Deltag i debatten

For at skrive en kommentar skal du være registreret bruger og være logget ind.

Deltag i debatten

FORRIGE 25 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9 · 10 · NÆSTE 25
Debat

PF - De Professionelle Fritidsfotografer
Jens Tønnesen: "Det er ren fagpolitik, som giver en stærk fagforening, fordi DJ's organisationsgrad dermed bliver høj." Det er jo dybest set den gamle diskussion om, hvorvidt DJ/PF skal være en standsforening eller en...
29. februar 2012 19:04
En fjollet debat
Jens Tønnesen: "til daglig sidder han sikkert og laver etiketter til syltetøsglas, og corn flakes" Ole Munk arbejder med design/redesign af aviser: http://s37522.gridserver.com/ribmunk-dansk/sidste-nyt Om det giver...
26. februar 2012 12:09
Hvem bevidner historieskrivningen
Jens Tønnesen: "Håber du lagde mærke til, jeg rent faktisk roser bogen - både for udseende og indhold." Jo, jo, men uanset om du roser bogen eller ej, så har du da ret til at have en mening :-) Om man skuer tilbage eller...
24. februar 2012 17:28
Hvem bevidner historieskrivningen
Jens Tønnesen: "Dagdrømmen for de næste 100 år kunne være, at der kom mere ligeværd ind i både historieskrivningen, fællesskabet og livsbetingelserne." Har du sat dig ned og skrevet dine erindringer fra et langt liv som...
24. februar 2012 08:03
Billeder på blog gav regning på 7.500 kr
Jens Tønnesen: Seneste opdatering i sagen, der nu må betragtes som afsluttet: Fotografen bag sushibillederne, Sanne Berg, har accepteret en afdragsordning, således at Malou Klidmoster afdrager beløbet over 3 år. "Jeg...
24. februar 2012 07:32
Den manglende historie...
Jens Tønnesen: "Min fornemmelse er, at logoet/emblemet er lavet efter krigen, måske i 1946-47." Men det er så ikke rigtigt: PF-logoet findes også på titelbladet til det katalog, der blev udgivet i anledning af Pressefotografforbundets...
23. februar 2012 16:04
Årets Bilde kåret i Norge
Jens Tønnesen: "Der er mindst 1 serie der også kunne have vundet pris i World Press" Hvad er det for en serie, som du ville tippe som vinder dér? hilsen Jens
23. februar 2012 07:21
Har du et godt billede til galleriet?
Jens Tønnesen: Var der virkelig kun tre medlemmer, der havde gode billeder til galleriet? hilsen Jens Tønnesen Webmaster Pressefotografforbundet
19. februar 2012 21:39
DJ arbejder på udspil om licenser
Jens Tønnesen: Det er nok snarere http://journalisten.dk/fotografer-vil-kopiere-it-branchen, du skal skyde på :-) hilsen Jens Tønnesen Webmaster Pressefotografforbundet
19. februar 2012 21:37
Jens Tønnesen: En lille opdatering på sagen: 'Klidmoster' har lukket kommentarfeltet på hendes blog, fordi hendes omtale af ophavsretsagen affødte en masse ubehagelige kommentarer, der i nogle tilfælde enten var rettet...
19. februar 2012 19:39
Ris og ros til hjemmesiden
Du skal være medlem af Pressefotografforbundet og registreret bruger på hjemmesiden for at læse dette indlæg.
18. februar 2012 11:02
Ris og ros til hjemmesiden
Du skal være medlem af Pressefotografforbundet og registreret bruger på hjemmesiden for at læse dette indlæg.
17. februar 2012 16:23
Jens Tønnesen: "Om hjemmesiden er kommerciel eller ej er vel ligegyldigt." Nej, ikke helt, jævnfør Ophavsretsloven, der tillader gengivelse i kritisk eller videnskabelig sammenhæng, så længe det ikke sker i kommercielt...
17. februar 2012 08:50
Jens Tønnesen: Nu har jeg fået hentet de ni numre af bladet 'Pressefoto', som Statsbiblioteket lå inde med. De er ganske underholdende og jeg vil bringe nogle historier på hjemmesiden ved en senere lejlighed. Udover det...
16. februar 2012 18:34
Jens Tønnesen: "det kan betale sig at følge sin ophavs- og ejendomsret til dørs. Hver gang!" Jeg er fuldstændig enig i, at man skal forfølge de sager, hvor der er sket en ophavsretskrænkelse. Men nytter ikke noget at...
16. februar 2012 09:46
Jens Tønnesen: Google-reklamerne må min AdBlocker have skjult. Spørgsmålet er så, om en to-tre Google-reklamer er nok til kalde en side for kommerciel - det er næppe de store penge, der genereres ad den vej. Jeg kan heller...
15. februar 2012 18:39
Jens Tønnesen: Man kan vel diskutere, om fotografen rent faktisk har en sag her? Lov om Ophavsret siger i § 22, at det er tilladt at 'citere i overensstemmelse med god skik og i det omfang, som betinges af formålet'....
15. februar 2012 16:12
Sporing af billeder
Du skal være registreret bruger på Pressefotografforbundets hjemmeside for at læse dette indlæg.
15. februar 2012 12:21
Pressefotografforbundets jubilæumsbog med posten???
Jens Tønnesen: "Den første medlemskommentar til dette er brok over portoudgiften." Det er ikke helt rigtigt - der har været mange positive - ja, ligefrem begejstrede - tilkendegivelser om bogen i den lukkede gruppe på...
15. februar 2012 12:08
Norske medier vil ikke bringe World Press-vinderbilleder
Jens Tønnesen: "jeg forholder mig kun til det faktum, at alle medier har udpenslet den så grundigt i alle detaljer, at det er meget tæt på, at den næsten er blevet forherliget." Jeg har ikke set den begivenhed forherliget...
13. februar 2012 23:44
Jens Tønnesen: Niels Riis Ebbesen: "har du overvejet, at der li'som er en forskel på, at afbillede ofre for en naturkatastrofe, som har forgået omme på den anden side af jordkloden, og så at bringe billeder af en national...
13. februar 2012 16:35
Jens Tønnesen: Norske journalisten.dk har interviewet fotografen Niclas Hammarström om sagen. han mener, at der rigtigt at vise billederne: http://journalisten.no/node/36897 Svenske Aftonbladet har valgt at bringe billedserien...
13. februar 2012 13:34
Jens Tønnesen: Norske medier har ingen problemer, hvis ofrene er fra Japan: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/jordskjelv-i-japan/bildeRigg.php hilsen Jens
13. februar 2012 13:28
Jens Tønnesen: "Prøv f.eks. også at spørge Mogens Holmberg (æresmedlem) om emblemet. Mogens var formand for PF i mange år indtil 1976." Det er allerede sket, men det har tilsyneladende ikke bragt lys over sagen. hilsen...
11. februar 2012 20:12
Jens Tønnesen: Jeg har bestilt bladet på Statsbiblioteket. PF udgav tilsyneladende også et blad i 1938 kaldet 'Dansk Presse Foto' - det er bestilt fra Den Kongelige Bibliotek. hilsen Jens
11. februar 2012 14:01
En pressefotografs metode
Du skal være registreret bruger på Pressefotografforbundets hjemmeside for at læse dette indlæg.
11. februar 2012 10:02

Alle rettigheder til de anvendte billeder på dette site tilhører den enkelte fotograf. Det er derfor ikke tilladt at anvende disse foto uden tilladelse fra fotografen.

Valid XHTML 1.0 StrictValid CSS!
Pressefotografforbundet
Gl. Strand 46 · 1202 København K

Kontakt Pressefotografforbundet

Dansk Journalistforbund