Jens Tønnesen: "Kategorien Årets Pressefoto er gratis at deltage i, der må kun indsendes ét billede pr. deltager/medlem således har alle medlemmer mulighed for at deltage med deres bedste billede og kun det ene!" Siden...
Jens Tønnesen: "Dernæst tror jeg det er ret let at undgå snyd med afstemningerne og man kan via komplicerede kriterier sørge for en vis form for kvalitet. (Jens, kan vi det)?" Besnærende tanke med onlineafstemning. Hvis...
Jens Tønnesen: Indlæggene i denne tråd samler godt op om de typiske begrundelser for ikke at sende ind: * Det er for dyrt (Poul) * Jeg havde ikke noget i år (Sofus) * Årets Pressefoto-billederne er ikke min stil (Vagn-Ebbe)...
Jens Tønnesen: Det har de sidste otte år været ca. 25% af medlemmerne, der deltager. Men har du et forslag til, hvordan man får de sidste 75% til at deltage? Eller bare når op på - lad os sige - 30-40%? For hvis jeg spørger...
Jens Tønnesen: Halmballen var valgt, fordi det var et aktuelt eksempel fra den pågældende morgen. Du kan udskifte eksemplet med enhver anden pludselig opstået begivenhed, breaking news om du vil, som en pressefotograf...
Jens Tønnesen: "når alt kommer til alt, er både Michaels og Sørens indlæg jo meget gode illustrationer af, at redaktionerne vælger at hoppe over gærdet, hvor det er lavest" Ja, og hvad kan vi - som faggruppe - så gøre...
Jens Tønnesen: Jeg tror, at forklaringen er ligetil: Der SKAL være en illustration til hver eneste artikel, som nyhedsmedierne publicerer på nettet. Og det går stærkt. Så har man en mappe med illustrationer liggende til...
Jens Tønnesen: Sprogkurser og kurser i salgsteknik behøver ikke at udelukke hinanden... i mine øjne er begge dele vigtige. Og det er naivt at tro, at fremtidens fotojournalister 'kan slippe' for at skrive. Jeg ved ikke,...
Jens Tønnesen: "Og er kommatering i øvrigt ikke en kunnen, som man med rette burde forvente indlært allerede på gymnasieniveau?" Nej, på folkeskoleniveau. Der er mig bekendt ikke undervisning i stavning og kommasætning...
Jens Tønnesen: Selvfølgelig skal fotojournalister kunne stave og sætte kommaer - jeg tvivler nemlig på, at fotojournalister i deres fremtidige virke kommer uden om at skulle skrive. Det være sig alt fra ansøgninger til...
Jens Tønnesen: Det er mit indtryk, at eksterne systemer som Facebook og AddThis, som vi bruger her på PF-hjemmesiden, og som også bruges på eb.dk og andre hjemmesider, har en tendens til at sløve sitet ned. Jeg oplever...
Alle rettigheder til de anvendte billeder på dette site tilhører den enkelte fotograf. Det er derfor ikke tilladt at anvende disse foto uden tilladelse fra fotografen.