Deltag i debatten

For at skrive en kommentar skal du være registreret bruger og være logget ind.

Deltag i debatten

Debat

Ophavsretten og staten - hvad er lovligt?
Filip Stadler: Arrangøren gør opmærksom på at der filmes - det burde vel være nok at skrive. - Hvis det overhoved er relevant at advare deltagere om dette fordi det er en åben og offentlig hørring som en vigtig del af...
12. februar 2014 09:22
Filip Stadler: - Dog undre jeg mig over at den aktuelle formulering som pålægger DELTAGER accept af at Folketinget har endvidere en ret til at videreoverdrage rettigheder til lyd- og billedoptagelserne til tredjemand....
11. februar 2014 11:41
Filip Stadler: Tja... nu det jo ikke ligefrem mere offentlighed vi har fået på det sidste:) Engang var det et ideal at indrage folk i beslutninge og dele information - det var næsten en menneskeret men meget er lavet...
11. februar 2014 01:12
Filip Stadler: Jeg har tilmeldt mig - her Høring om censur på nettet og beskyttelse af private data 04.02.2014 Folketingets Kulturudvalg afholder en høring om censur på nettet og beskyttelse af private data i Landstingssalen...
10. februar 2014 11:37
Få ophavsret på motivet
Filip Stadler: Det skal nok blive sjovt med ACTA lovgivning oven i. Se mere på http://stopacta.nu/
8. februar 2012 09:23
Redigeringsprogram til Canon d5 Mark II
Filip Stadler: Jeg er ikke så rig så jeg valgte en AMD Phenom II 945 3ghz og det er nok ikke så vigtigt om det hedder AMD eller Intel men en computer med flere kerner cpu bør man kigge efter. Jeg tror de ligger omkring...
14. juli 2010 08:10
Monitorexpo.dk
Filip Stadler: Man bør huske madpakken fordi et stykkesmørebrød koster 42 kr og tja.. kaffe og vand er overdrevet vildt dyrt. Mon det var dig jeg så Niels som væltede en masse kegler derinde på en stand i dag?
1. juni 2010 22:50
Rettigheder Roskilde Festival
Du skal være registreret bruger på Pressefotografforbundets hjemmeside for at læse dette indlæg.
1. juni 2010 08:36
FTP Hotel
Filip Stadler: Der er ganske mange muligheder: Har man en god stabil internet forbindelse hjemme, kan man sætte sin egen lille box op evt. Synology op eller man kan finde en fornuftig webhotel udbyder ud af mange mulige....
30. januar 2010 11:16
Politiet forskelsbehandler pressen
Filip Stadler: Nu skal det ikke handle om tivoli eller om mig/min viden. Det er fint nok med noget id som arbejdsredskab men kortet er også relevante for alle dem der arbejder freelance og ikke er tilknyttet et fast medie...
17. december 2009 08:59
Politiet forskelsbehandler pressen
Filip Stadler: Ægte som uægte pressekort, blå eller grønne har da en begrænset værdi og er ikke noget som giver vildt meget adgang pr. automatik og selv her på denne hjemmeside er der forskelbehandling på folk med "ægte"...
16. december 2009 08:34
Automatisk afgivelse af rigttigheder
Filip Stadler: Jeg kiggede på dinby.dk og jeg syntes godt nok at man sikre sig omfattede rettigheder på alt som uploades. Citat fra dinby.dk: For alle informationer og alt materiale, du leverer til Dinby.dk, gælder, at...
12. august 2009 15:59
Magasinforside skudt med videokamera
Filip Stadler: Vi ser jo også forbedringer på kamera siden så tilstedeværende lys er nok og behovet for flash brug bliver mindre.
2. maj 2009 13:41
Final Cut film til web
Filip Stadler: PS. http://www.erightsoft.net/SUPER.html er et gratis konvertering program - rart i disse krisetider ;-)
6. februar 2009 07:38
Final Cut film til web
Filip Stadler: Til PC og video til FLV konvetering med batch etc. så kan man prøve: http://www.erightsoft.net/SUPER.html Det er vildt mange konvertering programmer på marked, det kan være svært at gennemskue hvad man...
6. februar 2009 07:31
Final Cut film til web
Filip Stadler: Jeg tror på flashvisning af video er vejen frem fordi: Andre folk (dem som kigger) ikke skal tænke på codec og fil format og ja Youtube er nok blevet en succes fordi man ikke skal bøvle med dette og nyeste...
4. februar 2009 08:17
DJ: Websites hæfter for brugernes ulovlige uploads
Filip Stadler: - Sådan som jeg har forstået det - så kan man ikke bare omgås reglerne/loven med data ved blot at flytte indholdet=webservere samt data til udlandet og det har intet med dk domain navne at gøre, de kan...
30. oktober 2008 09:40
Backup
Filip Stadler: Det med at ha backup af et komplet system er fint nok, hvis man restore alt på et system som er 100% ens med driver etc. så nogle gange må man vælge hvad som faktisk er vigtigt at ha total backup af. Externe...
13. august 2008 10:54

Alle rettigheder til de anvendte billeder på dette site tilhører den enkelte fotograf. Det er derfor ikke tilladt at anvende disse foto uden tilladelse fra fotografen.

Valid XHTML 1.0 StrictValid CSS!
Pressefotografforbundet
Gl. Strand 46 · 1202 København K

Kontakt Pressefotografforbundet

Dansk Journalistforbund