Deltag i debatten

For at skrive en kommentar skal du være registreret bruger og være logget ind.

Deltag i debatten

Debat

Print og plader?
Du skal være registreret bruger på Pressefotografforbundets hjemmeside for at læse dette indlæg.
25. september 2013 12:53
Print og plader?
Du skal være registreret bruger på Pressefotografforbundets hjemmeside for at læse dette indlæg.
16. september 2013 07:10
X er det nye sort!
Jesper Voldgaard: Hej Lars Du har ret - der har "altid" været X-modeler på markedet (fx Olympus XA, Pentax LX, Nikon D1X, Olympus XZ-1), blot ser der ud til at komme en sand storm i disse uger... vh Jesper
10. januar 2012 08:29
De der kan og de der gør
Jesper Voldgaard: Interessant diskussion om strukturen på ÅP. Her er endnu et forslag til lidt ændring af konkurrencen med tre forskellige indsendelsesformer: - Kategorien Årets Pressefoto er gratis at deltage i, der må...
9. januar 2012 13:50
Alle fotojournalister dumpede i sprogtest
Jesper Voldgaard: Korrekt. Men det er jo et kendt krav, at sprog- og kommatesten skal bestås, hvad enten man har en gymnasiel uddannelse eller ej, så det er vel næppe en undskyldning for ikke at lære sig det?
14. december 2011 22:44
Alle fotojournalister dumpede i sprogtest
Jesper Voldgaard: Med fare for at lyde både gammeldags og reaktionær - og det der er værre - tillader jeg mig at indtage det modsatte synspunkt af dig kære Lars. Min påstand er, at for de fleste danskere (incl. fotojournalister)...
14. december 2011 22:22
10 julegaver til fotografen, der har alt!
Jesper Voldgaard: Hej Jens Tak for listen, men er den helt komplet uden disse hippe "Titanium Photo Frames" fra Hoodman. Fotograf-brillestel med opklappelige glas, komplet med 90 dages garanti. Et must for enhver brillebærende...
24. november 2011 18:55
Hvem kender Arild Monte Kristo?
Jesper Voldgaard: Hej Irene Han ser ud til at være norsk, filminstruktør af adskillige kortfilm fra tresserne og frem og muligvis mest kendt som Arild Kristo. Er det her mon hans billede fra WP: http://aperfectcommotion.tumblr.com/post/937998590/arild-kristo-manfred-on-his-tricycle-in-the...
20. juli 2011 14:55
Mere tyveri!
Du skal være medlem af Pressefotografforbundet og registreret bruger på hjemmesiden for at læse dette indlæg.
17. maj 2011 20:51
Sortering og indexsering af billeder - Hvilket program er bedst?
Jesper Voldgaard: Hej Anette Hvis det er en flerbruger model du kigger efter er Fotostation vist det eneste rigtige. De har bygget et supergodt program op over de sidste 12-15 år. Men på enkeltbruger niveau er jeg nu også...
16. januar 2011 13:54
Fotostudie
Du skal være medlem af Pressefotografforbundet og registreret bruger på hjemmesiden for at læse dette indlæg.
4. november 2010 10:52
Fotostudie
2. november 2010 14:51
Klædt af eller klædt ud
Jesper Voldgaard: Interessant diskussion og jeg er splittet her! Laver ind i mellem selv billeder med megen lyslægning, rekvisitter og "mærkelige" locations - for at skabe opmærksomhed og interesse - og ikke mindst for gennem...
22. april 2010 14:57
København eller Kabul
Jesper Voldgaard: Men husk lige på denne detalje citeret fra lovbasen næste gang centervagten ånder dig i nakken og kræver kamera eller sletning af billeder: "Man kan ikke lovgive med et skilt, som fortæller, at fotografering...
29. august 2009 09:47
Overdragelse af ophavsret
1. maj 2009 16:18
Overdragelse af ophavsret
28. april 2009 16:59
Hjælp om rettigheder på foto søges...
Jesper Voldgaard: Hej Thore Der er sørme også brugt her... http://www.guardian.co.uk/sport/2009/feb/15/cycling-sport-chris-hoy og snart der...og der... og... Husk at få penge for dine billeder - alt for mange klap på skulderen...
15. februar 2009 16:51
Har Nikon´s SB 900 det godt sammen med Quantums turbolader?
Jesper Voldgaard: Hej Christina Quantum skriver på deres amerikanske hjemmeside http://www.qtm.com/WhatsNew/ at sb-900 ikke nødvendigvis har det godt med en 2x2 før den - altså 2x2 - er blevet opgraderet. Hvordan en sådan...
21. november 2008 12:51
Fotografer er ikke en terrortrussel
Jesper Voldgaard: Bemærk også at Bruce Schneider nederst i sin kronik henviser til 3 små "Photographers Rights" -PDF'ere som skulle være gældende/vejledende for Storbrittanien, USA og Australien. De kan måske være hjælpsomme...
9. juni 2008 12:00
Re: pressefotografer i film
Jesper Voldgaard: Deni Elliott og Poul Martin Lester fra University of Montana lavede tilbage i 2001/2002 - med udgangspunkt i en diskussion om etik og fotojournalistik - en længere liste over film med en fotojournalist...
31. maj 2007 09:25
LaCie Harddiske
Jesper Voldgaard: Hej gode kolleger Råd udbedes om eksterne harddiske fra LaCie. Har hidtil brugt D2 modeller a 250 GB. Overvejer at bruge "Porchemodellen" som kun koster ca. 2/3 af D2. Umiddelbart virker den største forskel...
1. februar 2007 09:18
Re: Det’ en OM’er!!!!!
6. januar 2006 14:47
Re: Nu er det nok!!!
24. november 2005 08:45
Re: Sensor rens
Jesper Voldgaard: Hej Johnny "Jeg tænker på et sted hvor man kan komme ind fra gaden og få renset. Kan man det mens man venter hos de nævnte?" CAV i Århus har mulighed for at rense chip mens du venter. Men det er sikkert...
13. november 2004 11:39
Ericsson og Mac?
Jesper Voldgaard: Jeg har lige købt en Ericsson T65 og skal have den forbundet (nok via USB) med min Powerbook, men det ser ud som om alt tilbehør og software er til PC - kan det mon passe?
31. juli 2002 07:04

Alle rettigheder til de anvendte billeder på dette site tilhører den enkelte fotograf. Det er derfor ikke tilladt at anvende disse foto uden tilladelse fra fotografen.

Valid XHTML 1.0 StrictValid CSS!
Pressefotografforbundet
Gl. Strand 46 · 1202 København K

Kontakt Pressefotografforbundet

Dansk Journalistforbund