Deltag i debatten

For at skrive en kommentar skal du være registreret bruger og være logget ind.

Deltag i debatten

FORRIGE 25 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9 · 10 · 11 · 12 · 13 · NÆSTE 25
Debat

Forsikring af fotoudstyr
Claus Sjödin: De har ikke længere nogen prisfordel for medlemmer af PF!! :-( http://www.pressefotografforbundet.dk/index.php?id=10367 mvh, Claus
25. august 2008 13:07
Foto af tiltalte ved retssag
Claus Sjödin: Du har fat i en interessant ting. Ganske rigtigt er der en lov, som ikke tillader at fotografere tiltalte, vidner, dømte etc. foran retsbygninger. Det til trods kan vi, gang på gang se, at der bringes den...
11. august 2008 12:41
10 danske fotografer til OL - Pressens hold i Kina
Claus Sjödin: Og her kan I se hvem der er 'Pressens hold i Kina' http://www.dif.dk/OL2008/Forside/Presse/Pressens%20hold%20i%20Kina.aspx
9. august 2008 12:03
Scanpix skifter til Nikon D3 - destruerer alt Canon EOS udstyr
Claus Sjödin: Tillykke til Scanpix, som skal have et super kamera. Hvis Nikon skulle få den tanke, at give mig et godt tilbud på mit Canon udstyr, er de velkommen til at ringe (40584029) og jeg vil overveje deres bud...
1. juli 2008 07:09
Europæiske ændrer forsikringsbetingelser
Claus Sjödin: Det kunne jo være en glimrende sag at gå i gang med for forbundet DJ/PF. Måske kunne der ligefrem laves en aftale om forsikring, som kan tegnes gennem medlemsbutikken. De har i forvejen en del forsikringer...
12. juni 2008 20:50
Chiprens
Claus Sjödin: Johnny, er det 'leverpostej' du vil fjerne eller er det støv? Løsninger er forskellig! mvh Claus
25. maj 2008 12:43
Navn og logo
Claus Sjödin: Det er en rigtig god ide. Jeg nævnte det selv i en anden forbindelse for et par år siden, og argumenterede med at man i dag uddannes til fotojournalist fra DJH, og at pressefotografuddannelsen stort set...
17. maj 2008 09:41
Fotografer mangler anerkendelse
Claus Sjödin: Jilly Cooper har ret! Det positive ved hendes historie er dog, at fotografen blev nævnt omend kun 'som lillebitte tusindben i højre hjørne'. I Danmark er der en klar tendens til, at fotografens navn ikke...
13. maj 2008 10:30
Når man køber udstyr i udlandet...
Claus Sjödin: Jamen Per du har jo langt hen ad vejen ret, og så alligevel. Verden er blevet mindre, og når det kun tager ét døgn mere at bestille hos B&H eller hos dem som Morten Juhl meget utiltalende kalder '47-Street-jøderne'...
8. maj 2008 10:52
Kommentar til artikelen 'Canon udvider garantien'
Claus Sjödin: Uanset hvor meget flash der er brugt, og hvor grå bogstaverne er, og hvor mange 'felj' der er på den side hvor man kan fordoble sin garanti, er jeg , som selvstændig fotojournalist, glad for et år mere...
4. maj 2008 19:08
Det er Pinhole Day!
Claus Sjödin: Som Poul-Erik også måtte sande, går det helt galt hvis blænden er for stor :-) så bliver skidtet alt for uskarpt og det kan ikke alle leve med. Hullet (blændeåbningen) er altså det vigtigste. Men hvordan...
28. april 2008 16:34
Batterityv i Canon EOS 1Ds Mark III - opdatering
Claus Sjödin: Har fået kameraet retur fra Visual-Service i dag. Der er skiftet en printplade som var defekt, hvilket medførte, at kameraet havde et konstant forbrug af strøm på ca 70 mili-ampere også når det var slukket....
26. februar 2008 20:44
Paparazzier holder forbryderne væk
Claus Sjödin: Jeg troede I havde nok i Miklas!!! ;-)
25. februar 2008 07:38
NMT får renæssance som trådløs netværk
Claus Sjödin: Ingeniøren har en test af NMT her http://ing.dk/artikel/85664?nyhedsbrev mvh, Claus Sjödin
23. februar 2008 18:33
Endnu et switch
Claus Sjödin: Hvor er det dejligt at læse i Søren Steffens AP historie, at Nikon åbenbart har lanceret et rigtig godt produkt til det proff. DSLR marked. Canon har i den grad brug for at få en ligeværdig spiller, så...
21. februar 2008 06:55
Overspænding
Du skal være medlem af Pressefotografforbundet og registreret bruger på hjemmesiden for at læse dette indlæg.
7. februar 2008 06:17
Batterityv i Canon EOS 1Ds Mark III
Claus Sjödin: Jeg har opdaget, at mit kamera bruger strøm når det ligger i tasken og er slukket. I første omgang slog jeg det hen, og tænkte, at det nok bare var fordi jeg ikke havde slukket det, eller at der var low...
6. februar 2008 15:42
Forsikring
Du skal være medlem af Pressefotografforbundet og registreret bruger på hjemmesiden for at læse dette indlæg.
30. januar 2008 07:51
PDF manual på dansk til Nikon SB-800
Claus Sjödin: Jeg mangler en dansk manual til en Nikon SB-800 flash som pdf - nogen der kan hjælpe?? På forhånd tak! :) Claus Sjödin
27. januar 2008 20:28
Årets Pressefoto: Vinderen i
Claus Sjödin: Jeg kan næppe være mere uenig i, at det er programmet Flash der skaber en vinder! Og du har godt nok den lagntandede rive ude efter Soundslides, det har du og andre, som du nævner, også tidligere haft....
16. januar 2008 17:32
CPS-databasen har hikke
Claus Sjödin: Jeg lurede godt nok også en ekstra gang. Jeg fik sprit nyt Canon kamera i går, og idag strømmer det så ind med mails om at de ikke vil have at gøre med mig mere :-) Pt. har jeg fået at vide 16 (seksten)...
5. december 2007 23:19
Re: forsidetillæg
2. november 2007 21:16
Re: Dårlig betaler
Claus Sjödin: Anders, du skal ringe til Christian Dølpher i forbundet. Han har helt styr på de sager og må han selv give op, har forbundet allieret sig med nogle fantastisk dygtige jurister ude i byen (læs København...
20. september 2007 19:47
Re: Hvad skal det dog ikke ende med
Claus Sjödin: Kære Lars Bil Jeg diskuterer, i denne sammenhæng, ud fra et rent fagligt- og forretningsmæssig standpunkt og mine holdninger går ud på, at kunne spore mine egne produkter og beskytte dem. Og ja, jeg er...
13. september 2007 23:33
Re: Hvad skal det dog ikke ende med
Claus Sjödin: Det er selvfølgelig prisværdig, at Nikon viser vejen. På den anden side, ville det være ønskeligt, at en sådan software blev produceret og indlagt på de mest brugte programmer til behandling af billeder...
13. september 2007 23:33
Re: Forlsag til ændinger af Allerkontrakt paragraf 4
7. september 2007 21:01

Alle rettigheder til de anvendte billeder på dette site tilhører den enkelte fotograf. Det er derfor ikke tilladt at anvende disse foto uden tilladelse fra fotografen.

Valid XHTML 1.0 StrictValid CSS!
Pressefotografforbundet
Gl. Strand 46 · 1202 København K

Kontakt Pressefotografforbundet

Dansk Journalistforbund