Simon Wedege Petersen: Er det prisen du anfægter? I stedet for at bruge pengene på kurset, kan man beholde pengene og samle resten ind via emphas.is eller ligende crowd funding sider.
Simon Wedege Petersen: Vagn-Ebbe Kier, Jeg synes denne gang har velkendte historie fået en drejning. De beder nemlig efter billeder der f.eks. er udgivet under Creative Commons licensen. Jeg lagde nogle af mine billeder op på...
Simon Wedege Petersen: Niels Riis Ebbesen skrev: "... og vi kan vel dermed konkludere, at du også er en af dem, der støtter op om tidens trend med gratis billeder og gratis arbejde…!!!" Hvis det er mit eget initiativ og mediet...
Simon Wedege Petersen: Kun to af billederne, siden han startede med at blogge i 2006, er fra Street View. Og du ved ikke engang, om han har fået tilladelse af Google til at bringe billederne. Jeg er selv kørt forbi en masse sjove...
Simon Wedege Petersen: Jeg tror ikke veste gør den store forskel. Jeg foretrækker at klæde mig mere anonymt, så jeg ikke stikker ud fra mængden. Bortset fra et par kameraer eller tre om halsen. Og til de lidt større demonstrationer,...
Simon Wedege Petersen: Niels Riis Ebbesen skrev: "Og rent principielt, så kan jeg faktisk ikke se, at det kan gøre den helt store forskel, om de pårørende får besked om et familiemedlems død i trafikken, af to betjente som tropper...
Simon Wedege Petersen: Kommer der nogle pressefotografer/fotojournalister blandt de mange "indslag"? Kan kun finde tv-journalister, redaktører, bloggere, politikere m.fl. Med mindre jeg har overset noget, kommer der ikke én eneste...
Simon Wedege Petersen: Natholdet er underholdning. Ikke journalistik. Så må man regne med, at ikke alt er sandt. Problemet opstår først når nyhedsmedierne gengiver klippet, uden først at have kontrolleret om indslaget er klippet...
Simon Wedege Petersen: Citat fra retsplejelovens §32, stk. 5 og 6: "Billedoptagelse i rettens bygninger er forbudt, medmindre rettens præsident giver tilladelse dertil. Stk. 1, 2.-4. pkt., finder tilsvarende anvendelse." "Billedoptagelse...
Simon Wedege Petersen: Findes der nogle gode programmer til Linux for fotografer? Jeg overvejer at skabe lidt nyt liv til min gamle MacBook ved at installere Ubuntu (som en test), men bliver i tvivl om der overhovedet er noget...
Simon Wedege Petersen: Hejsa, Jeg har lige købt et 4G USB modem med tilhørende abonnement hos Telia. På deres hjemmeside står der, at man kan få en teoretisk hastighed på 80 Mbit download og 5 Mbit download. Dog skriver de, at...
Simon Wedege Petersen: Hej Poul, Som udgangspunkt har du rettighederne til billederne, med mindre du har underskrevet en fotokontrakt hvor du har overdraget rettighederne til TV-Lolland. Så du kan roligt sende dem en regning...
Simon Wedege Petersen: Finn, Det kan man stadig. Samtidig kan man få mærkater med "Operation Mærkning" fra Det Kriminalpræventive Råd, både hos politiet og på rådets hjemmeside. Spørgsmålet er bare hvor effektivt det er, hvis...
Simon Wedege Petersen: Søren, Jeg har defragmenteret harddisken med iDefrag, men synes ikke det hjælper. Men måske er det også på tide at få sig en SSD.
Simon Wedege Petersen: "... og at man nu scroller modsat med mus og trackpad..." Det kan man ændre under Systemindstillingerne. Jeg ville vente med at opgradere til Lion. Jeg synes hele min Mac kører langsommere og har opdaget...
Simon Wedege Petersen: Det er fjollet med navneforbud når man, som I gør, linker til jeres egen artikel fra januar, som igen linker til Ekstra Bladets video hvor man både kan se personen og læse hans navn. Det er ikke en kritik...
Simon Wedege Petersen: Hej Niels, Hvis borgerne bliver bedt om at holde øje med ulykker, brande osv., og skal sende et tip, kan de ligeså godt tage et billede selv med mobilen og sende det (ofte gratis) direkte til pressen. TV2...
Alle rettigheder til de anvendte billeder på dette site tilhører den enkelte fotograf. Det er derfor ikke tilladt at anvende disse foto uden tilladelse fra fotografen.