Jens Tønnesen: "Det er ren fagpolitik, som giver en stærk fagforening, fordi DJ's organisationsgrad dermed bliver høj." Det er jo dybest set den gamle diskussion om, hvorvidt DJ/PF skal være en standsforening eller en...
Jens Tønnesen: "til daglig sidder han sikkert og laver etiketter til syltetøsglas, og corn flakes" Ole Munk arbejder med design/redesign af aviser: http://s37522.gridserver.com/ribmunk-dansk/sidste-nyt Om det giver...
Jens Tønnesen: "Håber du lagde mærke til, jeg rent faktisk roser bogen - både for udseende og indhold." Jo, jo, men uanset om du roser bogen eller ej, så har du da ret til at have en mening :-) Om man skuer tilbage eller...
Jens Tønnesen: "Dagdrømmen for de næste 100 år kunne være, at der kom mere ligeværd ind i både historieskrivningen, fællesskabet og livsbetingelserne." Har du sat dig ned og skrevet dine erindringer fra et langt liv som...
Jens Tønnesen: Seneste opdatering i sagen, der nu må betragtes som afsluttet: Fotografen bag sushibillederne, Sanne Berg, har accepteret en afdragsordning, således at Malou Klidmoster afdrager beløbet over 3 år. "Jeg...
Jens Tønnesen: "Min fornemmelse er, at logoet/emblemet er lavet efter krigen, måske i 1946-47." Men det er så ikke rigtigt: PF-logoet findes også på titelbladet til det katalog, der blev udgivet i anledning af Pressefotografforbundets...
Jens Tønnesen: "Der er mindst 1 serie der også kunne have vundet pris i World Press" Hvad er det for en serie, som du ville tippe som vinder dér? hilsen Jens
Jens Tønnesen: En lille opdatering på sagen: 'Klidmoster' har lukket kommentarfeltet på hendes blog, fordi hendes omtale af ophavsretsagen affødte en masse ubehagelige kommentarer, der i nogle tilfælde enten var rettet...
Jens Tønnesen: "Om hjemmesiden er kommerciel eller ej er vel ligegyldigt." Nej, ikke helt, jævnfør Ophavsretsloven, der tillader gengivelse i kritisk eller videnskabelig sammenhæng, så længe det ikke sker i kommercielt...
Jens Tønnesen: Nu har jeg fået hentet de ni numre af bladet 'Pressefoto', som Statsbiblioteket lå inde med. De er ganske underholdende og jeg vil bringe nogle historier på hjemmesiden ved en senere lejlighed. Udover det...
Jens Tønnesen: "det kan betale sig at følge sin ophavs- og ejendomsret til dørs. Hver gang!" Jeg er fuldstændig enig i, at man skal forfølge de sager, hvor der er sket en ophavsretskrænkelse. Men nytter ikke noget at...
Jens Tønnesen: Google-reklamerne må min AdBlocker have skjult. Spørgsmålet er så, om en to-tre Google-reklamer er nok til kalde en side for kommerciel - det er næppe de store penge, der genereres ad den vej. Jeg kan heller...
Jens Tønnesen: Man kan vel diskutere, om fotografen rent faktisk har en sag her? Lov om Ophavsret siger i § 22, at det er tilladt at 'citere i overensstemmelse med god skik og i det omfang, som betinges af formålet'....
Jens Tønnesen: "Den første medlemskommentar til dette er brok over portoudgiften." Det er ikke helt rigtigt - der har været mange positive - ja, ligefrem begejstrede - tilkendegivelser om bogen i den lukkede gruppe på...
Jens Tønnesen: "jeg forholder mig kun til det faktum, at alle medier har udpenslet den så grundigt i alle detaljer, at det er meget tæt på, at den næsten er blevet forherliget." Jeg har ikke set den begivenhed forherliget...
Jens Tønnesen: Niels Riis Ebbesen: "har du overvejet, at der li'som er en forskel på, at afbillede ofre for en naturkatastrofe, som har forgået omme på den anden side af jordkloden, og så at bringe billeder af en national...
Jens Tønnesen: Norske journalisten.dk har interviewet fotografen Niclas Hammarström om sagen. han mener, at der rigtigt at vise billederne: http://journalisten.no/node/36897 Svenske Aftonbladet har valgt at bringe billedserien...
Jens Tønnesen: "Prøv f.eks. også at spørge Mogens Holmberg (æresmedlem) om emblemet. Mogens var formand for PF i mange år indtil 1976." Det er allerede sket, men det har tilsyneladende ikke bragt lys over sagen. hilsen...
Jens Tønnesen: Jeg har bestilt bladet på Statsbiblioteket. PF udgav tilsyneladende også et blad i 1938 kaldet 'Dansk Presse Foto' - det er bestilt fra Den Kongelige Bibliotek. hilsen Jens
Alle rettigheder til de anvendte billeder på dette site tilhører den enkelte fotograf. Det er derfor ikke tilladt at anvende disse foto uden tilladelse fra fotografen.