Claus Sjödin: Også danske og flere udenlandske fotografer har, i millionbyen, været i nærheden af liget i løbet af de 30 minutter den unge pige lå på gaden. Felix Dlangamandla for Ekstra Bladet / All Over Press: http://ekstrabladet.dk/nyheder/krigogkatastrofer/article1286463.ece...
Claus Sjödin: Heidi, har du overvejet at bruge SilverKeeper fra Lacie. Det er til mac og er gratis, derudover kan programmet de ting du efterspørger. Du kan finde det her http://www.lacie.com/silverkeeper mvh, Claus...
Claus Sjödin: Interessante statistiske betragtninger. Men forklar lige hvordan du kommer til følgende konklusion (altså at det er de samme personer): "Så hvis nogle fotografer skiftede fra Nikon til Canon i 2007, så...
Claus Sjödin: Om PF vil lukke debatforums eller ej er måske, et spørgsmål om at måle klik/besøgende. Lukker man ned, så det kun er medlemmer der har adgang, falder antallet af klik/besøgende. De få annoncører der er,...
Claus Sjödin: Det kunne være spændende at få klarhed over, om det er webmaster eller PF's bestyrelse der bestemmer tilmeldingsfristen. I det skriftlige udsendte materiale om PF Konferencen, som også indeholder indkaldelse...
Claus Sjödin: Peter Thornvig og Lars Lindskov fortæller om de professionelle fotografers faglighed i radioprogrammet 'Et fagligt synspunkt' på netradioen Den2Radio. Programmet kan høres via nedenstående link, under overskriften...
Claus Sjödin: I Århus lyder den bl.a.: Sidst på dagen tiltager skydækket vestfra, men det holder endnu tørt. Temp. mellem 20 og 25 grader. Let til frisk vind fra sydøst og syd, drejende mod sydvest. I nat stedvis byger,...
Claus Sjödin: Niels Riis Ebbesen skrev: "Hmm... 2500,- kroner x 22 arbejdsdage på en måned, det er = 55.000,- kroner, det er da meget godt gået, hvis den pågældende fynbo kan holde en sådan månedsløn, det er under alle...
Claus Sjödin: "Hmm... der må være et eller galt med din hukommelse, for C41 er en proces til fremkaldelse af negative farvefilm." Det kalder man en krydsfremkaldelse - meget brugt også i dag, men nu ordnes det via et...
Claus Sjödin: Jeg vil sågar gå lidt videre end Christen Hansen, og opfordre alle nominerede til at indsende råfilerne af deres billeder til webmasteren, så vi andre kan se hvordan det skal gøres. Før og efter PS. Alle...
Claus Sjödin: Mit første svar var mest møntet på Michael Bagers efterlysning: "Du er velkommen til at sende mig forslag, hvis du mener, vi har overset oplagte dommeremner. " mvh, Claus Sjödin
Claus Sjödin: "Men kan man iøvrigt kun være 'kompetent billedkigger', hvis man er fotograf?" Nej, men jeg formoder og mener, at en fireårig fotojournalist-uddannelse på DJH giver visse kompetencer og fortrin i den retning....
11. marts 2009 16:33
Claus Sjödin
Claus Sjödin arbejder som selvstændig fotograf og journalist. Han er uddannet fotojournalist fra Danmarks Journalisthøjskole i Århus, og har en kort periode siddet i Pressefotografforbundets bestyrelse.
Alle rettigheder til de anvendte billeder på dette site tilhører den enkelte fotograf. Det er derfor ikke tilladt at anvende disse foto uden tilladelse fra fotografen.