Deltag i debatten

For at skrive en kommentar skal du være registreret bruger og være logget ind.

Deltag i debatten

FORRIGE 25 · 1 · 2 · 3 · 4 · 5 · NÆSTE 25
Debat

Foto af tiltalte ved retssag
Simon Wedege Petersen: "Hvad med dig selv? Du kender loven. Der synes at være en rimelig begrundelse for den. Burde du så ikke overholde den?" Grunden til jeg startede denne tråd var, at jeg selv var i tvivl. I lovteksten står...
24. december 2008 13:12
Simon Wedege Petersen: "Det må enten handle om, at fotoforbudet ikke gælder når de tiltalte er blevet dømt, eller så tager man meget let på lovgivningen..." Jeg tror der er tale om det sidste, hvis man ihvertfald skulle tro statsadvokaten...
23. december 2008 09:28
Intern hard-disk
Simon Wedege Petersen: Jeg kører stadig med min PowerMac G5 dual 1.8GHz, 2GB RAM og 700GB Harddisk. Har netop lige købt en ny harddisk (som skal være en SATA 3.5", for at besvare det andet spørgsmål). Jeg har lige installeret...
19. december 2008 07:23
Apple LED Cinema Display 24
Simon Wedege Petersen: Problemet med iMac-skærmene på 20" versionerne var, at det kun var 18-bit. Jeg tror næppe de begår samme fejl med deres nye LED skærme, da de sikkert gerne vil beholde deres pro-kunder :D Mvh Simon Wedege...
18. december 2008 01:27
Simon Wedege Petersen: Hej Søren, Det var bestemt ikke mangel på fotografer fra Kastrup til Lyngby, men jeg har endnu ikke set et billede af Stein Bagger, efter han var landet i Kastrup. Respekterede samtlige fotografer foto-forbudet...
18. december 2008 01:17
Presse kort eller ID Kort
Simon Wedege Petersen: Jeg kan godt afsløre, at jeg ikke er pressefotograf eller fotojournalist, men det har ikke afholdt mig fra, at tage fotos til demonstrationer, retssager, koncerter m.v. Jeg har blot sat mig grundigt ind...
20. november 2008 18:32
Presse kort eller ID Kort
Simon Wedege Petersen: Om hvem der kan modtage pressekort eller ej, er vel beskrevet grundigt hos Dansk Journalistforbund etc. Nemlig, at det skal være ens erhverv og at man skal have en hvis indkomst gennem dette erhverv, før...
20. november 2008 18:26
DJ: Websites hæfter for brugernes ulovlige uploads
Simon Wedege Petersen: "Det er egentlig ligegyldigt, hvad man som hjemmesideejer skriver på sit site - i sidste ende er det landets love, der skal overholdes. Det er derfor, sagen er principiel. Hvis vi ser sagen ud fra professionelle...
31. oktober 2008 00:46
DJ: Websites hæfter for brugernes ulovlige uploads
Simon Wedege Petersen: Jeg kan ikke lige se, hvad der er så principielt ved denne sag. Brugerne på deres forum, er ansvarlig for deres handlinger, ikke folkene bag hjemmesiden. Det gør de også opmærksom på. Det jeg gerne vil...
30. oktober 2008 13:36
Skulderbårent spejlreflekskamera
Simon Wedege Petersen: Det ser da smart ud. Det er da endnu værre med iPod tilbehør. Det er til gengæld et marked der er gået i selvsving :P
30. oktober 2008 10:35
Mac brugere raser over nye MacBooks
Simon Wedege Petersen: Det er rigtig ærgerligt, at der ikke er FireWire i MacBook, men som du selv skriver, så ville en professionel fotograf nok ikke vælge en MacBook. Mht. til redigering, overførsel af billeder m.v., så får...
17. oktober 2008 03:23
Grebet i fototyveri
Simon Wedege Petersen: "Jeg er klar over dette nu og det skal ikke ske igen. Nu vil jeg bare hente billeder fra Google" Det er da helt til grin. Det kan da ikke passe, at ingen af de 12 personer der arbejder på hjemmesiden, kender...
3. oktober 2008 04:15
CF-kort på 100 GB
Simon Wedege Petersen: Var der nogen der sagde julegave idé? Mvh Simon "Glæder sig til jul nu :P"
28. september 2008 03:20
Sony præsenterer full-frame DSLR
Simon Wedege Petersen: Der er da kun fordi de laver smarte aftler, som de gjorde med Scanpix? :D hehe - Simon
13. september 2008 06:53
Sony præsenterer full-frame DSLR
Simon Wedege Petersen: Det største problem alle producenter står overfor er, at overbevise fotografer om at sælge alt deres Nikon eller Canon udstyr og investere i andre mærker. Selvom de sikkert laver nogle interessante produkter,...
11. september 2008 21:22
Sikkerhed i Iran?
Simon Wedege Petersen: Desuden, du er en mand, så der er ikke så meget at tage stilling til. Hvis du var kvinde, så er det en helt anden sag :P
29. august 2008 17:55
Sikkerhed i Iran?
Simon Wedege Petersen: Hej Jack, Jeg har snakket lidt med min veninde i Tehran og er kommet frem til følgende råd: 1. Pas på tyve: Stol ikke på nogen, før du er 100% sikker på, at du kan stole på dem. 2. Fortæl ikke enhver at...
29. august 2008 17:52
Simon Wedege Petersen: Hej, Ja, jeg fik et brev fra Statsadvokaten i dag. Et fysisk brev, selvom jeg sendte en e-mail. Hehe. Ok, nu til svaret. Her er hvad de skriver: "Ved mail af 12. august 2008 har De spurgt, om man må fotografere...
26. august 2008 20:15
Mistro til fotografer til demonstration i Aarhus
Simon Wedege Petersen: Hej Sofus, Tusind tak for de gode råd. Det er helt klart noget jeg vil tænke over og bruge i fremtiden. Mvh Simon :-) PS. Spændende billeder du linker til. Han kommer rigtig tæt på :-)
25. august 2008 09:39
Mistro til fotografer til demonstration i Aarhus
Simon Wedege Petersen: Hej, Jeg var i Aarhus i dag, for at tage billeder til demonstrationen med SIAD og autonome, der foregik ved rådhuset kl. 12-14. Jeg oplevede noget, som jeg ikke rigtig har oplevet før. At autonome ikke...
23. august 2008 17:40
Endnu en fotokonkurrence, Arla
Simon Wedege Petersen: Så er det Arlas tur til at fylde arkivet op med billeder. Citat fra Arla.dk "Tag et digitalkamera og en Arla Lærkevang® med ud i haven. Stil kartonen i græsset, stil skarpt og knips! Upload dit billede...
18. august 2008 15:22
Simon Wedege Petersen: Jeg nåede ikke at ringe til statsadvokaten i dag, men jeg har sendt en e-mail. Jeg håber at få svar i løbet af i morgen. Ellers ringer jeg :-)
12. august 2008 15:38
Simon Wedege Petersen: "Så prøv at kontakte statsadvokaten igen og lad os alle høre svaret." Ja, det vil jeg gøre i morgen så.
11. august 2008 21:47
Simon Wedege Petersen: "Men det viste sig at det kun var tv2 og dr1 som havde fået en special tilladelse." Siden hvornår er det tilladt? Så længe du ikke fotograferede tiltalte eller vidner og stod på et offentligt sted, så kan...
11. august 2008 21:45
Simon Wedege Petersen: "Spørgsmålet er, om billedet på TV2Nords hjemmeside (http://www.tv2nord.dk/default.asp?PageID...) er taget, da drengen forlader retsbygningen...
11. august 2008 12:34
Simon Wedege Petersen: Normalt er der forbud mod at fotografere tiltalte og vidner i eller udenfor retsbygnigen, med mindre de giver tilladelse til det. Men må man fotografere den tiltalte, hvis hans ansigt er dækket til? I forbindelse...
11. august 2008 10:03

Alle rettigheder til de anvendte billeder på dette site tilhører den enkelte fotograf. Det er derfor ikke tilladt at anvende disse foto uden tilladelse fra fotografen.

Valid XHTML 1.0 StrictValid CSS!
Pressefotografforbundet
Gl. Strand 46 · 1202 København K

Kontakt Pressefotografforbundet

Dansk Journalistforbund