Deltag i debatten

For at skrive en kommentar skal du være registreret bruger og være logget ind.

Deltag i debatten

FORRIGE 25 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9 · 10 · NÆSTE 25
Debat

Otte års udvikling
Jens Tønnesen: Pavevalget i Rom er overstået på ganske traditionel vis: Konservative kardinaler i rødt, hvid rød ud af en skorsten og en pave, der er lige så konservativ som sin forgænger - inte nyt under solen. Men på...
15. marts 2013 07:37
Årets Pressefoto på Aros
Jens Tønnesen: Kære Lars, Nu har jeg ikke citeret dig for noget som helst i artiklen, kun refereret, at du var skuffet - jeg beklager, hvis du kalder det et fejlcitat - og at du ligefrem føler dig fejlciteret. Men jeg...
11. marts 2013 07:08
Årets Pressefoto på Aros
Jens Tønnesen: SÅ vidt jeg er orienteret, så gik skuffelsen ligeså meget på, at en eller flere af de prisvindende fotojournaliststuderende ikke havde haft til at sende afbud eller i det hele taget svare på hans mail -...
10. marts 2013 11:53
ÅP på Aros
Jens Tønnesen: Så får du jo tid til at se på billederne imens. :-) Jeg bemærkede godt forskellen i tid, men regner med, at det er PF's hjemmeside, man kan stole på. hilsen Jens
8. marts 2013 08:38
ÅP på Aros
Jens Tønnesen: Traditionen tro præmierer Aarhus årets unge foto-talenter, når borgmester Jacob Bundsgaard åbner udstillingen ”Årets Pressefoto” på ARoS. Læs mere her: http://www.aarhus.dk/da/omkommunen/nyheder/2013/Marts/Aarhus-haedrer-unge-pressefoto-talenter.aspx
8. marts 2013 08:18
Årets Pressefoto-fest//hvor var maden????
Jens Tønnesen: "Men ellers synes jeg nu, at lokalerne var gode og det var fint, at vi ikke blev overrendt af hipstere senere på aftenen." Jeg har ellers hørt rygter om, at del af vores unge studerende havde svært ved...
7. marts 2013 11:00
Afskaf reglerne - de bliver jo brudt
Du skal være medlem af Pressefotografforbundet og registreret bruger på hjemmesiden for at læse dette indlæg.
27. februar 2013 17:06
Netmedier er fotojournalistikkens fremtid
Jens Tønnesen: Lad os lige starte med at slå fast, at Niels Riis Ebbesen og andre ikke-medlemmer som udgangspunkt er velkommen til at kommentere artikler på pressefotografforbundet.dk, uanset om man er enig med ham eller...
27. februar 2013 11:32
Afskaf reglerne - de bliver jo brudt
Du skal være medlem af Pressefotografforbundet og registreret bruger på hjemmesiden for at læse dette indlæg.
27. februar 2013 10:40
Magnum-fotograf beskyldes for fotofusk
Jens Tønnesen: BagNews svarer igen på kritikken af deres artikel (vi er kritikere, ikke journalister) og analyserer Paolo Pellegrins svar: http://www.bagnewsnotes.com/2013/02/bagnews-paolo-pellegrin-and-reading-the-pictures/...
24. februar 2013 21:44
Magnum-fotograf beskyldes for fotofusk
Jens Tønnesen: Her er mere om sagen: http://lens.blogs.nytimes.com/2013/02/22/a-prize-winning-ethics-lesson/ hilsen Jens Tønnesen Webmaster Pressefotografforbundet
23. februar 2013 11:22
Fotograf udelukkes fra Christiansborg
Jens Tønnesen: Her er journalisten.dks dækning af sagen: http://www.journalisten.dk/bortviste-journalister-en-stram-tolkning - denne artikel indeholder et interview med den bortviste fotograf. http://www.journalisten.dk/vi-gik-jo-ikke-med-ham-paa-toilettet...
21. februar 2013 15:09
Svensk fotograf er verdens bedste avisfotograf
Jens Tønnesen: Tv elsker vindere og det samme gør størsteparten af den trykte presse. Det er nemt og enkelt at forstå og formidle. Derfor giver 'vinderbilleder' nem adgang til eksponering i mainstreammedierne, og det...
18. februar 2013 11:56
Jens Tønnesen: "Det er meget vigtigt, at man er opmærksom på hvorfor vi insistere på at tage sportsverdenens begreber og blande dem med vores fags begreber, så ikke det lidt mere primitive, der ligger i vinder/taber elementet...
17. februar 2013 20:16
Jens Tønnesen: POYI og BOP domineres i særdeleshed af amerikanske fotografer - det kan man tydeligt se på vindernavnene, hvor kun enkelte skandinavere lyser op. WPP er langt mere international, hvilket ses både på antallet...
17. februar 2013 17:12
Jens Tønnesen: Du skal være velkommen til at lufte din irritation :-) Selvfølgelig kan man ikke tale om et 'verdensmesterskab', men jeg synes, det er implicit, at vinderen kåres blandt de fotografer, der har valgt at...
15. februar 2013 09:09
Stem på 'Mit sjoveste billede'
Jens Tønnesen: Billedet er slettet efter anmodning fra fotografen. hilsen Jens Tønnesen Webmaster Pressefotografforbundet
14. februar 2013 18:44
Vedr. Google
8. februar 2013 07:25
Billeder bliver mørkere når de kopieres over på WP site, til Word og pdf
24. januar 2013 00:10
Forbundsformand: Pas på de sociale medier
Jens Tønnesen: Særlove skulle ikke være nødvendigt, men det kunne jo også være fint, hvis de forskellige tjenester/sociale medier tog ophavsret alvorligt og sørgede for krystalklare brugerbetingelser. Facebook fremhæves...
23. januar 2013 19:28
Landsforeningen Autisme søger en professionel fotograf
Jens Tønnesen: Artiklen handler ikke om, hvorvidt fotoamatører vil påtage sig opgaven eller ej. Artiklen handler om en forening, der uden blusel søger en professionel fotograf til at arbejde gratis. Jeg opfatter Landsforeningen...
22. januar 2013 07:37
Multieksponeringer bortdømt i Årets Pressefoto
Jens Tønnesen: I mine øjne bør Årets Pressefoto både vise fremragende billeder, video og multimedie og samtidig afspejle, hvad medlemmerne beskæftiger sig med. Det sidste synes jeg ikke helt er tilfældet idag. Jeg er...
20. januar 2013 23:41
Landsforeningen Autisme søger en professionel fotograf
Jens Tønnesen: I mine øjne handler det ikke om brødnid - bemærk, at organisationen søger en 'professionel fotograf' - ikke en fotoamatør. Jeg har ikke noget problem i, at folk - også fotografer - vælger at udføre frivilligt...
20. januar 2013 23:10
Pris for foto?
Jens Tønnesen: "Til Jens Tønnesen: min pris på et portrætbillede solgt fra arkiv til et museum eller det Kongelige Bibliotek er 2.000 + moms. Og så må de ikke sælge videre til 3.-part. Så nemt er det." Jamen, det var...
14. januar 2013 18:48
Multieksponeringer bortdømt i Årets Pressefoto
Jens Tønnesen: Jeg har smidt diskussionen om ophavsrettigheder, som denne tråd havde udviklet sig til, over i en selvstændig tråd, så vi fortsat her kan diskutere multieksponeringer og rammerne for Årets Pressefoto. Ophavsretstråden...
14. januar 2013 07:54
Ophavsretten længde (Var: Multieksponeringer bortdømt i Årets Pressefoto)
Jens Tønnesen: Overgangsbestemmelserne er nævnt til sidst i loven, nærmere bestemt paragraf 90. De officielle rettigheder, som din arkivar henviser til, vil jeg gerne se et link til. Vi må ikke glemme, at arkiverne har...
14. januar 2013 07:52

Alle rettigheder til de anvendte billeder på dette site tilhører den enkelte fotograf. Det er derfor ikke tilladt at anvende disse foto uden tilladelse fra fotografen.

Valid XHTML 1.0 StrictValid CSS!
Pressefotografforbundet
Gl. Strand 46 · 1202 København K

Kontakt Pressefotografforbundet

Dansk Journalistforbund