Deltag i debatten

For at skrive en kommentar skal du være registreret bruger og være logget ind.

Deltag i debatten

1 · 2 · 3 · NÆSTE 25
Debat

Årets Foto udløser heftig Photoshop-fejde i Norge
Søren Theilgaard: Jeg tager lige tråden tilbage på sporet. I må huske at tage højde for at vores Norske brødre ikke helt er som os. Det nye på TV siden er "slow TV", hvor de i Norge er førende med et 4 timers langt underholdningsprogram,...
15. november 2013 07:33
Data Rescue Service - er der nogen i ambefaler?
Søren Theilgaard: Tak for de fine ord Vagn-Ebbe Kier, så håber jeg jeg kan bidrage lidt… Jeg kender ikke den pågældende Verbatim disk, men hvis den har 2 diske indbygget i et kabinet, er det vigtigt at vide hvordan disse...
9. april 2013 07:54
God App til fotografer som bruger Mac
Søren Theilgaard: Jeg kan ikke anbefale sådan en app som denne, ej heller den "Disk Doctor" app den anbefaler når man starter den op. Disse ting er noget som systemet skal håndtere, og som det er bygget til at håndtere af...
5. april 2013 09:43
Retina skærm
Søren Theilgaard: Hej Michael, Jeg vil lige minde om, at hvis der er problemer med det isenkram man har købt fra Apple, så er det bedste man kan gøre at gå til sin forhandler og få dem til at udbedre fejlene. Det giver ikke...
28. december 2012 14:11
Fotobog?
Søren Theilgaard: Jeg kan kun anbefale Apple Aperture, hvis du bruger Mac. Der kan du selv lave dine layouts, og lave din bog på computeren i et godt program, med lækre layout muligheder. det er meget bedre end de java online-programmer...
16. november 2012 08:09
Retina skærm
Søren Theilgaard: Skærmen kan jo også ændres til den fulde opløsning. Så bliver menubjælken dog list tynd, og det hele meget småt, men så behøver programmerne ikke understøtte retina for ikke at blive udsat for systemets...
9. november 2012 20:57
PS vs LR4?
Søren Theilgaard: Photoshop må nok siges at stå ret alene i toppen af den kategori den dækker. Lightroom derimod er i konkurrence med Apple Aperture, Capture One, PhotoMechanic, DxO og måske andre også. De sidste her drejer...
3. august 2012 12:08
Wifi til ipad og Iphone og sådan nogen
Du skal være registreret bruger på Pressefotografforbundets hjemmeside for at læse dette indlæg.
11. april 2012 09:31
Snowleopard og Icloud?
Søren Theilgaard: Status er, at man skal køre Lion for at bruge iCloud. Og Apples udmelding er at det er det eneste supporterede system til iCloud, så jeg tror du venter forgæves, hvis du tror der kommer understøttelse for...
21. januar 2012 12:16
Mackeeper
Søren Theilgaard: Punkt 1-4 er jeg enig i. (Det skal blot lige overvejes hvordan maskinen skal starte op fra den eksterne disk, hvis systemet skal installeres der først). CS5 er nok bedst at afinstallere, så licensen bliver...
15. januar 2012 19:50
Mackeeper
Søren Theilgaard: Jeg tror Apple har gjort sig stor umage med at få opgraderingen til at virke så godt som muligt, men heller ikke Apple kan tage højde for alle 3. parts udvikleres software (om nogen). 10.7 Lion kører faktisk...
13. januar 2012 12:29
Mackeeper
Søren Theilgaard: Jeg må hellere forklare lidt tydeligere hvad jeg ikke har sagt: - Jeg har ikke nævnt hvilke problemer du har haft og ikke haft. - Jeg har ikke skrevet noget dårligt om 10.7, at det ikke skulle virke, eller...
4. januar 2012 07:29
Mackeeper
Søren Theilgaard: Jeg kunne nok godt blive forvekslet med en af de "nørd"er, som Vagn-Ebbe refererer til, så jeg vil lige give et bidrag. Caches er opfundet, for at programmerne kan læse dem hurtigere end de oprindelige...
3. januar 2012 21:33
Var Mac tilfældigt?
Søren Theilgaard: Jeg forstår ikke at Gyldendal ikke kan benytte Apples indbygge bog-system, men hellere vil lave sin egen meget dyrere løsning. Hvis jeg køber bogen i ePub-format fra Gyldendals "Bøger" app, så koster den...
26. oktober 2011 10:31
KODA på kollisionskurs
Søren Theilgaard: Hvor fornuftigt det end kan lyde med sådan et forslag (sarkasmen lagt til side), så kan det ikke rigtig lade sig gøre, for afspilningen af musikken kræver en aftale med KODA. Selv musikkunstnere skal betale...
22. oktober 2011 22:22
Nyt MacOS Lion styresystem til 179 kr
Søren Theilgaard: Lion installerer en recovery-partition på disken, og den kan man vælge at boote fra ved at holde alt-tasten nede, når man starter op. Der kan man starte helt forfra. Man kan også sætte sin maskine i target...
7. august 2011 08:11
Søren Theilgaard: Defragmentering er stort set spild af tid og slid på harddisken. Sagen er den, at der ikke er nogen særlig fragmentering af filerne i systemet på Mac, da system og programmer er baseret på en masse små...
4. august 2011 23:36
Søren Theilgaard: Hvis du har så store problemer med din software som du beskriver her, så vil jeg anbefale dig at slette din disk og starte forfra. Måske har du fået installeret noget som har nogel dårlige drivere, ellers...
4. august 2011 11:07
Søren Theilgaard: Man kan også få elevatorskakterne tilbage ved at sætte den rette indstilling i systemindstillingerne. Hastighedsproblemer, vil typisk være noget der opstår som følge af at systemfilerne kommer til at ligge...
4. august 2011 09:42
Søren Theilgaard: Som Vagn skriver, så skal man altid lige afvente og se, om det ødelægger noget, som man ikke kan leve uden. Der er allerede en del nyheder om problemer med Adobes applikationer, og som Vagn nævner kan der...
24. juli 2011 11:13
Videoredigering med iMovie
Søren Theilgaard: Nu er jeg lidt sen i tråden, men jeg tænkte straks at QuickTime Player 7, som er en optionel installering med systeminstallationen, kan eksportere lydsporet, men selvfølgelig kun på den samme måde som Deling...
14. juli 2011 08:47
Ny Final Cut på gaden
24. juni 2011 10:11
Ny Final Cut på gaden
Søren Theilgaard: Feedback til Apple er vigtigt. Det kan man også give på følgende link: http://www.apple.com/feedback/ Der er i øvrigt lige kommet noget indhold til Final Cut X på Apples download side: http://support.apple.com/kb/DL1394...
24. juni 2011 10:07
Rensning af iMac
Søren Theilgaard: Hvis jeg kigger under "Cleaning" på MacKeeper, så ser jeg ikke lige noget der er værd at betale for, men den kan jo også andre ting. Jeg kan anbefale AppleJack (http://applejack.sourceforge.net/) som...
26. april 2011 09:08
F-taster Photoshop
Søren Theilgaard: Hej Morten, Det lyder meget fornuftigt at du lægger dine data på flere diske. Du har også gjort dig nogle tanker om dette, og det er altid sundt (dette er slet ikke nedladende ment, men mange får aldrig...
12. april 2011 09:35
F-taster Photoshop
Søren Theilgaard: Harddisken i en Time Capsule tilhører den klasse af diske, som har fået stemplet "server grade". Det er en disk som er beregnet til at køre døgnet rundt, og som har en længere periode inden nedbrud (mean...
9. april 2011 10:51

Alle rettigheder til de anvendte billeder på dette site tilhører den enkelte fotograf. Det er derfor ikke tilladt at anvende disse foto uden tilladelse fra fotografen.

Valid XHTML 1.0 StrictValid CSS!
Pressefotografforbundet
Gl. Strand 46 · 1202 København K

Kontakt Pressefotografforbundet

Dansk Journalistforbund