Cooper har ret! Det positive ved hendes historie er dog, at fotografen blev nævnt omend kun 'som lillebitte tusindben i højre hjørne'. I Danmark er der en klar tendens til, at fotografens navn ikke...
Claus Sjödin: Jamen Per du har jo langt hen ad vejen ret, og så alligevel. Verden er blevet mindre, og når det kun tager ét døgn mere at bestille hos B&H eller hos dem som Morten Juhl meget utiltalende kalder '47-Street-jøderne'...
Claus Sjödin: Uanset hvor meget flash der er brugt, og hvor grå bogstaverne er, og hvor mange 'felj' der er på den side hvor man kan fordoble sin garanti, er jeg , som selvstændig fotojournalist, glad for et år mere...
Claus Sjödin: Som Poul-Erik også måtte sande, går det helt galt hvis blænden er for stor :-) så bliver skidtet alt for uskarpt og det kan ikke alle leve med. Hullet (blændeåbningen) er altså det vigtigste. Men hvordan...
Claus Sjödin: Har fået kameraet retur fra Visual-Service i dag. Der er skiftet en printplade som var defekt, hvilket medførte, at kameraet havde et konstant forbrug af strøm på ca 70 mili-ampere også når det var slukket....
Claus Sjödin: Hvor er det dejligt at læse i Søren Steffens AP historie, at Nikon åbenbart har lanceret et rigtig godt produkt til det proff. DSLR marked. Canon har i den grad brug for at få en ligeværdig spiller, så...
Claus Sjödin: Jeg har opdaget, at mit kamera bruger strøm når det ligger i tasken og er slukket. I første omgang slog jeg det hen, og tænkte, at det nok bare var fordi jeg ikke havde slukket det, eller at der var low...
Claus Sjödin: Jeg kan næppe være mere uenig i, at det er programmet Flash der skaber en vinder! Og du har godt nok den lagntandede rive ude efter Soundslides, det har du og andre, som du nævner, også tidligere haft....
Claus Sjödin: Jeg lurede godt nok også en ekstra gang. Jeg fik sprit nyt Canon kamera i går, og idag strømmer det så ind med mails om at de ikke vil have at gøre med mig mere :-) Pt. har jeg fået at vide 16 (seksten)...
Claus Sjödin: Anders, du skal ringe til Christian Dølpher i forbundet. Han har helt styr på de sager og må han selv give op, har forbundet allieret sig med nogle fantastisk dygtige jurister ude i byen (læs København...
Claus Sjödin: Kære Lars Bil Jeg diskuterer, i denne sammenhæng, ud fra et rent fagligt- og forretningsmæssig standpunkt og mine holdninger går ud på, at kunne spore mine egne produkter og beskytte dem. Og ja, jeg er...
Claus Sjödin: Det er selvfølgelig prisværdig, at Nikon viser vejen. På den anden side, ville det være ønskeligt, at en sådan software blev produceret og indlagt på de mest brugte programmer til behandling af billeder...
Du skal være medlem af Pressefotografforbundet og registreret bruger på hjemmesiden for at læse dette indlæg.
7. september 2007 21:01
Claus Sjödin
Claus Sjödin arbejder som selvstændig fotograf og journalist. Han er uddannet fotojournalist fra Danmarks Journalisthøjskole i Århus, og har en kort periode siddet i Pressefotografforbundets bestyrelse.
Alle rettigheder til de anvendte billeder på dette site tilhører den enkelte fotograf. Det er derfor ikke tilladt at anvende disse foto uden tilladelse fra fotografen.