Deltag i debatten

For at skrive en kommentar skal du være registreret bruger og være logget ind.

Deltag i debatten

1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · NÆSTE 25
Debat

Photoshelter - (og andre webarkiver i det hele taget)
Miklas Njor: Takker for info. Det meste kan man jo bage ind i sin wordpress (kunde-område med login betalingsløsning), men jeg kan godt se fidusen i at ligge i et arkiv, som mange kender til og derfor bruger. Omvendt...
6. juni 2011 22:21
Photoshelter - (og andre webarkiver i det hele taget)
Miklas Njor: Hvad er folks erfaring med photoshelter og hvorfor har I lige valgt netop dem? Hvad bruger du det til? Sælger du noget? Hvilken "plan" har du valgt og hvorfor? Hvordan er de i forhold til andre arkiver...
1. juni 2011 21:10
FreelanceNøglen i ny forklædning
Miklas Njor: Jeg er fuldstændig målløs over hvor dårligt det site er. Tænk at man har brugt over en million kroner af medlemernes penge på det. Navigationen er håbløs. Informationerne er mast en trediedel ned på siden....
20. januar 2011 23:42
Fotofirma pynter sig med lånte fjer
Miklas Njor: Fantastisk research Tønnesen. Godt gået. Og Grarup, indrøm nu at det er jeres jyske fillial ;)
1. september 2010 09:12
To kurser for freelance-PF'ere
Miklas Njor: Vil bare sige at det er et rigtig godt kursus, som alle burde melde sig til.
21. august 2010 11:51
Fotoarkiv
Miklas Njor: Jeg bruger stadig fotostation på en af mine macs. Den fungerer langt bedre end bridge, (men den er langsom hvilket sikkert skyldes computeren) fordi det er lettere at sortere og kigge i mapper. Når først...
16. april 2010 10:01
Find en fotograf
Miklas Njor: Hvad mener du og ang. SEO, så er findfotografen.dk en dyr løsning for at få links.
30. september 2009 12:35
Freelancefotograf bag fotosite på JP
Miklas Njor: Det ser rigtig godt ud Sofus og stort tillykke til JP's fotografer for at de har fået en platform at boltre sig på. Ang. Claus Jepsen's kommentar, hentyder du til den ret lave pris? Miklas.
21. september 2009 11:46
I karantæne efter billedmanipulation
Miklas Njor: Man kan sgu da ikke fyre en medarbejder for noget der er 100% ens ansvar. Det er fanme dårlig ledelse, så det basker. Miklas.
23. juni 2009 10:11
Årets Pressefoto: For meget Photoshop? Døm selv!
Miklas Njor: Yes - lad os så se de rå filer.
2. april 2009 02:18
Fire fotografforbund i storfusion
Miklas Njor: :) Men idéen med at samle forbundene og lave en amatør-del er nu ikke helt dum.
1. april 2009 09:09
Miklas Njor: I øvrigt stort tak til Klavs Bo Christensen for hans mod med at turde tage debaten og lægge sine filer frem. Miklas.
31. marts 2009 23:49
Miklas Njor: Nej, så havde det været OK og tak for at du underbygger min pointe. Det er hardware/software der pludselig er afgørende og det har intet med fotografi at gøre. I øvrigt undrer det mig, at dommerne ikke...
31. marts 2009 21:46
Miklas Njor: Som jeg ser det, så er negativet vores noter og det er op til fotografen at skabe et slut-resultat ud fra det. Og blive bedømt ud fra det. Det der er foran kameraet er jo mere end det vi ser, det er jo...
31. marts 2009 12:09
Gode råd til optagelsesprøven
Miklas Njor: Billederne fungerer jo fint nok og du har styr på det tekniske. De kunne sagtens komme i avisen. Men jeg kunne rigtig godt tænke mig, at billederne fortalte, hvem duo'en er, hvad de laver, hvor er vi henne...
30. marts 2009 09:51
Hjælp om rettigheder på foto søges...
Miklas Njor: Hej Thore. Du kan benytte denne her vejledning "Standardskrivelse om overtraedelse af ophavsretsloven": http://www.journalistforbundet.dk/graphics/pjecer/Freelance/Standardskrivelse_om_overtraedelse_af_op......
16. februar 2009 18:46
Årets Pressefoto: Og de nominerede er...
Miklas Njor: Stort tillykke til de nominerede. Det er godt at se at der er så mange nye navne og ikke mindst, så mange freelancere og studerende repræsenteret. Det må da gøre op med myten om, at det altid er de samme...
14. januar 2009 22:35
Årets Pressefoto: 24 mm 1/60 bl. 2.8 400 ISO
Miklas Njor: Jeg havde ellers sendt et mobilkamera billede med i pakken, som en lille gave til dig, da jeg vidste du ville lave denne her opsummering. Og så så du det ikke! 250 kroner lige ud af vinduet. Miklas.
14. januar 2009 15:10
Årets Pressefoto: Dommers datter taget på fersk gerning
Miklas Njor: Hva' Carsten. Tager du hende ikk' med til ÅP åbningen :)
13. januar 2009 23:03
Freelancefotograf scorer kassen på Stein Bagger
Miklas Njor: Dette beviser med tydelighed, hvor vigtigt det er, at vi fortsat holder fast i vores ophavsret (selvom DJ prøver at tage den fra os). En hel talmindelig opgave er blevet til et guldæg. Stort tillykke til...
10. december 2008 20:17
DJ vil ikke støtte fotograf i sag om ophavsret
Miklas Njor: Det er jo helt forrykt. Forbundet skal jo være på vores side. Jeg synes efterhånden at jeg har hørt for mange sager om folk der ikke får den hjælp fra forbundet, som man burde forvente. PF'erne lægger en...
4. december 2008 11:46
Hvor lægger I jeres billeder i arkiv og hvorfor?
Miklas Njor: Kamera'ter. I hvilket billedarkiv lægger i jeres billeder og hvorfor? Har I bare et sted eller flere, alt efter genre... Mvh, Miklas.
29. oktober 2008 09:24
Digital Railroad lukker
Miklas Njor: Jeg går ud fra at de fleste har backup af de fotos de har uploadet til DRR, så sørg for kun at hente dine filer i mindst mulig størrelse så du kan hente Keywordsne fra dem og overføre til originalerne....
29. oktober 2008 09:17
Husk fotonavn!
Miklas Njor: "Et tip til detektivarbejdet: [...] "Fileinfo" [...] grib telefonen og ring til afsenderen af billedet." Det er jo meget fint, men i den virkelige verden, der går det stærkt med at nå deadline. Og vi ved...
24. oktober 2008 15:53
Film i fremgang på DJH
Miklas Njor: Jeg holder med Andreas. Film skaber disciplin i og med at du koncentrerer dig om at få de rigtige billeder ned på filmen, så perfekt eksponeret som muligt. Jo flere film du bruger jo længere tager det inden...
19. august 2008 08:45
Foto af tiltalte ved retssag
Miklas Njor: "Retsplejelovens §32, stk. 5. er ganske klar i denne sag: "Billedoptagelse uden for rettens bygninger af sigtede, tiltalte og vidner, der er på vej til eller fra et retsmøde i en straffesag, er forbudt,...
12. august 2008 09:02

Alle rettigheder til de anvendte billeder på dette site tilhører den enkelte fotograf. Det er derfor ikke tilladt at anvende disse foto uden tilladelse fra fotografen.

Valid XHTML 1.0 StrictValid CSS!
Pressefotografforbundet
Gl. Strand 46 · 1202 København K

Kontakt Pressefotografforbundet

Dansk Journalistforbund