Deltag i debatten

For at skrive en kommentar skal du være registreret bruger og være logget ind.

Deltag i debatten

1 · 2 · NÆSTE 25
Debat

DE STORE ARMBEVÆGELSERS MÆND
Luci Smith: Tak for et fint indlæg, Hr. Stjerneklar! Jeg voksede op i Texas i 1960'erne og min mor gjorde det til en hobby med at følge med i alle dem, der udgav sig for grever og baroner for så at snyde andre. Hun...
7. maj 2012 10:32
MasterClass 2012: Streets of Paris
Luci Smith: Tak for slideshow'et. Kunne ikke lade være med at tænke på Christer Strömholm, da jeg læste overskriften. Ære være hans minde.
17. marts 2012 17:00
Derfor arbejder professionelle fotografer ikke gratis
Luci Smith: Jeg vil nødigt se Tony Wu's tekst udsat for Google Translate. Der findes også folk, der lever af at oversætte.
13. oktober 2011 07:45
Falsk foto af Osama's lig
Luci Smith: Jeg havde læst på Ekstra Bladet, at billedet var et falsum og skrev til DR og sagde det, da de havde postet det på deres hjemmeside.
3. maj 2011 08:26
Ny fotochef på Ekstra Bladet
Luci Smith: Tillykke til Ole Steen og tillykke til Ekstra Bladet!
20. marts 2011 08:05
Ekstra-Bladet trækker i land
Luci Smith: Jeg skrev at det var at nedgøre professionelle PF'ere og at jeg ikke ønsker at se at folk leger paparazzi med evt. fare for syge menneskers ve og vel. Det var et dumt ide og det er godt, at de har sat prisen...
6. januar 2011 09:19
Streets of New York
Luci Smith: Tak, Mogens. Jeg troede at jeg var den eneste, der altid modtog 'invitationer' til ting hos DJ dagen efter. God weekend! Luci Smith
27. november 2010 11:53
Fagfestival - farvel og tak
Luci Smith: Jeg takker også for det, som du har skevet om Fagfestivalen, Jens. Har prøvet at gå til PF konference, som for mig var vildt spændende. Jeg er nu mest interesseret i fotografi. Fagfestivalen har jeg ikke...
17. november 2010 19:23
Kræver erstatning for billedmanipulation
Luci Smith: Jeg fatter ikke, at 3F kun beder om 200.000 kr. , men der er nok præcedens for den slags. Det er klart, at hvis man bliver misbrugt i en announce, at man burde sagsøge dem, der misbruger ens billede og...
6. oktober 2010 09:11
Sig det med kage
Luci Smith: Hej Jens, Sjov artikel. Der er store forskel på Peoples Magazine og People Magazine. Lige som The Times og Time Magazine. People Magazine er altså uden s. People Magazine har store oplagstal, da det sælges...
17. september 2010 06:54
Fotoforbud til ramadan-middag
Luci Smith: Tak for den oplysning. Ozlem Sara Cekic er en forholdsvis ny MF og det kan være, at der er protokol spørgsmål, som hun er uvidende om.
7. september 2010 07:52
Webtip: 500 fotografer
Luci Smith: Er stort set enige med dig, Mogens. Jeg er glad for Erik Petersen, Christer Strömholm og Villy Ronis og Brassai. Det behøver ikke være gudedyrkelse, hvis bare man udstiller billederne ordentligt. Jeg synes...
16. august 2010 02:15
CARE-prisen til Søren Rud
Luci Smith: Søren Rud har altid været ualmindelig sympatisk på alle måder. Tillykke med arbejdet og prisen.
20. maj 2010 16:35
Amatører gør professionelles arbejde
Luci Smith: Som billedredaktør oplevede jeg for 20 år siden hvordan både en avis og et billedbureau forsøgte at smyge sig udenom at betale pressefotografer for deres billeder. Det er et argument for en stærk fagforening,...
6. april 2010 12:44
Profpix, tak!
Luci Smith: Det er en af grundene til, at jeg laeser Ekstra Bladet. Gode billeder og en ordentligt fotopolitik. Naar man er medlem af en organisation, skal man ikke save den gren af, som ens kollegaer sidder paa. Jeg...
28. april 2009 17:32
Ny farve på Obamas badebukser- Dubya, too! Og Fogh...
Luci Smith: Opholder mig p.t. i Dallas, hvor D Magazine lavede en photoshop af Gorge W. Bush paa forsiden ifoert Ralph Lauren. Jeg aabnede straks nummeret for at se, om billedet var rigtigt, fordi toejet og posituren...
23. april 2009 18:24
Jan Grarup forlader Politiken
Luci Smith: Det bliver nok vaerst for Politiken. Tillykke med det, Jan! Luci Smith
21. april 2009 01:28
Aarets pasfoto!
Luci Smith: Saa gik den op for mig...man er vant til at laese saa meget vroevl, men...godt begaaet!
7. april 2009 21:30
Manipulation eller ej? D Magazine og fremtiden
Luci Smith: Blev temmelig overrasket over at se coveret paa et lokalt blad (DMAGAZINE.COM) med et billede af George W. Bush paa i noget ret afslappet toej her i Dallas, Texas. Overskriften er "Bush is Back!" og han...
27. marts 2009 17:58
Pressede medier = pressefoto under pres?
Luci Smith: Jeg opholder mig p.t. paa rejse i USA og jeg kan maerke hvordan aviserne er under pres. De mennesker, der vil betale for at faa avisen leveret hver dag eller har tid til at laese den eller gider at betaler...
24. marts 2009 18:11
De taenker ikke i billeder
Luci Smith: Som billedredaktoer, synes jeg bare atdette viser at der er en grund til, at vi er nogen, der kalder sig det. En billedredaktoer er hverken journalist eller fotograf og taenker paa at faa artikel til at...
24. marts 2009 17:55
Skoenne pix! -og ideer til Mogens Laier og PF'ere
Luci Smith: Som billedredaktoer, synes man at det er et fantastisk arbejde, der er blevet gjort her. Familiens indsats er imponerende. Jeg har selv vaeret med at til ordne PF Mogens Von Haven's billeder, der delvist...
21. marts 2009 16:56
Tillykke til Jan Grarup!
Luci Smith: Jeg arbejdede paa Polfoto da Jan Grarup var i laere paa EB og allerede dengang havde han fabelagtige evner og engegement i faget. Tillykke med prisen, Jan! Og doed over Janteloven og alt det andet nedgoerelse...
6. marts 2009 18:45
Nominerede til 'Mit sjoveste billede'?
Luci Smith: Desvaerre er jeg enige i, at de fleste af billederne er ikke specielt morsomt hvis man sammenligner med f.eks. Elliott Erwitt, som jeg tilfaeldigvis har set en del udstillinger med og holder meget af. Maaske...
3. marts 2009 18:29
A. Leibowitz's penge problemer
Luci Smith: Efter at have set Leibowitz's udstilling paa National Portrait Gallery i London i November og talt med personalet der, var der flere ting omkring hendes person og livsstil, der virkede ret paafaldende....
28. februar 2009 21:03
Danmark er ikke i specielt hoeje kurs
Luci Smith: Efter at have vaeret i London og i USA kan jeg kun sige, at folk ikke laengere er saa begjestret for Danmark som der foer var tilfaeldet. Min dansk veninde i London bekraeftede det, og sagde at folk i London...
24. februar 2009 23:34

Alle rettigheder til de anvendte billeder på dette site tilhører den enkelte fotograf. Det er derfor ikke tilladt at anvende disse foto uden tilladelse fra fotografen.

Valid XHTML 1.0 StrictValid CSS!
Pressefotografforbundet
Gl. Strand 46 · 1202 København K

Kontakt Pressefotografforbundet

Dansk Journalistforbund