Claus Sjödin: "Den ene del af diskussionen handler om det etiske aspekt i at udstille en ung piges død i alverdens aviser. For mig at se er Fabienne blevet selve symbolet på jordskælvet i Haiti, ligesom billedet af den...
Claus Sjödin: Da jeg skrev budbringeren, tænkte jeg faktisk på fotograferne på billedet. Beklager, hvis jeg har været uklar i min kommunikation. På debatten på journalisten.dk, som Jens Tønnesen gør opmærksom på, er...
Claus Sjödin: Jeg ved ikke, om du selv tør komme med et bud? Men jeg er ikke et sekundt i tvivl om, hvilket jeg mener er det mest uhyggelige eller nærmere ulykkelige - det er de begge. For de viser en 15-årig pige, der...
Claus Sjödin: Havde han været fotograf i DK, og krævet det hos en kunde, havde det nok været det sidste job han havde lavet for netop den kunde. Men herligt at han får 100$ -
Claus Sjödin: Det er godt at der sættes fokus på problemet, også i DK. Det er ikke acceptabelt at pressen ikke frit kan rapportere om det der foregår, men på den anden side, hvad havde de ventet. Den egyptiske presse...
Claus Sjödin: Enig og målløs. Både find-freelancer.dk og journalistforbundet.dk er intet mindre end en katastrofe. Hvorfor mon man har smidt en BETA version ud. Skal vi alle være testpanel?? Hvor er det ærgerligt, for...
Claus Sjödin: Der er vist ikke meget troll over NRE i denne tråd. Hvis I er uenig i hans synspunkter, kan I jo tage diskussionen eller ignorere ham. Jeg undrer mig over, at der er så mange der vil diskutere, hvem der...
Claus Sjödin: Lad dog være med at slå budbringeren ihjel. Så længe det er et åbent forum, har NRE alt ret i hele verden til at være med i diskussionen. Med hensyn til politiet og deres rødglødende stave, kan alle der...
Claus Sjödin: Der er mange af læserne på jp.dk, der finder det ok, at politiet agerer som de gør i situationen. Hvis pressen skal finde sympatisører, er det vist ikke lige hos disse læsere http://jp.dk/opinion/ordeterdit/article2279518.ece
Claus Sjödin: Lønforhandling! Skal webmaster nu også belønnes med usselt mammon? Hvordan skal han kunne tjene to herrer - både PF og penge? Hvis han får penge, er det endnu mere kritisabelt, at han ikke har fået alt...
Claus Sjödin: Hehe. Hvem har sidst set et dagblad søge efter en fotojournalist, der skal kunne skrive, fotografere og lave video. mvh Claus Sjödin http://www.claussjodin.com
Claus Sjödin: Det er glædeligt, at der er en åbning hos Formanden til at overveje en anden arbejdsfordeling ifm. ÅP. En bemærkning til misundelsen fra andre lande. Hvis misundelsen fra andre (unavngivne) lande gælder...
Claus Sjödin: Jeg læser Søren Steffens forslag som en frustration over, at ÅP er meget synligt, meget ressourcekrævende og meget fremtrædende i PF, set i forhold til synligheden af det faglige arbejde som måske, i Søren...
Claus Sjödin: Hvad gælder ved en koncert, hvor der betales entré? Det var, så vidt jeg husker, ikke på pensum da Frøbert gennemgik problematikken for mange år siden. Men da var det heller ikke 'in' at lave fotokontrakter...
Claus Sjödin: Det undrer mig at tidspunktet er kl. 10, når PF fomand Lars Lindskov i 2008, altså sidst generalforsamlingen blev holdt i København, sagde: "tidspunket nok var vel tidligt, og lovede at lave det om. " jvf...
14. oktober 2010 20:39
Claus Sjödin
Claus Sjödin arbejder som selvstændig fotograf og journalist. Han er uddannet fotojournalist fra Danmarks Journalisthøjskole i Århus, og har en kort periode siddet i Pressefotografforbundets bestyrelse.
Alle rettigheder til de anvendte billeder på dette site tilhører den enkelte fotograf. Det er derfor ikke tilladt at anvende disse foto uden tilladelse fra fotografen.