Deltag i debatten

For at skrive en kommentar skal du være registreret bruger og være logget ind.

Deltag i debatten

FORRIGE 25 · 1 · 2 · 3 · 4 · 5 · NÆSTE 25
Debat

Forbud mod billedmanipulation
Simon Wedege Petersen: "Der er her tale om en sanktion af et erhvervsområde der i forvejen mælder klart ud: at det bare er reklame." Helt enig. Det er det mest tåbelige lovforslag jeg har hørt længe. Jeg forventer nærmest, at...
5. oktober 2009 21:21
Dansk Folkeparti bag billedmanipulation
Simon Wedege Petersen: Hej Christen, Billedet bliver på ingen måde fremstillet som et dokumentarfotografi. Hvem der har taget billedet og i hvilken sammenhæng, fremgår ingen steder. DF oplyser heller ikke hvilken moské de har...
12. september 2009 04:42
Brudepar fravælger bryllupsfotografen
Simon Wedege Petersen: Hej Niels, Kim Skovsby har i en længere periode lavet kurser for amatørfotografer. Han er vist tilknyttet Canon Danmark (canoneos.dk) hvor han også skriver artikler, laver video-kurser m.v. Mvh Simon
20. august 2009 05:57
DJ: Websites hæfter for brugernes ulovlige uploads
Simon Wedege Petersen: Er der nogen der kender udfaldet af denne retssag? Eller henvise til et sted, hvor jeg kan læse mere?
14. juli 2009 13:23
GAFFA Photo Award 2009
Simon Wedege Petersen: Jeg ved ikke om det allerede er nævnt, men Gaffa har lanceret en fotokonkurrence for musik/koncertfotografer. Konceptudvikler og projektleder for konkurrencen, Tue Bach Petersen, beskriver formålet på følgende...
28. juni 2009 03:40
Blogger skipper Tv2 efter fotobrug
Simon Wedege Petersen: Hej Jens, Naturligvis. Det omtalte foto har jeg faktisk udgivet under Creative Commons licensen, så de er velkommen til at bruge billedet, lige så tosset de har lyst til. Det kræver naturligvis bare, at...
20. april 2009 10:41
Blogger skipper Tv2 efter fotobrug
Simon Wedege Petersen: Her er dokumentation for, at betingelserne var anderledes, da jeg oprettede bloggen i 2006: http://rendezvous.dk/files/tv2betingelser_2006.pdf Dog er jeg selv ansvarlig for, at holde mig ajour med ændringer...
20. april 2009 06:38
Gode råd til optagelsesprøven
Simon Wedege Petersen: Ja, det tror jeg du har ret i. Men nu får jeg lidt tid til at øve mig noget mere, så jeg får bedre chancer til næste år. :-)
19. april 2009 09:22
Simon Wedege Petersen: Jeg har lige fået svar i dag: Ej bestået... :-(
18. april 2009 08:06
Simon Wedege Petersen: Der skulle gerne komme svar i løbet af uge 17 - altså i næste uge - så jeg venter stadig. 191 havde sendt en ansøgning (hvor mange der havde indsendt opgaven vides ikke) og 42 bliver inviteret til selve...
17. april 2009 05:27
Simon Wedege Petersen: Mange tak for input og hjælpen alle sammen. Det har været en stor hjælp :-) Mvh Simon Wedege Petersen ... som venter spændt på resultatet!
2. april 2009 10:26
Simon Wedege Petersen: Hej alle sammen, Jeg håber I kan give mig lidt feedback og hjælpe mig med at finde et godt portræt til den første prøve, til fotojournalistuddannelsen. Sidste søndag tog jeg nogle billeder af den nye duo...
29. marts 2009 04:22
Anholdt for at tage billeder af tog
Simon Wedege Petersen: Meget relevant artikel, i denne forbindelse: http://www.pressefotografforbundet.dk/fotografi/index.php?id=11600
10. marts 2009 06:22
Erfaringer med fotobøger?
Simon Wedege Petersen: Det vil være oplagt at teste Apple's iPhoto/Aperture. Der koster bøger i softcover fra 197 kr. og bøger i hardcover fra 304 kr. http://www.apple.com/dk/aperture/resources/printproducts.html
10. marts 2009 05:37
Anholdt for at tage billeder af tog
Simon Wedege Petersen: Seriøs historie, men med en sjov indgangsvinkel: http://www.youtube.com/watch?v=Ni3a4CnRA88
9. marts 2009 07:34
Fotografprotest mod terrorlov (på BBC)
Simon Wedege Petersen: Her er en lille opfølgning på historien, fra BBC: http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/7893023.stm
17. februar 2009 05:45
Fotografprotest mod terrorlov
Simon Wedege Petersen: Hvor er den danske regerings, eller Dansk Folkepartis, fordømmelse mod denne form for lov? I forbindelse med Muhammed-krisen fik vi da ellers slået fast, at ytringsfriheden er ukrænkelig og at pressen skal...
16. februar 2009 05:13
Fotografprotest mod terrorlov
Simon Wedege Petersen: Ja, det vil politiet sikkert være glade for. Men hvis en ligende lov kommer i Danmark, så skal jeg nok være den første, til at invitere folk på "foto-safari" på politistationer landet over :P
16. februar 2009 05:09
Hjælp om rettigheder på foto søges...
Simon Wedege Petersen: Det er dog mystisk, at de har krediteret et billedbureau og ikke dig. Det synes jeg bestemt du skulle prøve at få styr på. Ellers bliver der nok ikke en "næste gang", hvor du kan sælge lidt flere billeder.
16. februar 2009 04:51
Ansigtsgenkendelse 2.0
Simon Wedege Petersen: Ja, ansigtgenkendelse i iPhoto fungerer faktisk ret godt. Så jeg venter bare på, at Apple også sætter den funktion ind i Aperture. Det vil ihvertfald hjælpe mit arbejde en del :-)
2. februar 2009 21:41
Edsaflæggelse i 3d
Simon Wedege Petersen: Ja, det er nok derfor :P Jeg skal måske tage mig sammen til at købe en Intel Mac :-)
23. januar 2009 04:30
Edsaflæggelse i 3d
Simon Wedege Petersen: Det virker selvfølgelig ikke på Mac. Det krævere en nyere version af Silverlight, som Microsoft naturligvis ikke har opdateret til Mac.
22. januar 2009 06:43
Årets Musikfoto 2008
Simon Wedege Petersen: Ingen af mine billeder er på listen over de bedste fotos... øv! Men tillykke til vinderen :-)
29. december 2008 17:08
Årets Pressefoto i gang
Simon Wedege Petersen: Selvom jeg ikke er medlem af Pressefotografforbundet, så har jeg årets pressefoto lige her, ihvertfald ifølge en Flickr-bruger :P http://www.flickr.com/photos/simonpetersen/2790097338
29. december 2008 17:05
Min MacBook Pro vil ikke starte :-(
Simon Wedege Petersen: Hej Morten, Prøv at holde ALT-knappen i bund, mens du tænder for computeren. Det kan være fordi, den ikke kan finde din startdisk? Ellers kan du prøve, at geninstallere Mac OS X. Smid din CD/DVD med OS...
27. december 2008 17:55
Foto af tiltalte ved retssag
Simon Wedege Petersen: "Hvad med dig selv? Du kender loven. Der synes at være en rimelig begrundelse for den. Burde du så ikke overholde den?" Grunden til jeg startede denne tråd var, at jeg selv var i tvivl. I lovteksten står...
24. december 2008 13:12

Alle rettigheder til de anvendte billeder på dette site tilhører den enkelte fotograf. Det er derfor ikke tilladt at anvende disse foto uden tilladelse fra fotografen.

Valid XHTML 1.0 StrictValid CSS!
Pressefotografforbundet
Gl. Strand 46 · 1202 København K

Kontakt Pressefotografforbundet

Dansk Journalistforbund