Deltag i debatten

For at skrive en kommentar skal du være registreret bruger og være logget ind.

Deltag i debatten

1 · 2 · 3 · 4 · 5 · NÆSTE 25
Debat

Realisér dit fotografiske projekt
Simon Wedege Petersen: Er det prisen du anfægter? I stedet for at bruge pengene på kurset, kan man beholde pengene og samle resten ind via emphas.is eller ligende crowd funding sider.
23. oktober 2012 17:59
Stiften efterlyser gratis billeder
Simon Wedege Petersen: Vagn-Ebbe Kier, Jeg synes denne gang har velkendte historie fået en drejning. De beder nemlig efter billeder der f.eks. er udgivet under Creative Commons licensen. Jeg lagde nogle af mine billeder op på...
19. oktober 2012 10:45
Fotograf samler på sære bynavne
Simon Wedege Petersen: Niels Riis Ebbesen skrev: "... og vi kan vel dermed konkludere, at du også er en af dem, der støtter op om tidens trend med gratis billeder og gratis arbejde…!!!" Hvis det er mit eget initiativ og mediet...
10. oktober 2012 04:38
Fotograf samler på sære bynavne
Simon Wedege Petersen: Kun to af billederne, siden han startede med at blogge i 2006, er fra Street View. Og du ved ikke engang, om han har fået tilladelse af Google til at bringe billederne. Jeg er selv kørt forbi en masse sjove...
7. oktober 2012 15:11
Farvestrålende fotoveste
Simon Wedege Petersen: Jeg tror ikke veste gør den store forskel. Jeg foretrækker at klæde mig mere anonymt, så jeg ikke stikker ud fra mængden. Bortset fra et par kameraer eller tre om halsen. Og til de lidt større demonstrationer,...
30. september 2012 15:46
Kritik af manglende sløring
Simon Wedege Petersen: Niels Riis Ebbesen skrev: "Og rent principielt, så kan jeg faktisk ikke se, at det kan gøre den helt store forskel, om de pårørende får besked om et familiemedlems død i trafikken, af to betjente som tropper...
18. august 2012 11:36
711 tilmeldt Fagfestival
Simon Wedege Petersen: Tak for svaret :-) Det kunne være man skulle kigge forbi alligevel.
10. august 2012 06:58
711 tilmeldt Fagfestival
Simon Wedege Petersen: Kommer der nogle pressefotografer/fotojournalister blandt de mange "indslag"? Kan kun finde tv-journalister, redaktører, bloggere, politikere m.fl. Med mindre jeg har overset noget, kommer der ikke én eneste...
8. august 2012 19:50
DSB´s nye krav til fotografer
Simon Wedege Petersen: Niels, Jeg er en ung fotograf, men ville ikke røre den med en ildtang.
5. august 2012 23:35
Brystkigklip var manipulation
Simon Wedege Petersen: Natholdet er underholdning. Ikke journalistik. Så må man regne med, at ikke alt er sandt. Problemet opstår først når nyhedsmedierne gengiver klippet, uden først at have kontrolleret om indslaget er klippet...
2. august 2012 03:47
Hvornår er det uden for et retslokale?
Simon Wedege Petersen: Citat fra retsplejelovens §32, stk. 5 og 6: "Billedoptagelse i rettens bygninger er forbudt, medmindre rettens præsident giver tilladelse dertil. Stk. 1, 2.-4. pkt., finder tilsvarende anvendelse." "Billedoptagelse...
25. juli 2012 19:13
Status som medlem?
Du skal være registreret bruger på Pressefotografforbundets hjemmeside for at læse dette indlæg.
12. juli 2012 14:49
Linux og fotografer?
Simon Wedege Petersen: Konklusionen må være, at Linux ikke er et holdbart alternativ til Mac og Windows for professionelle fotografer.
2. april 2012 07:35
Linux og fotografer?
Simon Wedege Petersen: Kan den klare RAW? Synes ikke rigtig jeg kan finde noget info om det.
27. marts 2012 10:02
Linux og fotografer?
Simon Wedege Petersen: Findes der nogle gode programmer til Linux for fotografer? Jeg overvejer at skabe lidt nyt liv til min gamle MacBook ved at installere Ubuntu (som en test), men bliver i tvivl om der overhovedet er noget...
26. marts 2012 11:00
4G USB modem og abonnement
Simon Wedege Petersen: Hejsa, Jeg har lige købt et 4G USB modem med tilhørende abonnement hos Telia. På deres hjemmeside står der, at man kan få en teoretisk hastighed på 80 Mbit download og 5 Mbit download. Dog skriver de, at...
17. december 2011 21:31
Foto
Simon Wedege Petersen: Hej Poul, Som udgangspunkt har du rettighederne til billederne, med mindre du har underskrevet en fotokontrakt hvor du har overdraget rettighederne til TV-Lolland. Så du kan roligt sende dem en regning...
10. november 2011 06:36
Nyt indbrud hos fotograf
Simon Wedege Petersen: Finn, Det kan man stadig. Samtidig kan man få mærkater med "Operation Mærkning" fra Det Kriminalpræventive Råd, både hos politiet og på rådets hjemmeside. Spørgsmålet er bare hvor effektivt det er, hvis...
11. september 2011 05:53
Nyt MacOS Lion styresystem til 179 kr
Simon Wedege Petersen: Jeg har lavet en clean install og det hele kører allerede meget bedre. Jeg lavede en bootable DVD med en fil fra den orignale Lion install fil. Her er den guide jeg fulgte: http://www.cultofmac.com/how-to-make-a-bootable-install-disk-of-mac-os-x-lion/105527...
12. august 2011 21:21
Simon Wedege Petersen: Søren, Jeg har defragmenteret harddisken med iDefrag, men synes ikke det hjælper. Men måske er det også på tide at få sig en SSD.
4. august 2011 13:31
Simon Wedege Petersen: "... og at man nu scroller modsat med mus og trackpad..." Det kan man ændre under Systemindstillingerne. Jeg ville vente med at opgradere til Lion. Jeg synes hele min Mac kører langsommere og har opdaget...
3. august 2011 05:28
Tv-kendis tiltales for røveri
Simon Wedege Petersen: Det er fjollet med navneforbud når man, som I gør, linker til jeres egen artikel fra januar, som igen linker til Ekstra Bladets video hvor man både kan se personen og læse hans navn. Det er ikke en kritik...
24. juni 2011 03:28
Her kan du se Årets Pressefoto
Simon Wedege Petersen: Ja, Nordkraft er nok det bedste bud.
9. juni 2011 08:22
SINE er til fare for borgerne?
Simon Wedege Petersen: Hej Niels, Hvis borgerne bliver bedt om at holde øje med ulykker, brande osv., og skal sende et tip, kan de ligeså godt tage et billede selv med mobilen og sende det (ofte gratis) direkte til pressen. TV2...
9. juni 2011 05:09
Her kan du se Årets Pressefoto
Simon Wedege Petersen: Ingen planer om Aalborg?
8. juni 2011 03:28
Ophavsret på Facebook mellem danskere og dansk lovgivning
Simon Wedege Petersen: Johnny, Vil bare lige give det rigtige link: http://www.domstol.dk/Selvbetjening/blanketter/Pages/blanketter.aspx "retten.dk" henviser til en side med malware, ifølge Google's advarsel i Safari.
10. maj 2011 01:50

Alle rettigheder til de anvendte billeder på dette site tilhører den enkelte fotograf. Det er derfor ikke tilladt at anvende disse foto uden tilladelse fra fotografen.

Valid XHTML 1.0 StrictValid CSS!
Pressefotografforbundet
Gl. Strand 46 · 1202 København K

Kontakt Pressefotografforbundet

Dansk Journalistforbund