Deltag i debatten

For at skrive en kommentar skal du være registreret bruger og være logget ind.

Deltag i debatten

FORRIGE 25 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9 · 10 · 11 · 12 · 13 · NÆSTE 25
Debat

Jakob Carlsen vinder World Understanding Award
Claus Sjödin: Kanon godt gået. Nu er den såkaldte 'krise' for dansk fotografi skrumpet ind :ø)
27. februar 2009 16:06
Velkommen til 11 (nye) medlemmer
Claus Sjödin: OK, lad os glemme døden et øjeblik, og se nærmere på hvad man gør i vores hovedorganisation DJ. Her kan man, som du selv skriver og linker til, læse hvem der er udmeldt - men ikke grundet dertil. Her er...
2. februar 2009 20:54
Velkommen til 11 (nye) medlemmer
Claus Sjödin: Fint at få debatten. Jeg holder med Per og Erik, lad os dog få at vide hvem der melder sig ud, vi behøver jo ikke få at vide hvorfor. Og jeg ved ikke rigtig, om den der med at der kan ligge en social begivenhed...
2. februar 2009 18:35
Peberspray mod pressefotograf
Claus Sjödin: Godt gået Poul-Erik. En sand journalistisk dyd, som mange kunne lære af: Research din historie ihjel hvis du kan. mvh, Claus Sjödin
22. januar 2009 09:44
Peberspray mod pressefotograf
Claus Sjödin: Kanon eksempel på hvordan noget med et fingerknips kan blive 'off topic' :-)
20. januar 2009 22:19
Årets pressefoto. WOW, se den himmel!
Claus Sjödin: Grunden til at dommerne kan indhente RAW-filen er vel for at se om den er meget tæt op af det indsendte billede, altså et referencebillede. Hvis RAW-fil og det indsendte billede er meget ens, dvs. at der...
14. januar 2009 10:42
Årets Musikfoto 2008
Claus Sjödin: Din gamle sure vrantne mand :-) - bare fordi der ikke er brugt extern flash LOL
29. december 2008 19:07
Misforståelser i PF debat om udlevering af Jørn Stjerneklars råbånd
Claus Sjödin: Kære Mogens Blicher Bjerregård Det er dejligt at du har givet dig tid til at fremstille sagen her på PF's site. Tak for det. I dit første afsnit fremgår det desværre lidt uklart, hvad det er FU, og hermed...
10. december 2008 08:13
DJ vil ikke støtte fotograf i sag om ophavsret
Claus Sjödin: Er det ikke netop i sådan en situation, som Jørn Stjerneklar her står i, vi har brug for vores 'fagforening'? Jeg vil håbe, at forbundsformand Mogens Blicher Bjerregård her på sitet vil gøre gældende, hvorfor...
3. december 2008 17:59
Fotomontager sparer fotografer
Claus Sjödin: Montager er daglig kost også i DK. Tag bare et kig på JP.dk (Jyllands-Postens netudgave) der er utallige eksempler i løbet af en måned på montager. Ligeledes bruger man ikke at skrive fotografens navn på...
28. november 2008 11:11
UPDATE er ikke for fotografer
Claus Sjödin: Michael Lange skrev 21. november 2008 10:34: "Du har på mange punkter ret. Men for det er der altid et men, en dag er det ikke nok at være uddannet fotojournalist! Så er der måske brug for en efteruddannelse...
21. november 2008 11:05
Claus Sjödin: Der er faktisk rigtig mange der ikke er uddannet indenfor faget, og til dem er der rigtig mange tilbud til på medieskolerne/tekniske skoler. Jeg mener ikke at Update er stedet hvor ufaglærte skal have kompetenceløft...
21. november 2008 09:59
Claus Sjödin: Langt de fleste punkter som Søren Svendsen nævner, er færdigheder man har tilegnet sig, når man afslutter uddannelsen som fotojournalist fra journalisthøjskolen (DJH) i Århus. Se dette link om studieforløb...
21. november 2008 08:15
Hvor lægger I jeres billeder i arkiv og hvorfor?
Claus Sjödin: Hej Miklas Jeg er, indtil årsskiftet, med hos Chiliarkiv. Jeg er også med i I2U (mener jeg). Og sidst men ikke mindst er jeg med i Nordichphotos som er islandsk ejet. Chiliarkiv træder nok vande mht. arkivet,...
4. november 2008 19:24
Fotografer anklages for at overdrive
Claus Sjödin: Det ser meget ud som om, at der er brugt shadow/highlight filtret i PS. Om det er ok? Tjaa, vi har set billeder der har været med på ÅP-udstillingen som var behandlet meget mere i PS, bare på en mere elegant...
14. oktober 2008 21:26
10 nye medlemmer
Claus Sjödin: Medlemsskab er nemlig en forudsætning for at kunne deltage i Årets Pressefoto, hvor man kun kan deltage med billeder, der er optaget, mens man har været medlem. Der skulle forhåbentligt gerne være langt...
2. oktober 2008 07:49
Airport mac problemer
Du skal være registreret bruger på Pressefotografforbundets hjemmeside for at læse dette indlæg.
26. september 2008 17:39
MacPro og mus vs. Wacom
Claus Sjödin: Har udelukkende roser til WACOM - det er det eneste der dur til PS og andet computer arbejde. Det tager et par dage eller fem at vænne sig til at arbejde med en pen, men derefter er du en lykkelig mand....
4. september 2008 12:08
Interpolering
Claus Sjödin: Hej Jesper Du har selvfølgelig billedet som en RAW fil. Fremkald denne gennem Capture One software til den ønskede dimension, lav den færdig i PS og så har du en kanon fil. Husk på, at det ikke er glittet...
3. september 2008 13:54
Mobil internet opkobling - Er det OK?
Claus Sjödin: ICE har i dag udsendt en pressemeddelelse som kan læses her: http://www.ice-net.dk/pressemeddelser_readmore.php?readmoreid=17 her tilbageviser Erik Hornung, direktør i ICE, at der er problemer med financerne....
28. august 2008 14:50
Mobil internet opkobling - Er det OK?
Claus Sjödin: Jeg har ligeledes en D35 router på NMT-nettet. Det fungerer rigtig godt, dog er upload hastigheden ikke voldsom god. Jeg har en antenne til bilen og en retningsbestemt når jeg er i Sveriges ødemark - og...
26. august 2008 15:30
Forsikring af fotoudstyr
Claus Sjödin: De har ikke længere nogen prisfordel for medlemmer af PF!! :-( http://www.pressefotografforbundet.dk/index.php?id=10367 mvh, Claus
25. august 2008 13:07
Foto af tiltalte ved retssag
Claus Sjödin: Du har fat i en interessant ting. Ganske rigtigt er der en lov, som ikke tillader at fotografere tiltalte, vidner, dømte etc. foran retsbygninger. Det til trods kan vi, gang på gang se, at der bringes den...
11. august 2008 12:41
10 danske fotografer til OL - Pressens hold i Kina
Claus Sjödin: Og her kan I se hvem der er 'Pressens hold i Kina' http://www.dif.dk/OL2008/Forside/Presse/Pressens%20hold%20i%20Kina.aspx
9. august 2008 12:03
Scanpix skifter til Nikon D3 - destruerer alt Canon EOS udstyr
Claus Sjödin: Tillykke til Scanpix, som skal have et super kamera. Hvis Nikon skulle få den tanke, at give mig et godt tilbud på mit Canon udstyr, er de velkommen til at ringe (40584029) og jeg vil overveje deres bud...
1. juli 2008 07:09
Europæiske ændrer forsikringsbetingelser
Claus Sjödin: Det kunne jo være en glimrende sag at gå i gang med for forbundet DJ/PF. Måske kunne der ligefrem laves en aftale om forsikring, som kan tegnes gennem medlemsbutikken. De har i forvejen en del forsikringer...
12. juni 2008 20:50

Alle rettigheder til de anvendte billeder på dette site tilhører den enkelte fotograf. Det er derfor ikke tilladt at anvende disse foto uden tilladelse fra fotografen.

Valid XHTML 1.0 StrictValid CSS!
Pressefotografforbundet
Gl. Strand 46 · 1202 København K

Kontakt Pressefotografforbundet

Dansk Journalistforbund